achter diff icm 4traps automaat. + teller vraag

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD achter diff icm 4traps automaat. + teller vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248010
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Welk achter differentieel word aanbevolen icm een 4traps automaat in een senator A?

      ben aan het plannen voor een ombouw van 3 naar 4traps automaat en lees af en toe dat na de ombouw op de snelweg in de 4e trap dat ie dan lui is (te laag in toeren dan?)

      En welke differentielen zijn allemaal uit te wisselen? senator b, omega?

      #18011384
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Neem 3.7 diffie dit zat onder de 4 cilinders 2.0 en 2.2L van een Monza Senator..

        Normaal is 3.45 bij een 4-gang automaat

        Met een 3.45 is je motor lui,met een 3.7 is ie wat pittiger..Dit had opel na mijn idee af fabriek moeten doen een 3.7 diff

        #18011385
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          A2 ??

          had met de mijne nooit problemen, wou in de 4e gang nog prima.. enkel geen dikke kar achter gooien, dan beter in de 3 blijven :D

          #18011386
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Met een 3.7 diff ligt ie net wat hoger in toeren,en heeft meer koppel voorhanden net als de 0-100 sprint word iets beter en je top zal niet lager liggen aangezien de motor wat hoger in toeren ligt heeft ie wat meer koppel voorhanden dat koppel bij een cih 6 ligt hoog in toeren..

            Mijn broer bv had een 24V met getrag 265 met 3.15 diff…Ding kreeg het in de 5de gang boven de 200 haast niet getrokkken,vervolgens een 3.7 diff deronder en hopla ding was stukke sneller en ook boven de 200km/h liep ie nog lekker door.

            Zelfde heb je met een 30E in de 4de gang is de zaak zo ellendig lang met die 0.69 laatste gang..Dat is gewoon te lang voor zo,n zwak blok om nog pittig te kunnen zijn.

            #18011387
            kywieman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 February 2009

              Had ook eerst een 3 traps met 3.15 acheras overbrengen.
              Later een 4 traps achter gebouwd.
              In de 4e trap op de snelweg met 120 bij het inhalen gebeurde er niets.
              Moets eerst de kickdown gebruiken om sneller te gaan.

              Laatst een 3.70 achteras overbrengen er onder gezet.
              Had weer het zelfde gevoel wat ik had toen ik van een Commodore C 2.5S naar een 30E ging. Echt Top
              Dus een 3.70 is zeker aan te raden.

              #18011388
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Als je nu een motor hebt die bv 120 loopt bij 2500 toeren en zijn max koppel bij 3600 heeft,is het geen probleem,maar een 30E bv heeft zijn koppel ergens richting de 5000 toeren liggen,en onderin onder de 4500 bij wijze van spreke is der niks loos..

                3.7 nemen en 1 je acceleratie zal verbeteren,en je top zal hoger liggen,aangezien de motor een stuk sterker is omdat ie dan meer toeren maakt,en bovenin veel sterker is omdat je richting max koppel gaat.

                #18011389
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  heb hem nu omgebouwd naar 4traps icm 3,7 diff. nu wijkt de teller bij 120kmh (gps) ongeveer 30kmh af (teller)

                  welk tandwiel in de bak heb ik hierbij nodig? heb een digidash met 7imp sensor op de bak. welke met de 3traps met 3,15 diff goed werkte.

                  edit :

                  Volgens senator-monza.de moet ik nu een blauwe tandwiel gebruiken. en dat weer met een 6imp sensor. dan moet het wel weer goed komen? :D

                  wie o wie kan me hier aan helpen!?

                  #18011390
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    A Monza Senator hebben 6 impuls normaal enkel bij de 3 gang aut en digidash zat een 7 impuls gever.

                    Die gever haal maar eens weg en zet der maar eens een 6 impuls gever op met een geel of groen tandwiel dacht ik.

                    Mijn broer zijn Monza had ook problemen,met de km teller en die heeft ook een digidash met 24V en getrag 265 en een 3.7 diff en ik dacht dat ie een geel tandwiel heeft of een groen..ik weet het nu niet meer zo zeker geel of groen,en dan werkt je digidash met 6 impuls gever weer prima..

                    #18011391
                    opelforever
                      Lid sinds:
                      22 November 2008

                      ik denk geel want groen heb ik bij mijn weten nog niet gezien

                      maar lukt het niet met een 7 puls ??

                      want 6 pulsgevers zijn bijna niet meer te krijgen

                      gr rob

                      #18011392
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Groen zit in de B-senator C30NE met 4-gang automaat,teminste in de 07-71LE..

                        Ik zou gewoon geel of groen nemen met een 6 impuls gever die heb ik nl ook in mijn GSE zitten met digidash met 4-gang automaat met een 3.45 as met rode aandrijving.

                        #18011393
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          gele aandrijving met 6imp sensor en nu is het goed! :vertag :thumb :thumb

                          #18011394
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            :thumb

                            en nou lekker cruisen :P

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.