Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ben mijn koelvloeistof kwijt!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2012 om 17:23 #17247933
me auto wou laatst ineens niet starten. na een paar keer starte hij, sloeg af, daarna liep hij, maar moest ik wel ff 2 minuten met gas spelen om hem aan de loop te houden.
daarna geen problemem meer gehad
vond dit al heel raar omdat hij normaal altijd start, ff kap los, ja hoor potje van koelvloeistof leeg.
de rand zat blauwe aanslag aan dus dacht elke keer dat er zat in zat.
heb er water bij in gedaan, omdat ik er geen kvs in gooi als hij het er toch uit gooit.
nu (2 week later of zo) weer alles weg, terwijl er eergister nog zat in zat.
het rare is dat ik nu het vermoeden heb dat hij het meeste kwijtraakt op langere afstand.heb de auto voorthuis nu al 2x warm laten draaien tot de vin aanslaat, doet hij allemaal netjes.
het vermoeden van de koppakking is heel klein, maar ja wat niet kan is nog nooit gebeurd ;)zit zelf te denken aan een lek of zo, maar hoe kan ik daar het beste achter komen?
vind het raar omdat hij eerst nooit echt water heeft gebruikt, en nu zo ineens het water gebruikt.23 april 2012 om 17:28 #18010727druk op je system zetten kijken waar die lek.
23 april 2012 om 17:30 #18010728Leg een groot stuk karton onder de motor! Als er dan een lek is wat daar ergens op druppelt, dan zie je dat zo meteen.
Doe dat ook eens als ie stil staat en goed warm is geworden. Dan staat er mooi druk op het systeem en moet het er helemaal wel uitkomen.
Als je het er niet uit ziet komen… Ja.. dan is de koppakking waarschijnlijk wel lek.
Je hebt toch een 8v?
Die zijn heel makkelijk te vervangen ;)23 april 2012 om 18:47 #18010729ja dat lekken wou ik ook naar kijken, maar het is regenachtig weer, dus lukt nu ff niet.
als ik hem in de garage zet loop ik de kans dat er de volgende dag een auto voor mijn padje staat, hier kn ik weinig aan doen omdat ik officieel niet met de auto naast huis hoor te komen ;)
dus dat zal dan niet eerder dan het weekend worden.en gert, dat op druk zetten heb ik ook gedacht, maar zelf kan ik dat niet of wel?
hoe werkt zoiets, en wat kost zoiets ongeveer?ik wil eerst kijken als ik een lek heb, als ik niks vind eens onder druk zetten.
koppaking sluit ik aardig uit.
motor komt op temp
vin slaat aan
geen witte rook
geen bruine koelvloeistof
geen sludge (en rijd voornamelijk alleen maar in hoogeveen korte stukken dus)
thermosstaat gaat ook los.
stink niet, soms een heel klein beetje.oja, ff onderbreking van de lijst, anders vergeet ik het weer :P
wat me de laaste tijd wel veel op valt is een borrelend geluid, lijkt achter me dashboard kastje weg te komen.
als de auto stilstaat, stationair of toeren) hoor ik het niet, alleen als ik rijd, en dan ook niet constant.
de ene keer erger dan de andere keer, en ook zowel koud als warm blok.
dit doet ie al langer.
ik dacht gelijk aan de verwarming slangen, maar kan daar niks aan vinden, en heb het blok ook om die reden warm laten lopen zodat de lucht er uit zal gaan, maar heeft niet geholpen.
klinkt echt als lucht in de slangen, en heb ook nog steeds het vermoeden dat het dat is, of iemand anders moet een goed idee hebben wat dat kan zijn ;)
enige wat ik nog ff wil proberen is om de temp sensor er ff uit te draaien en hem via daar te onluchtengraag ff wat tips of ideeen wat dat geborrel kan zijn ;)
k zal hem binnen kort wel ff op de oprijbokken in de garage zetten, kijken als ik wat kan vinden van dat lekken.
23 april 2012 om 19:08 #18010730als je koppakking eruit is kan je dit mooi zien aan je boegies, haal die er maar is uit en kijk of ze alle 4 de zelfde kleur hebben.
geborrel is lucht in het systeem, ik gok koppakking.
lekkage kan ook hoor, waterpomp radiateur, zelfs slang kan lek zijn.
23 april 2012 om 19:19 #18010731Alleen als de koppakking lekt van koelkanaal naar de Cilinders ZOU je het kunnen zien aan de Bougies.
maar dan zou je ook al druk moeten hebben op het koelsysteem
Ik denk zelf eerder aan de koelwaterpomp, omdat je de lekkage niet kan zien..
Willem
23 april 2012 om 20:55 #18010732bougies zitten er net een maand op geloof ik dus moet het volgens mij nog beter te zien zijn.
maar kom op, binnen 2 dagen het reservoir leeg?
terwijl hij eerst een week vol was of zo?dan zit er wel een heel raar lekje in.
ik heb het vermoeden dat hij er op langere afstand meer uit gooit dan gewoon ff ritjes binnen hoogeveen zelf.en anders moet die koppakking wel aardig lek zijn, en hij rijd net als altijd, trek leuk op, houd niks in, rookt niet.
aan het rijden merk ik niks, volgens mij zal ik het dan toch ook daar aan moeten merken?
ook met een aanhanger met lading rolt ie lekker door.
water slangen worden ook niet hard.ik zie zelf eigenlijk weinig dingen waardoor ik denk dat me koppakking lek is.
willem, druk op het koelsysteem??
wat versta je onder druk?
als ik de dop er af draai als de motor goed warm is geweest sist ie wel ff jah.
ook na een half uur nog.
maar niet zo dat me de dop om de oren vliegt of zo23 april 2012 om 20:59 #18010733kachelradiateur ook niet lek? zijn je matten nog droog aan de onderkant?
23 april 2012 om 21:01 #18010734ga ik morgen ff naar kijken, nog niet aan gedacht.
23 april 2012 om 21:06 #18010735@OscaR-16v wrote:
kachelradiateur ook niet lek? zijn je matten nog droog aan de onderkant?
Dat denk ik ook.
23 april 2012 om 21:06 #18010736AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zeg soepkiepe wel zuinig zijn op de Astra straks moet je lopens naar je eigen meeting bij Kreeft :jerry gein
Ik heb geen idee. Hoop wel dat het geen groot probleem is23 april 2012 om 21:07 #18010737Sis van ongeveer een Colafles is niks mis mee, Als ie onder de 95graden is, en hij drukt bij losdraaien de vloeistof eruit is het niet goed..
Ik blijf bij de Koelwaterpomp…
Willem
23 april 2012 om 21:49 #18010738als je het nog niet gevonden hebt,
whatsapp me woensdagmiddag ff.
dan neem ik het afpers setje ff mee van me werk.Gert
24 april 2012 om 06:27 #18010739@wim-v6 wrote:
Sis van ongeveer een Colafles is niks mis mee, Als ie onder de 95graden is, en hij drukt bij losdraaien de vloeistof eruit is het niet goed..
Ik blijf bij de Koelwaterpomp…
Willem
dat is de pomp waar de distributieriem ook over heen loopt toch?
@gertjuh1968 wrote:
als je het nog niet gevonden hebt,
whatsapp me woensdagmiddag ff.
dan neem ik het afpers setje ff mee van me werk.Gert
komt goed :)
24 april 2012 om 08:53 #18010740ja, koelwaterpomp zit achter de distributieriem.
24 april 2012 om 09:32 #18010741k zal die eens bekijken.
is vorig jaar met de distributie riem niet vervangen omdat deze nog goed was namelijk.
dus kans is best aanwezig ja.maar die zal ik dan toch constant moeten horen brommen of zo?
ik hoor hem namelijk alleen maar als ik in de auto rij, en dan ook niet altijd.
de ene keer wel de andere keer niet.en dan ook bij die pomp moet het water er toch constant uitlekken? omdat ik het idee heb (weet het dus niet helemaal zeker) dat ik alleen maar duidelijk water verlies zie als ik een langere afstand heb gereden.
24 april 2012 om 09:41 #18010742dan is de kans groot dat ie nu kapot is.
stom eigelijk dat de pomp niet vervangen is vorig jaar.
ik doe het altijd als een dis rem vervangen moet worden.
9 van de 10 x dat de pomp toch kapot loopt.
en als je de boel los moet hebben zet er dan ook ff een nieuwe thermostaat in.
toen ik mun astra nog had, was dit ook niet gebeurt.
4000 km verder thermostaat kapot, weer de boel los (dubbel werk)Gert
24 april 2012 om 10:04 #18010743en dan ook bij die pomp moet het water er toch constant uitlekken? omdat ik het idee heb (weet het dus niet helemaal zeker) dat ik alleen maar duidelijk water verlies zie als ik een langere afstand heb gereden.
Een wilde gok, maar slaatje pomp niet pas aan als je motor de bedrijfstemperatuur heeft bereikt – en dat dus de verklaring is dat je vanaf dan water gaat verliezen?
24 april 2012 om 10:28 #18010744@jeroenk wrote:
en dan ook bij die pomp moet het water er toch constant uitlekken? omdat ik het idee heb (weet het dus niet helemaal zeker) dat ik alleen maar duidelijk water verlies zie als ik een langere afstand heb gereden.
Een wilde gok, maar slaatje pomp niet pas aan als je motor de bedrijfstemperatuur heeft bereikt – en dat dus de verklaring is dat je vanaf dan water gaat verliezen?
nee pomp draait continu mee.
24 april 2012 om 10:32 #18010745Ruik eens aan je koelwater,ik denk dat je benzine/uitlaatgassen ruikt, borrelend geluid achter dashboard,…
Zie mijn topic viewtopic.php?f=5&t=163530
Was dus de Koppakking.Gteetz Joop
24 april 2012 om 10:47 #18010746nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry
24 april 2012 om 11:28 #18010747@gertjuh1968 wrote:
nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry
ik heb wel een spanband, jij een sleepoog? haha
24 april 2012 om 11:31 #18010748@soepkiepe wrote:
@gertjuh1968 wrote:
nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry
ik heb wel een spanband, jij een sleepoog? haha
Je hebt ook nog tijd om een Opel-fiets te scoren :jerry
24 april 2012 om 11:45 #18010749ik geloof dat er eentje werd aan geboden op het forum, of was het marktplaats.
24 april 2012 om 12:39 #18010750@jeroenk wrote:
@soepkiepe wrote:
@gertjuh1968 wrote:
nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry
ik heb wel een spanband, jij een sleepoog? haha
Je hebt ook nog tijd om een Opel-fiets te scoren :jerry
haha ik bedenk me net iets….
ik heb me voorste sleepoog er af geslepen, anders paste de bumper niet.
dat word dus of achter uit slepen, of spanband aan het subframe :jerry :jerry :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.