Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Toch maar een gaan opknappen van commo B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2012 om 05:57 #17247922
Dit is gelast door mij zelf, ik heb nog nooit gelast. Nadat ik de benzinetank er uit heb gehaald kwam er aan het licht dat de achterkant van de commo niet zo goed meer was.
En dan blijk dat er nog meer plekken zijn ook aan de onderkant. Ik rij al 18 jaar in deze commo B met veel plezier door weer en wind.
De achterplaat was niet van een commo coupe, kon ik niet vinden. Maar van een commo station.
En dan kom je vanzelf bij de voorschermen, zijn bijna goed maar niet helemaal. Er af dan maar.23 april 2012 om 06:25 #18010456
Draag balk weer een beetje knap.
Deze bussen werden steeds goed gekeurd, toch maar vervangen. was nou toch bezig. Maar voor een ieder die dit ook wil doen, het is te doen allijkt het moeilijk.
Dit is de nieuwe bus, allang geleden gekocht.
En dit is de commo een jaar terug.23 april 2012 om 07:35 #18010457Ach, valt het nog mee na 18 jaar gebruik door wind en wind. Goed bezig, man. Maar je laat hem daarna toch wel weer professioneel spuiten?
23 april 2012 om 09:41 #18010458@rinus de boer wrote:
Ach, valt het nog mee na 18 jaar gebruik door wind en wind. Goed bezig, man. Maar je laat hem daarna toch wel weer professioneel spuiten?
Tuurlijk, Ik wil gewoon weer een mooie auto. Hij staat bij de spuiter nu.
23 april 2012 om 20:15 #18010459zeer veel respect loek! je doet het zelf, en dat waarderen een hoop mensen! :thumb
24 april 2012 om 17:42 #18010460Ben weer een stuk verder, hou de druk er wel op. Het gaat erg goed. Morgen wordt alles in de spuitplamuur gespoten.
Nog een plek gevonden, deze wist ik niet.24 april 2012 om 18:43 #18010461AnoniemLid sinds:
1 January 1970Prima werk, ga zo door, gaat weer een mooie Commo worden :thumb
Hou de druk er zekers op :D
euh….nog een kleine vraag: zelfde kleur of ietsie anders ?? :hmmz
succes alvast gewenst :wors
24 april 2012 om 20:31 #18010462@MonzaRon wrote:
Prima werk, ga zo door, gaat weer een mooie Commo worden :thumb
Hou de druk er zekers op :D
euh….nog een kleine vraag: zelfde kleur of ietsie anders ?? :hmmz
succes alvast gewenst :wors
Eigenlijk de zelfde kleur, maar we gaan van olie verf naar waterverf, of hoe zeg je dat. Daarom heb ik de hele auto maar laten doen.
24 april 2012 om 20:59 #18010463AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das heel verstandig, dat je de hele wagen laat doen ;)
De blanke lak [geen waterbasis] maakt het dan wel weer netjes af :thumb
succes nogmaals :thumbup
25 april 2012 om 02:38 #18010464@MonzaRon wrote:
Das heel verstandig, dat je de hele wagen laat doen ;)
De blanke lak [geen waterbasis] maakt het dan wel weer netjes af :thumb
succes nogmaals :thumbup
Dit wist ik niet, dat de lak geen waterbasis heeft. Lekker gevoel
25 april 2012 om 06:23 #18010465AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook wel leuk om te weten ;)
Dat spul op Waterbasis [latex :D ] is dacht ik ong 20-25 jaar geleden ingevoerd,
vanwege het milieu op zich en de gezondheid van de betrokken spuiters.De oude conventionele basislakken worden normaliter aangevuld met ong 40% verdunning,
ga daar maar als spuiter een hele wagen mee spuiten.
Dan kun je begrijpen dat er veel nevel vrijkomt, en omdat niet alle spuitcabines
goed zijn afgesteld, en/of niet tijdig een schoonmaakbeurt krijgen
dan is de kans zeer groot aanwezig dat de spuiter, die er veel in werkt,
niet echt in een gezonde werkomgeving zit. :???:Over de kwaliteit van het waterbasis gebeuren valt te twisten,
er zijn schadebedrijven die vrijstelling van waterbasis hebben bij spec klusjes [bijv oldtimers]
belangrijkste is nu de spuiter, dat die met de blanke lak de body van je wagen verder goed afsealt :worsgrtz ;)
25 april 2012 om 16:15 #18010466Als je de stookkosten meeneemt voor het drogen van watergedragen verf ten opzichte van synthetische lakken is het eigenlijk helemaal niet zo milieuvriendelijk ;)
En over de gezondheidschades valt volgens mij ook te twisten
25 april 2012 om 18:34 #18010467AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat de gezondheid wel iets minder aantastbaarder is als voorheen,
maar idd, de droogtijden kunnen per cabine wel eens verschillen. :thumbuplaten we daarover dan maar niet verder gaan twisten ;)
anders zouden we deze Commo, die flink verwend wordt, tekort doen in deze topic :thumb
miss nog een paar grondverf … :kewlpics
25 april 2012 om 20:45 #18010468@MonzaRon wrote:
denk dat de gezondheid wel iets minder aantastbaarder is als voorheen,
maar idd, de droogtijden kunnen per cabine wel eens verschillen. :thumbuplaten we daarover dan maar niet verder gaan twisten ;)
anders zouden we deze Commo, die flink verwend wordt, tekort doen in deze topic :thumb
miss nog een paar grondverf … :kewlpics
Wat bedoel je, met grond verf.
en hoe lang moet je wachten om de verf te belasten kwa opbouwen. Wat is wijsheid, of is droog goed.25 april 2012 om 22:53 #18010469AnoniemLid sinds:
1 January 1970grondverf=spuitplamuur of primer king:
de lak belasten, ligt aan de blanke lak die gebruikt wordt,
weekendje over laten staan zou zekers niet verkeerd zijn :thumb26 april 2012 om 21:01 #18010470Weer een stap verder, vandaag is hij gespoten is erg mooi die foto;s plaats ik morgen.
27 april 2012 om 08:17 #18010471De mijne is toen weer hlemaal opgebouwd met plm 7 lagen (w.o 2 lagen kleur en blanke lak) , dus als jouw spuiter dat ook doet, komt het echt wel goed. De mijne zit nu beter/dikker in zijn jasje, dan dat Opel dat ooit gedaan heeft.
27 april 2012 om 08:41 #18010472AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet er goed uit, alles netjes in de grondverf, Loek
mooi voor het structuur in de lak later, die dan overal hetzelfde is :thumbWe zijn benieuwd naar het eindresultaat :hmmz
:kewlpics
29 april 2012 om 05:33 #18010473AnoniemLid sinds:
1 January 1970commo wrote:Weer een stap verder, vandaag is hij gespoten is erg mooi die foto;s plaats ik morgen.:hmmz
> :kewlpics29 april 2012 om 08:13 #18010474AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hij is druk met opbouwen van de auto. En daarnaast ook erg druk met de traditionele bloemencorso in zijn dorp. Ga vanavond even bij hem kijken.
Maar heb al enige foto’s op facebook vernomen, en de wagen ziet er weer top uit. :thumb Goed gedaan man. :wors
29 april 2012 om 08:41 #18010475@Senatorman wrote:
Hij is druk met opbouwen van de auto. En daarnaast ook erg druk met de traditionele bloemencorso in zijn dorp. Ga vanavond even bij hem kijken.
Maar heb al enige foto’s op facebook vernomen, en de wagen ziet er weer top uit. :thumb Goed gedaan man. :wors
Gezellig, wel ff bellen als we er niet zijn dan zitten we achter of zo. Ik heb trouwens nog een klein kadootje voort je.
29 april 2012 om 08:46 #18010476
Ik vind het erg mooi geworden, De kleur is iets anders, en zoals je ziet is de naad bij de eerste foto weg gelaten, viel mij niet op maar andere wel.
Dit is de kleur zoals ik hem 18 jaar geleden van Bart Gras kocht.29 april 2012 om 08:54 #18010477En de commo staat inmiddels op mijn pad ik heb hem gisteren op gehaaldEn al een paar dingetjes er op gemaakt maar dat is ook veel werk. Ik had alles los gegooit in de auto en door elkaar.
Ik was helemaal niet vanplan om de commo helemaal te spuiten,maar het is er wel van gekomen. En ik ben erg blij. Hij had erg veel plekjes.29 april 2012 om 10:42 #18010478AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mo :wub moo :wub mooi :wub mooie Commodore :thumb
Ok, jammer van dat naadje, het is nog bij te werken, as opbouw klaar is.
Neem aan dat er wel verf over is gehouden, voor dat plekkie :thumbupHopenlijk gaat het opbouwen, nadat je alles bij elkaar gevonden heb, ‘vlekkeloos’.
succes ermee, en nogmaals, op de fotos ziet de commo er prachtig uit,
veel plezier bij de opbouw werkzaamheden :wors29 april 2012 om 15:53 #18010479@MonzaRon wrote:
Mo :wub moo :wub mooi :wub mooie Commodore :thumb
Ok, jammer van dat naadje, het is nog bij te werken, as opbouw klaar is.
Neem aan dat er wel verf over is gehouden, voor dat plekkie :thumbupHopenlijk gaat het opbouwen, nadat je alles bij elkaar gevonden heb, ‘vlekkeloos’.
succes ermee, en nogmaals, op de fotos ziet de commo er prachtig uit,
veel plezier bij de opbouw werkzaamheden :worsNou vlekkeloos gaat het niet ik was de schoeven kwijt van de speigels maar die zaten al in de nummerborden. hahahaha
En er komt meer bij kijken als je denkt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.