Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › geen druk, schokt en is traag z20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2012 om 18:29 #17247874
heb het probleem dat turbo druk volledig weg lijkt te zijn, auto schokt af en toe. vooral bij accereleren en hoogste versnelling
vernieuwde items: turbo astra H , en injectoren 470cc astraH compleet met brandstofrail en drukregelaar 3,3bar uiteraard software, verder bougies, bobine en luchtmassa meter.
later naar vmax gegaan omdat we aan een software probleem dachten, de onsteking word maximaal uitgesteld tot -9 , alles agekeken daar en vacuum problemen verholpen, nieuwe software erin en op de dyno getest geen resultaat….
helaas, turbo toeren en druk getest, lambda’s ,luchtmassa meter, evt lekkages getest alles oke..
foutcodes tijdens dyno runs miss fire radom.hoop er eigenlijk op dat het probleem gevonden word bij een revisie bedrijf, mogelijke oorzaken die nog niet gechekt zijn, koppakking (compressietest is wel oke), inlaat pakking, en mogelijk staat ie niet meer optijd…
rijd momenteel als een ongeblazen 2.0 wie heeft er een oplossing?
21 april 2012 om 20:14 #18008818Krijg je misfires als storing in de computer, dan zitten er verkeerde bougies in, of heb je een kapotte bobine.
indien storing op overslaan, word het vermogen gereduceert, om de motor heel te houden, misfires zijn niet heel best voor de motor en turbo namelijk.
willem
22 april 2012 om 08:42 #18008819En Vmax is er niet achter kunnen komen op de dyno…??? Bij mij zijden ze dat mijn probleem de dumpvalve was terwijl het de wastegatedoos bleek te zijn..
24 april 2012 om 22:06 #18008820een deel is opgelosd, vmax was vergeten moeren aan te draaien van de wastegate actuator,en was eraf getrild, dus volledige uitlaat gassen gingen direct de pijp uit, verder houd ik nog over injector 4 circuit open en dus missfire: bougies zijn nieuw sinds vamax 800km verder nu en bobine is in januari vervangen om de storing miss fire op te lossen verder is bij vmax ook de bobine verwisseld wat geen resultaat geeft.
ik ga morgen de draden naar van injectoren naar ecu bypassen in de hoop op kabelbreuk,
vamx dacht echter aan een mechanisch probleem, en dan wel een doorslaande kop pakking, maar dit probleem heeft de auto al zolang als dat ik hem heb ( nov -11) dus dan zou de kopping inmiddels weggebrand moeten zijn denk ik, een lekke inlaat/ inlaat pakking zou toch een lucht massa meter fout moeten geven?tja blijft gissen, want zonder lambda sensors is het probleem nog aanwezig een haperende injector is het denk ik ook niet tenzij de bedrading slecht is, want alle injectoren zijn van jan-12 ( tuningkit gemonteerd in januarie)
volgens mij echt een uniek probleem
25 april 2012 om 10:13 #18008821Heb jij nou wel navi maar geen ECC op je foto? Das ook best uniek :)
25 april 2012 om 20:10 #18008822welke bougies heb je erin zitten??
26 april 2012 om 08:54 #18008823Platina bougies van bosch zijn meestal wel goed, de f5dpor. Bij sommige weer wel en bij andere weer niet moet ik er ff bij zegge.. De afstand moet soms ook verkleint worde, alleen is het bij die bosch platinas latiger om dat voor elkaar te krijgen. Op watvoor drukken reed jij eiglks?
Lelijk van Vmax dat ze dat vergeten aan te draaien.. Ze hebben mn skirt ook gesloopt op de bank en verder niks over gezegt dus zo zorgzaam zijn ze niet met auto’s van klanten. Draait alleen om de money heb ik het idee…
Groetjes Ram
26 april 2012 om 21:12 #18008824de bougies zijn aanbevolen door vmax bosch silber F 3CS,
de turbodruk zou standaart 1,5 met en met hoge toeren 1,1 volgens vmax, mja die afstelling is uiteraard vergaan met verloren moertjes.heb gister me injectors gebypassed, want als ik aan mijn kabelboom rommelde was idd op injector 4 een draadweerstand te meten van 80ohm. dus foutcode injector 4 circuit open kon kloppen. na 50 km rijden had ik deze storing niet, ook de missfire was nog niet in beeld, maar heb nu meer kms gereden dus zal morgen nog eens uitlezen…
wat mij opvalt nu is dat hij extreem hapt, zal wel deels of volkomen liggen aan een waarschijnlijk verkeeerd gestelde wastegate actuator.
je hoort nu duidelijk turbo fluctuerend zuigen, en is ook erg goed voelbaar, denk niet echt dat afstellen voor mij weggelegd is zonder het nauwkeurig te kunnen meten, heb het idee dat op-com ook een vertraging heeft.tja over vmax, had zelf wel het idee dat ze goed geprobeerd hebben om de fout te vinden, maar ze hadden er eigenlijk geen tijd voor dus denk dat, in de haast dat vergeten was, moet wel zeggen dat het complete hitteschild ook niet echt vast zat, of beste man heeft niet echt sterke polsen :D
27 april 2012 om 10:41 #18008825Kan het niet zijn dat je wastegatedoos verrot is? Zag wel dat de turbo vernieuwd is maar niks over de doos gelezen? Bij had ik dat ook dat de turbo fluctuerend ging aanzuigen. Dit kwam na 2 weken na het afstellen. Het bleek dus na een half jaar zoeken en denken de wastegatedoos te zijn..
27 april 2012 om 17:53 #18008826oke, nou de turbo is geleverd met alles wat rond zit en bij hoort, ook de wastegate actuator, natuurlijk niet uit gesloten dat ook nieuw spul niet kapot kan zijn.
heb weer me code gelezen, en die zijn er gelukkig niet ( op 1 na airco druk, ac is leeg)ik probeer de wastegate iets verder aan te draaien mogelijk is momenteel de druk te hoog??
27 april 2012 om 20:25 #18008827Heb je geen druk meter???? Als de druk te hoog wordt kan je ecu of bougies ermee kappen.. Als je de druk lager wilt hebben moet je hem juist losser zetten!!! Als je em strakker zet draait ie nog hogere druk! Verstel dat ding beetje bij beetje totdat je op de goede drukken zit. Dus aandraaien of losser zetten en rijden en zo door totdat je goed zit.
27 april 2012 om 21:59 #18008828nee heb helaas geen meters, maar word een must! heb heel me dash nog origineel met de 4 cd houder.
als ik wil meten moet ik op-com erop zetten mja as ik hele tijd beneden naar bijrijders stoel moet kijken word het lastig rijden haha.welke meters zijn ECHT nuttig? accu spanning is bijv bull shit om constant te meten. :hmmz want heb er dan 3 nodig om me din vol te krijgen, zag bijv. een uitlaat temp meter… word in autos niet vaak gezien maar elk schip heeft er om de motor te controleren, op de grotere schepen zelfs per cillinder. mja het is het zelfde as dat een boekhouder naar een multimeter kijkt, hij ziet de waardes, maar die zeggen hem niks
heb me oud turbo er eens bij gepakt en heb de druk idd verhoogt… heel gek want, de eerste afstelling was ie echt aan het happen dan hoorde je gewoon de turbo fluctuerend draaien, nu meet ik met opcom 1,54 met een iets grotere piek heel even dus 1,54 stabiel en hoge toeren 1,09 nja lijkt me oke.. maar moet meter hebben in dash das een stuk handiger :D heb de waste gate ongeveer in het midden van de schroefdraad zitten nu.
en wat ik duidelijk merk is dat hij continu happert tijdens optrekken, daarbij ook een geluiden produceert van of ontsnappende lucht of knallende uitlaat, tijdens het rijden valt het niet mee om gedetaileerd te luisteren met rijwind erbij.
elke avond als ik tijd heb probeer hoop ik iets te ontdekken het is een grote teleurstelling om keer op keer weer te rijden met dezelfde storing :hmmz
ben zelf storings elek, daar valt tenminste nog te meten tot waar het werkt, en waar de spanning stopt, maar dit zijn niet meet bare problemen die zelfs door de garage met gokken word op gelost.. of niet opgelost hahahet probleem was er dus al toen ik hem kocht, en alles wat vernieuwd is mocht niet baten zal nog een kleine lijst maken van vernieuwde items
– standaart beurten zoiezo optijd (filters e.d.)
– luchtmassa meter
– bougies (volgens vmax de beste voor mij)
– bobine
– injector rail + injectoren + drukregelaar (astra H OPC)
– turbo compleet met waste gate actuator ( gewoon alles wat er op het spruitstuk zit)
– radiateur en kw tank
– voorkat vervanger28 april 2012 om 08:48 #18008829Heb je er ook een dumpvalve op? Is die nog goed? Misschien lekt ie lucht. En loop al je slangen even na. Misschien kan je de afstand van je bougies ook wat verkleinen als dat nog niet is gebeurd. Kan zijn dat de vonk uit word geblazen.. Als dat niet helpt miss tog ff andere bougies proberen.
Enne turbodruk, oliedruk en olietemperatuur lijken mij de mooiste en belangrijkste eiglks. Ook al zal je op je dash waarschijnlijk zien als je oliedruk te laag word.. MAar je moet er tog 3 hebben zeg je.
Heb dus eiglk dezelfde probleem gehad wat jij omschrijft. Fluctuerend druk en knallen uit de uitlaat. Kan dus idd ook zo zijn dat je te hoge drukken draait.. Weet niet op watvoor druk hij is afgesteld door vmax?
28 april 2012 om 09:06 #18008830de dumpvalve is van bailey en is nog goed.
voor de bougies tot welke afstand mag ik ze slaan?de turbodruk door vmax is gezet op 1,5 bar en op in high rpm 1,1 bar
zal eens even kijken of ik een mooi setje vind er is zoveel, alleen de 3 meter din mount is nergens meer te vinden die ik zoek, ik wil de platte versie en niet te trapsgewijze die ze overal verkopen :D oliedruk is meestal niet moeilijk maar met temp erbij zullen ze wel niet verkopen in 1 behuizing, ken alleen de drukmeters met vast alarm schakelaar, en aansluiting voor 4-20mA aanduiding
slangen heb ik gister even met lampje nagekeken, nu lijkt mij desondanks dat lucht helaas droog is toch wel een spoortje zou kunnen zien.
30 mei 2012 om 16:21 #18008831als het uit eindelijke probleem boven water is ga ik een feest bouwen eeh..
heb het kreng inmiddels uitgerust met klokken en drukken en vacuum is normaal zoals vmax hem gesteld heeft.inlaat pakking vervangen, verder nodige onderhoud aircopomp,verdamper en gas, kwam nog wiellagertje bij.
mijn hoop is een versprongen db riem, die moet er toch zo af 10dkm.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.