Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › zelf doen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2012 om 16:21 #17247556
Ik lees al een tijdje mee op het forum omdat ik in het bezit ben van een opel corsa B -1.6 i 16v uit ’97.
Naast deze auto heb ik een volvo 145 uit ’72, waar ik alles zelf aan doe.
Ik wil nu wat filters vervangen en olie verversen.
Ik heb helaas geen werkplaatshandboek van deze auto heeft iemand deze? (evt op c.d?)De auto verbruikt behoorlijk wat olie, maar dat komt vaker voor als ik de andere berichten lees, daarom vraag ik mij af welke olie ik het beste kan gebruiken als ik de boel eens wil verversen. (wil zowiezo ff het filter vervangen)
Laatste vraag gaat over het alarm ( Meta Auto-Alarmsysteem M-999II / M-999III )wat er op de auto geplaatst is. Ik zou deze er graag af willen hebben omdat deze op mijn werkplek ( met veel masten ) erg storingsgevoelig is. Verder heb ik er nooit problemen mee. Maar het is erg vervelend om de boel steeds weer te moeten resetten.
Ik ben niet erg thuis in de electra, dus mijn vraag is hoe pak ik dit het beste aan, Het liefst draai ik ik de auto gewoon op slot, en plaats een benzine dop met sleutel. Of hebben jullie een betere optie? Alvast hartelijk dank!!12 april 2012 om 17:08 #18005882Sowieso is de auto naar alle waarschijnlijkheid voorzien van centrale deurvergrendeling en is het aftermarket alarmsysteem daar aanvast gekoppeld.
Die kan er dus ook weer los uit en heb je geen benzinedop met sleutel nodig. De tank-klep heeft namelijk een palletje die op de CV werkt.Olie kan gewoon 10W40 half of vol-syntheet. 5W40 wordt ook wel eens gedaan, maar dan zuiptie nog harder. Voordeel is wel dat dat bij koude beter vloeit.
Oliefilter is een standaard VOF93 of iets wat daaraan compatible is.
Vergeet ook je pollenfilter niet. Zit onder de parafaan, dus even je ruitenwissers er af om hem te vervangen.
Veel mensen vergeten die filter, maar is wel prettig voor de inzittenden.12 april 2012 om 21:34 #18005883klopt het is een alarmsysteen wat er later is ingezet,…dus maar gewoon de draadjes volgen en loshalen?
Ik dacht dat er ook een brandstoffilter in zat wat vervangen moest worden,….maar kan niets vinden,…is dit alleen bij diesels het geval?
Ik zou de remvloeistof ook wel een keer willen verversen, wat is de volgorde van ontluchten?
12 april 2012 om 23:45 #18005884De draadjes inderdaad volgen en loshalen als het goed is lopen ze na rechts voor dan even het rubber eraf halen en de rest. Dan kom je bij de kiekert zo ver ik weet zullen de kabels hierheen lopen en is het makkelijk demonteerbaar mits de vorige eigenaar alles goed gemonteerd heeft.
De rest kan ik je helaas geen antwoord op geven, daar zullen andere mensen van het forum je mee helpen.
13 april 2012 om 04:33 #18005885brandstoffilter zit onder de auto aan de bijrijderskant net voor het achterwiel.
13 april 2012 om 07:10 #18005886@bereal wrote:
klopt het is een alarmsysteen wat er later is ingezet,…dus maar gewoon de draadjes volgen en loshalen?
Ik dacht dat er ook een brandstoffilter in zat wat vervangen moest worden,….maar kan niets vinden,…is dit alleen bij diesels het geval?
Ik zou de remvloeistof ook wel een keer willen verversen, wat is de volgorde van ontluchten?
Zoals, gezegd, brandstoffilter zit tegen de bodem, vlak voor het rechter achterwiel.
Rond metalen ding die vast zit met een klem.Remvloeistof heeft voor zover ik weet geen volgorde, zolang het maar ontlucht is.
13 april 2012 om 10:41 #18005887geen overbodige luxe een nieuw filter volgens mij,…..uit de oude kwam verontreinigde benzine. ga toch eens even op zoek naar een werkplaats handboek, altijd handig
13 april 2012 om 17:07 #18005888FF hier kijken:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=1&id=13&Itemid=35″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Grtz :afro
13 april 2012 om 21:49 #18005889handig voor het verwijderen van het alarm! thanks
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.