Verschillen Kadett D1 & D2

Forumindex Forums Modellen Kadett Verschillen Kadett D1 & D2

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247506
    Rob-Epe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2005

      Ben aan het zoeken naar een leuke 2de auto… en aangezien ik al jaren zeg weer een Kadett D te willen bezitten…
      Er staat me iets bij dat er o.a. een verschil in ophanging of schokdemping zit tussen de D1 en de D2.
      Maar wat het ookal weer was :???:

      Graag zou ik willen weten wat de precieze verschillen zijn… en hoe deze het gemakkelijkste te herkennen zijn.
      En is er iets uit het serie-nummer van de Kadett D te achterhalen ???
      (Vond tijdens het verhuizen de oude papieren van mijn vroegere D… met wat foto’s…)

      Alvast bedankt voor alle reacties :wors

      #18005339
      D-gek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2008

        Er bestaat geen D1 of D2, het “grootste” verschil zit tussen de 1.2-reeks en 1.6-reeks. De 1.2/1.3-reeks hebben zogenaamde kleine assen en naven.
        De 1.6/1.8-reeks hebben grote assen en naven. Volgens mij kunnen beide reeksen zowel conische als cilindrische voorveren hebben.

        #18005334
        tocus
          Lid sinds:
          23 April 2009

          mischien is een “korte klep” (kofferklep) of een D kadett met een “lange Klep” een verschil,
          maar ook zo ver ik weet is er maar 1 type D…

          #18005336
          Rob-Epe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 August 2005

            @D-gek wrote:

            Volgens mij kunnen beide reeksen zowel conische als cilindrische voorveren hebben.

            Dan moet dat het zijn geweest wat me vaagjes nog bij heeft gestaan.

            Maar in beide gevallen is verandering naar bv gele koni’s mogelijk… zonder problemen ???

            En niet te vergeten… het serie-nummer… is daar net als bij de E wat uit te ontcijferen ???

            #18005335
            D-gek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2008

              De dempers zijn hetzelfde, en zijn te wisselen tegen Koni’s (ben op het moment een setje aan opbouwen met korte dempers en -80).
              Wat betreft het serie/chassisnummer, daar heb ik me nooit in verdiept maar volgens mij valt daar weinig uit te halen.
              Ik denk dat de meeste info op het indentificatieplaatje staat (links op de slotplaat onder de motorkap).

              #18005333
              Christian-tsx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                wat wil je eraan ontcijferen?

                dempers zijn hetzelfde, alleen bij de vering wel even opletten of ze wel of niet conisch zijn.

                er zit inderdaad weinig verschil in, behalve de 1.6 en 1.8 uitvoeringen, ook de diesels zijn uitgevoerd met dikke assen.
                verder zitten er her en der nog wel wat kleine verschillen maar niet echt schokkend. bijvoorbeeld de vorm van het binnenscherm aan de bestuurderskant. bij inbouw van een 1.8 met 5 bak moet je bij sommige kadettjes een stuk eruit slijpen.

                #18005337
                Rob-Epe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 August 2005

                  @Christian-tsx wrote:

                  wat wil je eraan ontcijferen?

                  Dacht haal even de papieren erbij… maar blijk alleen nog wat foto’s te hebben en ‘n oud verzekeringpapiertje…
                  Geen serie-nummer dus :sleeping

                  #18005338
                  mayhem
                    Lid sinds:
                    13 June 2006

                    Er zit wel verschil in de types 12s die erin hangen, voor het oude type is het een drama om een uitlaat te vinden.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.