Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Welke olie het beste voor een x25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2012 om 09:21 #17247310
Morgen mede v6 rijders
Ff een vraagje welke motorolie kan je t beste
Gebruiken in een x25xe
Volgen onderhouds boekje is dit 10w40 altijd geweest
Nu heeft de garage waar ik m vorige week heb gebracht 5w40 erin gedaan
Dit zou beter zijn volgens hun ???
Volgens de mpmoil site zou t 10w40 zijn en als alternatief 5w40
Klopt dit ?? Of ken ik beter weer terug wisselen naar 10w40 ?? Of iets anders
Hoor graag jullie mening
Staat nu 162.000 km op de teller2 maart 2012 om 11:39 #18003425Ik heb in mijn x3.0xe altijd 5w40 gebruikt. Zonder plroblemen. Is wat dunner als de motor koud is maar met warme motor even dik.
2 maart 2012 om 12:01 #180034265w40 full synthetic is gewoon goed als ik me niet vergis, wordt bij opel ook gewoon gebruikt
2 maart 2012 om 16:14 #18003427Ok dan is het mooi
Vroeg t me alleen af aangezien de eerste 161000 km 10w40 is geweest
En nu door een universele garage 5w40 wordt gebruikt
:thumb thx voor het reageren2 maart 2012 om 16:17 #18003428ik had dacht ik 10w40 full synthetic ook geen problemen mee gehad
2 maart 2012 om 16:33 #18003429had ook 10W40 er in
2 maart 2012 om 21:53 #180034305w40 gebruiken, zeker met een ouder type C25XE X25Xe en X30XE motor met 1e type oliepomp…
Willem
15 april 2012 om 08:03 #18003431Ik vond mijn X25XE vrij warm worden bij file’s, dus bij mij komt er 10W40 in.
Wat al zijn hele leven gedaan is door de Opel dealer.Deze winter zat er 5w40 in, start beter in de winter.
Gr Colin
15 april 2012 om 21:25 #18003432@ColinH wrote:
Ik vond mijn X25XE vrij warm worden bij file’s, dus bij mij komt er 10W40 in.
Wat al zijn hele leven gedaan is door de Opel dealer.Deze winter zat er 5w40 in, start beter in de winter.
Gr Colin
Komt niet door de olie Colin.
Radiateuren zijn een GROOOT probleem bij deze Omega’s daar overlijden de meeste X25XE en X30XE motoren door in de Omega!!!
te kort aan koeling, ventilator kan dit niet bijdraaien, alleen nieuwe radiateur verhelpt dit, en niet een ander soort olie… zal hij zeker niet koeler door worden..
Mijn vectra 3.0 V6 word met 5w40 olie nooit warmer dan 88graden, zelfs niet bij Continu vollast:
Willem
17 april 2012 om 05:31 #18003433Ondanks de hoge toeren, heb je daar wel te maken met rijwind.
Als ik voor een open brug sta of in de file dan worden ze zo heet juist.
Van andere Omega V6 rijders hoor ik ook wel als je met volle vracht in de bergen rijdt dat ze boven de 90 komen.Als ik dan kijk naar mijn trouwe ex Atjes, 2x C20NE en 1x C26NE, die werden nooit heet.
Ik ga toch voor de 10w40, dat schrijft GM voor en dat is al vanaf KM stand 0 in de zomer erin gegaan, als ik de dealer historie bekijk.
Gr Colin
19 april 2012 om 21:46 #18003434@ColinH wrote:
Ondanks de hoge toeren, heb je daar wel te maken met rijwind.
Als ik voor een open brug sta of in de file dan worden ze zo heet juist.
Van andere Omega V6 rijders hoor ik ook wel als je met volle vracht in de bergen rijdt dat ze boven de 90 komen.Gr Colin
Als ie Warmer word dan 95 graden bij stationair draaien, werkt de koelvlin niet juist, of zit de radiateur verstopt, heel simpel..
Als de omega met volle belasting te warm word, (warmer als 95 a 102 graden), Radiateur verstopt.
Vervang m en je bent van al deze ellende af, al zovaak gehad bij de omega’s met V6 motor, oliesoort 10w40 of 5w40 is daarbij nooit van enige invloed geweest.
Koelvin schakelaar moet als volgt schakelen:
langzame stand: 92 a 95 graden
snelle stand: 98 a 102 graden.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.