Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ervaring Bilstein onder Vectra A 2000
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2012 om 17:04 #17247280
Hoi,
Ik heb laatst een setje Eibach veren gekocht voor onder mijn A Vectra 4×4 turbo, nu hoor ik veel goeds over Bilstein. Zelf altijd met Koni geel verstelbaar gereden en toch niet helemaal tevreden, maar nu moet ik dus de keuze maken Bilstein B6 of B8.
Zover ik gelezen heb zijn deze beide geschikt voor verlaagde auto’s in tegenstelling tot de B4. Maar wat is nu het grote verschil tussen de B6 en B8? Is de B8 gewoon een stukje stugger, of is dit echt heel stug? Iemand hier ervaring mee heeft?Jeroen
27 maart 2012 om 17:28 #18002987AnoniemLid sinds:
1 January 1970Up
27 maart 2012 om 18:13 #18002988ik zou gewoon de b6 nemen
ik heb het onder mijn astra zitten
rijd als een speer
gr bas27 maart 2012 om 19:56 #18002989B2: olie
B4: gas
B6: sportief
B8: sportief verlaagd
B12: B8 + EibachSent from my GT-I9100 using Tapatalk
28 maart 2012 om 21:12 #18002990Ik meende dat de B6 en de B8 beide voor verlaagde auto’s waren, en dat de B8 net iets stugger zou zijn.
29 maart 2012 om 05:01 #18002991Nee, de B8 zijn B6 met verkorte zuiger.
Tot 3cm kan je de B6 gebruiken, dus jij kan beide gebruiken.
29 maart 2012 om 12:53 #18002992Ok, duidelijk… Alleen hoever is een Eibach pro-kit verlaagd? Is dit meer of minder als 30mm? anders neem ik liever de B8, dan is de kans dat de schokdemper doorslaat een heel stuk kleiner
Jeroen
29 maart 2012 om 14:43 #18002993AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb onder mijn auto eibach prokitt en is 3 cm verlaagt met bilstein b4
29 maart 2012 om 15:47 #18002994Ok, en hoe rijdt dit? Beetje stug of gewoon net iets stugger als origineel?
29 maart 2012 om 15:57 #18002995ik zou b8 nemen inclusief 40mm verlaging
29 maart 2012 om 16:04 #18002996AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel en net wat stugger. Het verschil zit em in het nemen van bochten en optrekken en remmen. Helt dan wat minder over. En op comfort is het is er niet veel veranderd. Rijd nog net zo lekker als origineel :thumb @lemmuh wrote:
Ok, en hoe rijdt dit? Beetje stug of gewoon net iets stugger als origineel?
29 maart 2012 om 16:11 #18002997Hmmm, dan valt voor mij de B4 af, ik zoek een sport onderstel, gewoon behoorlijk stug.
29 maart 2012 om 16:28 #18002998AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja in dat geval is wat kiyamizio aangeeft wellicht een goede keus
b8 inclusief 40mm verlaging29 maart 2012 om 16:28 #18002999Gewoon b8 is goed stug hangt ie niet voor over bij remmen
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
29 maart 2012 om 16:35 #18003000Dan wordt het een setje B8
Bedankt voor de info29 maart 2012 om 16:51 #18003001AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb de spullen gekocht bij dit bedrijf in duitsland :thumb
http://www.tvhautoteile.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;29 maart 2012 om 17:01 #18003002Die site heb ik inderdaad al een keer voorbij zien komen hier, volgens mij in een topic van jou
Dat is ook meteen de goeiekoopste die ik heb kunnen vinden, dus hier ga ik ze ook bestellen.Jeroen
29 maart 2012 om 17:13 #18003003AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja dat klopt. Ik had ook bijna de zelfde vraag als jou. En kreeg deze site als tip. Ben er zeer tevreden mee.
29 maart 2012 om 17:18 #18003004Het scheelt enorm, zeker als je vergelijkt tussen de verschillende aanbieders. En zo blijft het ook hobby, heb een offerte gehad van een NL bedrijf, die vroeg €600,- voor een setje rondom, terwijl ik het nu voor €400,- thuis heb liggen.
29 maart 2012 om 18:23 #18003005AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja precies en + verzendkosten nog altijd goedkoper :wors :jerry
29 maart 2012 om 20:01 #18003006Let wel, B6/B8 is niet super stug.
Het iets stugger, maar het draait vooral om de wegligging.Als je stug wil dan moet je zon goedkoop chinees schroefsetje nemen. Maar wegligging hoef je dan niet te verwachten.
29 maart 2012 om 20:43 #18003007Nee, dat is ook niet mn bedoeling. Heb nu verschillende jaren met verstelbare gele koni’s gereden, beetje zeik mee gehad. Slechte garantie afhandeling, en nu wil ik wat anders proberen. En over bilstein heb ik veel goede dingen gehoord/gelezen. Maar niet direct op een Vectra A 4×4. Vandaar dat ik hier nog eens naar ervaringen heb gevraagd.
Ik ben nu in ieder geval zeker dat het een setje B8’s worden met mn eibach veren. Sowieso geen schroefset meer, die stel je 1x in, en als de auto dan mooi staat dan verander je er toch niets meer aan…Jeroen
29 maart 2012 om 21:20 #18003008Koni kan je zelf instellen en dat is wel lekker voor een circuit daggie.
Die kan je ook instellen op star bij mijn kadett
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.