Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator 3.0e houdt soms in bij koude start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2012 om 20:48 #17247261
Nadat de auto een weekje heeft stilgestaan liep hij met koude motor niet zo mooi meer, leek wel dat hij inhield/hikte en op een cilinder(s) minder liep als je optrekt.
(vandaag was het trouwens maar 1 hikje bij koude motor) paar dagen daarvoor toch wel enkele minuten dat hij af en toe hikte/inhieldBij warme motor niets geen last, loopt hij perfect zonder haperen.
Heb onlangs wel de bougies vervangen van de Senator 3.0e (NGK BPR6HS)
Netjes op 25NM in de motor gedraaid.
Misschien dat dit er toevallig mee te maken heeft, of mogelijk het koudere/nattere weer? Wie weet het?Auto draait vanaf ik hem heb al vrij weinig toeren bij koude motor, dan wil die af en toe wel bijna uitgaan/afslaan als je het gas indrukt of in de versnelling zet.
16 oktober 2012 om 21:07 #18002019zou dan ook denken aan vocht problemen bij de bougiekabels ?
bij warm ( dus niet vochtig weer ) doet hij het niet zeg je16 oktober 2012 om 21:12 #18002018als het bij koude motor slecht starten is, en bij warme niet.. dan is het naar mijn inzien geen bougie kabel setje..
16 oktober 2012 om 21:55 #18002017ben geen monteur maar toch zou ik denken aan bougie kabels die aan hun eindje zijn of slechte verdeelkap enz .
(als ik het zo lees heeft het toch met vocht te maken )
zou het eerste zijn wat ik zou vervangen, in ieder geval :D16 oktober 2012 om 21:57 #18002016Starten doet hij altijd goed daarmee heb ik geen problemen.
Geef alleen aan dat hij met koude motor minder ‘mooi’ loopt, aan de lage kant qua toeren(had hij altijd al) en houdt soms wat in (sindskort). Dit is weg na een stukje rijden.
Bougiekabels en verdelerkap etc zijn 1 a 2 jr geleden vervangen door vorige eigenaar.
16 oktober 2012 om 22:15 #18002015ok , dan zou ik beginnen om het staionair torental op de goede waarden te zetten , (dus zo ver opschroeven wat je zelf goed vindt ), verder weet ik hier te weinig vanaf , maar er zulle zeker anderen zijn die je kunnen helpen ( ja kom ook oorspronkelijk uit het westen he ) :jerry :jerry succes verder
17 oktober 2012 om 15:41 #18002014import balk :P
denk ook dat je gewoon het stationair toerental wat moet verhogen, maar.. dan verhoog je het
warm ook he.17 oktober 2012 om 18:12 #18002013controleer ook eens op beginnende lekke pakking.
eentje die net op het punt staat om, dus bij koud lek is, en bij warm net genoeg uitgezet heeft om weer te dichten.
17 oktober 2012 om 19:43 #18002012ter aanvulling op @freestyler :thumbup , even met busje remreiniger telkens een klein beetje spuiten bij de injectoren, vaccuum slangen. ed.
18 oktober 2012 om 05:58 #18002011spuit dan ook eens op het asje van de gasklep, hier wil ook nog wel eens speling op ontstaan.
18 oktober 2012 om 07:41 #18002010Kijk eens bij koude motor en bij warme motor naar de luchtspleet in de extra luchtschuif. Bij koude motor moet daar en luchtspleet te zien zijn (V-vormig) en bij warme motor moet hij dicht zijn.
Ze gaan lang mee maar kunnen natuurlijk ook kapot.
De extra luchtschuif zit achter op het thermostaathuis, er zitten twee luchtslangen aan de voorste komt van het gasklephuis en de achterste gaat naar het inlaatspruitstuk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.