Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Astra GSI project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2012 om 12:18 #17247182
Hallo allemaal, ik heb al een topicje aangemaakt met een vraag en dat ik nieuw ben hier ik wil hier mijn topic aanmaken voor mijn astra gsi en deze blijven updaten in de loop van de tijd.
nogmaals ik ben Arne en kom uit winschoten. ik heb in juni 2012 een goede Astra Gsi gekocht uit het jaar 1995 met x20xev motor.
bij deze een aantal foto’s van mijn auto, de auto heb ik kaal gekocht zonder de gsi bumpers spoilers of luchthappers, de auto heeft geen roest op de bekende plekken, wel zit er een roestplekje op een van de achterste spatborden maar dit komt niet door het kwaaltje, er heeft ooit eens een auto of fietser tegen aan gezeten en is nooit de lak herstelt, dit ga ik wel laten doen in de aankomende winter, nieuw stuk erin lassen en spuiten.
inmiddels heb ik de gsi zo compleet als een gsi met de bumpers, alleen de side skirts ontbreken nog deze heb ik wel maar ga ik bevestigen zodra het roestplekje is weggehaald, dan moet ik nog zien uit te vinden hoe ik ze ga vastmaken aangezien mijn auto nog geen popnagels heeft. ook heb ik aan de binnenkant de ”originele kuipstoelen” vervangen door recaro’s in het leer (zonder logo’s) deze foto’s komen later
ook heb ik nog geen sportvelgen maar nog de standaard velgen met banden deze zijn in juli gewoon door de keuring heengekomen, ik ben de 2e of 3e eigenaar van de opel ook heb ik de complete onderhouds historie van de auto, het blok loopt super en rijd en schakelt als nieuw!
zelf heb ik in augustus alle filters vervangen.
1 minpuntje, hij geeft op de boardcomputer aan dat hij olie tekort heeft maar de olie is gewoon op peil!ook de binnenkant ziet er als nieuw uit van de week maar een poetsbeurt gegeven en schoongemaakt van binnen. bij deze mijn Astra F GSI Project:
op de foto is de motorkap nog zonder luchthappers uitgerust, deze waren kapot ik heb nu 3 dagen na de foto’s gemaakt zijn wel nieuwe luchthappers liggen. ook de onderlip heb ik schoongemaakt en opnieuw bevestigd.
verdere updates en foto’s zullen komen! vind het super om zelf ook een topic op dit forum te hebben staan aangezien het forum mij altijd heeft geholpen met problemen bij de auto. of die van een maat van me.
29 oktober 2012 om 13:14 #18001079welkom hier,
kijk. deze is nog mooi rood
cool, hoe je kenteken aan de voorkant in de bumper zit. zie je niet vaaksucces verder met je gsi
29 oktober 2012 om 13:22 #18001080nice ! welkom Arne
29 oktober 2012 om 13:59 #18001081Welkom, ziet er goed uit :thumb
29 oktober 2012 om 14:09 #18001082Mooie auto
29 oktober 2012 om 15:00 #18001083zo hey!! dies pas rood!!
maar uhh, ik mis wat aan de auto, aan de zijkant over je dorpels heen…. sideskirts
dat gaat de auto wel afmaken denk ik als die er weer terug op zitten29 oktober 2012 om 15:04 #18001084soepkiep. je hebt de tekst niet gelezen he?
29 oktober 2012 om 15:05 #18001085@soepkiepe wrote:
zo hey!! dies pas rood!!
maar uhh, ik mis wat aan de auto, aan de zijkant over je dorpels heen…. sideskirts
komen die er nog op, of blijft ie zo?Haha, wel even het verhaaltje goed lezen en niet alleen de plaatjes kijken! :kewlpics
Sideskirts komen er nog op nadat het roestplekje is weggewerkt.30 oktober 2012 om 08:41 #18001086dank jullie wel! voor de reacties! :D
inderdaad moet het roestplekje dus nog verholpen worden en heb nu nog de tijd om de side skirts net zo rood te krijgen als de rest van de auto,
gisteren een zo goed als nieuwe Sebring demper opgehaald rond 2×90 ik had al een middendemper vervanger eronder met een lexmaul demper, maar het klonk nog zoals eerder behalve in hogere toeren een beetje een japans knettergeluid verder niks, (uitlaat is ook rot van binnen) zal jullie foto’s laten zien zodra hij eronder zit! hopelijk maakt de sebring wel een mooi donker geluid, hoeft niet hard te zijn maar wel mooi. :agent
Groet Arne
30 oktober 2012 om 09:47 #18001087@soepkiepe wrote:
zo hey!! dies pas rood!!
maar uhh, ik mis wat aan de auto, aan de zijkant over je dorpels heen…. sideskirts
dat gaat de auto wel afmaken denk ik als die er weer terug op zittenwie leest er niet goed dan haha
:jerry :jerry :jerry
30 oktober 2012 om 09:49 #18001088gauw aanpassen, valsspeler :jerry
30 oktober 2012 om 10:33 #18001089Lol, welkom Arne ziet er goed uit
heb op mijn astra ook gsi sideskirts gemonteerd
ik heb er onder eerst alles in de hammerite gezet tegen roest
en ze er toen gewoon op gekit30 oktober 2012 om 10:42 #18001090Skirts kan je er toch beter onder schroeven? dan kan je de auto terug brengen naar originele staat zonder dat je allerlei lelijke vlekken krijgt
30 oktober 2012 om 11:38 #18001091klopt, alleen dit is een variant zonder de bekende gsi bumpers, gewoon in standaard bumpers, ben zelf bezig de auto dus met de bekende bumpers te maken, en de normale skirts van een gsi zitten vast met popnagels vast, dus kitten lijkt me inderdaad wel een optie!
Groet Arne
30 oktober 2012 om 11:59 #18001092@Japs wrote:
Skirts kan je er toch beter onder schroeven? dan kan je de auto terug brengen naar originele staat zonder dat je allerlei lelijke vlekken krijgt
Schroeven? als je opel je heilig is ga je er niet in schroeven
dat is vragen om roestproblemen ;)
bovendien als je gsi skirts er op hebt wil je niet meer terug naar origineel :jerry
en mocht je ze er toch willen afhalen gaan die lijmresten er net zo makkelijk af
als deurstrips, zie foto van Arne30 oktober 2012 om 12:05 #18001093Toen ik me eskrot kocht zaten de skirts vast met popnagels :hmmz
Kit… Pfff nee niet mijn ding30 oktober 2012 om 12:10 #18001094klopt de originele astra gsi zaten van fabriek ook met popnagels,, maar gingen volgens mij ook vaak roesten op die plekken, :shock: kitten lijkt mee een optie, de originele lak blijft er zitten, in de hammerite zetten en de kit erop skirts erop en klaar, mocht ik ze eraf willen halen dan heb ik geen last van de popnagels en kit kan ik zo verwijderen zoals trashmetal al zei met de caramelschijf :angel
30 oktober 2012 om 19:05 #18001095@Japs wrote:
Toen ik me eskrot kocht zaten de skirts vast met popnagels :hmmz
Kit… Pfff nee niet mijn dingHoe komen die dorpels zo rot denk je ;)
30 oktober 2012 om 19:07 #18001096nja, k heb een escrot zonder skirts, ook rot hoor ;)
dus wat je nu zegt klopt niet echt :angel30 oktober 2012 om 19:14 #18001097De pompnagel gaatjes versnellen het proces wel hoor
waar zijn alle xr3i’s gebleven dan?30 oktober 2012 om 20:36 #18001098komt alleen maar door het materliaal.
astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.
popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)
let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.
polymax gaat eigenlijk altijd goed.
vooral soudal kan problemen geven.30 oktober 2012 om 22:38 #18001099eeen mooie rooie gsi :thumbup :thumbup :thumbup
30 oktober 2012 om 23:36 #18001100Mooie GSI :thumb
Welkom hier …
Heb toch wel stiekum een zwak voor de GSI :jerry
Staat hier de laatste tijd ook steeds vaak een rooie in de steeg :wub
Geweldig …
Ooit wil ik er 1 voor mezelf … naast me veccie dan :jerry :jerry31 oktober 2012 om 05:02 #18001101Nog een kleine tip…
haal je tankklep rubber er uit en maak daar alles schoon
eventuele beginnende roest verweideren
en insmeren met hammeritedaar vond ik bij mijn assie het enige roestgaatje 3mm2
31 oktober 2012 om 19:03 #18001102Goed bezig met je GSI. Blijven leuke auto’s :D Rij al zo’n 10 jaar met astra gsi’s
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.