Forumindex › Forums › Modellen › Manta › restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2012 om 11:16 #17247111
hallo! ook ik ben druk in de winter met de restauratie van m’n b1!
had 5 jaar geen manta meer gehad, maar het bleef altijd jeuken… (gaat nooit over volgens mij)
vorig jaar kreeg ik een auto v/d zaak en ja hoor een week later stond er weer een manta op de dam!
toen ook direkt maar besloten om hem in de winter direkt helemaal aan te pakken!
inmiddels hebben we dit jaar elke zaterdag er aan gewerkt.
en het resultaat mag er zijn want eind deze maand word ie gespoten!ik ben begonnen met het strippen.
daarna hebben we de auto bij de zaak op de lepels van de shovel helemaal met de stoomcleaner van onderen schoongespoten.
wat ik er af kon spuiten heb ik er afgespoten.
daarna met de slijptol met staalborstel maar begonnen met de wielkasten schoonborstelen. (voor en achterkant)
daarna zijn we met de a stijl begonnen met nieuwe stukjes er in te lassen. aan weerskanten zaten een paar gaatjes maar viel ons erg mee!
toen we de voorkant klaar hadden hebben we het direkt in de epoxy gespoten. daarna weer 3 of 4 lagen underbodycoating er op
toen kwamen we bij de kofferbak aan.. maar die bleek helemaal rondom last te hebben van de jaren..
dus slijptol er in. en helemaal rondom een nieuwe rand er in gelast.
ondertussen heb ik ook de motor uit de auto gehaald voor ombouw naar de 5 bak!
meteen maar de krukaskeerring vervangen. de koppelingsplaten zijn nog zo goed als nieuw. maar wel het druklager en toplager vervangen.
ook de tunnel van de manta meteen aangepast.
nu zijn we bezig met strak maken en schuren. en voordat de manta naar de spuiter gaat gaan we de onderkant helemaal in de underbodycoating spuiten.
als de manta van de spuiter weer komt gaan we alle holle ruimtes behandelen met wax. en daarna gaan we weer opbouwen!
bijna alle chroomdelen heb ik nieuw (nog aan het zoeken met de laatste dingen) dan hoop ik dat ik er nog weer jaren mee vooruit kan!
zo dit was in het kort m’n verhaal.
groeten Rik!
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YZDSRSI8.jpg5 maart 2012 om 11:54 #17999737Kiek an
Gelukt met de foto s zie ik5 maart 2012 om 12:24 #17999738
5 maart 2012 om 17:14 #17999739goed bazig hoor, had je al een x aantal keer gespot in Hardenberg :D
en je manta mocht zelfs nog een keer naast de witte van mij geparkeerd staan bij de gamma haha.
toen zag ie er anders nog wel netjes uit moet ik zeggen!doorgaan zo, en we zien de plaatjes van het spuiten wel verschijnen :D
5 maart 2012 om 17:32 #17999740kijk :thumbup ook mooi bezig! direct maar goed aanpakken :D
en nog in de buurt ook haha,.
ben benieuwd!voor de 5 bak heb je dus de gehele tunnel aangepast??
5 maart 2012 om 17:42 #17999741Tunnel aanpassen steld weinig voor thijs
Aftekenen uitslijpen andere deel er weer in5 maart 2012 om 18:34 #17999742@thijsje tunnel aanpassen was zo’n beetje 2,5 uur werk.
en plaatje maken voor de boutgaten. heb ik nog wel tekening van.5 maart 2012 om 18:43 #17999743ooowh, ik dacht dat de gehele tunnen dan eruit geslepen werd XD
maar dat valt ook nog hartstikke mee dus! :thumbup
handig zon forum :afro5 maart 2012 om 19:48 #17999744Nee enkel 5 bak deel overzetten deze zit iets hoger
Schakeld meteen stuk strakker dan 4 pook5 maart 2012 om 20:10 #17999745hier paar foto’s van het aanpassen van de tunnel..
5 maart 2012 om 22:26 #17999746k zou zelf voor ombouw van de bak gaan, ipv het aanpassen van je orginele carroserie.
maar dat is uiteraard ieder voor zich.:thumb
5 maart 2012 om 22:55 #17999747heb ik ook overwogen om te doen..
maar heb hier voor gekozen om dat het makkelijker schakelt :thumbdown :thumbup5 maart 2012 om 23:31 #17999748Mooi werk!
Blijf het mooi vinden dat er de laatste tijd zoveel B1’s klaar gemaakt worden. :thumb
6 maart 2012 om 06:43 #17999749Goed bezig, wordt goed aangepakt zo te zien.
6 maart 2012 om 19:42 #17999750vanavond ook maar ff trekhaak op gehaald!
kunnen we em straks voor het karretje spannen :thumb6 maart 2012 om 19:58 #17999751Ja trekhaak hoord der bij
Ben ik ook altyd nodig als ik naar meetings ga6 maart 2012 om 22:50 #17999705Heyyyy een oude bekende. Goed bezig Rik ga zo door. Kom wel ff kieken binnenkort
7 maart 2012 om 21:18 #17999717zo er begint mooi schot in te komen!
vanavond de voorschermen gemonteerd en afgesteld.
binnenkanten goed behandeld met bodyshutz
morgen verder afschuren en zaterdag onderkant in de bodyshutz.
en de grondverf
volgende week woensdag gaat ie richting de spuiter!
alles past mooi! motorkap zit ook prima
houd jullie op de hoogte.
groeten rik7 maart 2012 om 22:03 #17999729tjonge jonge.. je zet er wel vaart achter hoor !
keurig :thumbup
maaruh. krijgt ie de zelfde kleur weer terug ??
7 maart 2012 om 22:08 #17999726wordt weer mooie auto
7 maart 2012 om 22:35 #17999721tja het is of volgend weekend spuiten of eind april.. dan is de keus snel gemaakt ofnie?
ja krijgt de zelfde kleur. orgineel opel.
safari beige.9 maart 2012 om 08:08 #17999711zo gisteren het laatste deel geschuurd, gekit, geboord!
de auto is stofvrij gemaakt. morgen gaat ie in de grondverf en in de undercoating.9 maart 2012 om 08:13 #17999736goed bezig,
ben gek van je velgen :wub
9 maart 2012 om 15:16 #17999730Als je nog velgen zoekt heb nog nette ats clasic te koop
Voor nette prijs9 maart 2012 om 16:40 #17999728denk dat cruez de uitgelaste sr velgen bedoeld :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.