Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Mechanische kleppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2012 om 14:23 #17247013
Goedemiddag Opel broeders,
Ik had een ascona crossauto 1.8 8v
Heb nu een kadett 2.0 16vEr zitten mechanische kleppen en die hoor
ik nogal tikken rammelen .
Hoe kan ik deze afstellen??90 281-700 staat erop
De auto maakt zon 8000
Mvg
Insane D12 oktober 2012 om 17:58 #17998481Volgens mij kan dat alleen met shims. Als het zowiezo kan.
12 oktober 2012 om 18:13 #17998480Shims???? :hmmz
13 oktober 2012 om 07:12 #17998467jupz, vulplaatjes..
13 oktober 2012 om 07:57 #17998466Ja had dat gelezen, ook dat ze sterke veren gebruiken
vond dit wel erg aannemelijk. De motor maakt meer
dan 8000 toeren en is nou 5 crossen oud
Zal eens ff kijken waar ik die veren kan ritselen14 oktober 2012 om 15:14 #17998482bij 8000 toeren heb je volgens mij wel sterkere klepveren nodig omdat je kleppen anders gaan zweven
14 oktober 2012 om 20:36 #17998478Ja dat klopt,
daarom heb ik ook mechanische.
Want rond 7000-7200 is de kans heel
Groot bij hydro. dat ze gaan zweven14 oktober 2012 om 20:39 #17998479Onder je stoters zitten nog veren om de kleppen heen…
Daar sterkere in en de stoters checken met de voelermaat. En met shims uitshimmen.14 oktober 2012 om 20:59 #17998477Ah oke,
Ik heb de crossauto namelijk
gekocht met al deze veranderingenMechanische klepstoters
Licht vliegwiel
Lichte krukaspoelie
Sfi vervanger
M-Tech chip
Kn open luchtfilterAlleen vind ik de kleppen nogal tikken
Ook moet ik de kop loshalen dit omdat ik olie in
De koelvloeistof heb zitten.
Ook lekt hij olie achter de distributiekap
en bij de verdelerkap.
Had gelezen op forum dat ik dan twee rubberen ringen
moet vervangen.14 oktober 2012 om 21:10 #17998476Klopt die lekte bij mij ook eens. Nieuwe rubber o-ring er om en het was weer fris.
Die olie koelvloeistof wordt nog een ander verhaal.
Die kanalen scheuren iets en daardoor krijg je die drap in het koelsysteem.Dus die kop moet eens goed afgeperst worden (onder temp).
Is het tikken van kleppen niet normaal bij een motor met vaste stoters? Het enige wat je kan doen is die dingen uitshimmen waardoor de klepspeling verminderd wordt, maar iets tikken hou je dan toch wel lijkt me?
14 oktober 2012 om 21:33 #17998475Fijne info
Ja ook ik heb gehoord dat hij nooit
tik vrij is met mechanische
En mischien is het ook iets wat tussen mijn
Oren zit hahahaZijn er waardes met mbt spelling???
14 oktober 2012 om 22:17 #17998474waardes zou ik zo niet weten, omdat een XE normaal hydraulische stoters heeft.
hier zou je de tuners eens voor moeten mailen.denk dat Miruni hier op het forum dat ook wel weet :thumb
14 oktober 2012 om 23:53 #17998473Zal dat eens doen.
en wie weet lezen ze wel
mee.Bedankt @
-GSI-RACER-15 oktober 2012 om 10:46 #17998471Inlaat op 0,2 en uitlaat op 0,25
Daar staan mijn mechanische op en die hoor je vrijwel niet
15 oktober 2012 om 10:48 #17998472Zal ook wel iets verschillen per nokkenas ivm kleplift
15 oktober 2012 om 11:12 #17998470Ok,
zo heb ik tenminste wat waardes
waar ik naar toekan werken.
Weet iemand toevallig waar ik shims
kan krijgen?15 oktober 2012 om 11:22 #1799846915 oktober 2012 om 14:55 #17998468Ik rij met catcams 300 graden en 12,5mm lift
17 oktober 2012 om 12:23 #17998465Als de klepspeling goed is afgesteld hoor je bijna niet het verschil met orginele hydro stoters.
Ik heb laatst een c20xe omgebouwd naar mechanische stoters.
Zaten orginele nokkenassn in. Heb voor de inlaat 0.15 en voor de uitlaat 0.20mm aangehouden.Ik kon het verschil bijna niet horen met orginele stoters.
Misschien dat 0,2 en 0,25mm een nog iets betere afstelling is maar als je in de buurt van deze
waarde’s zit dan zit het goed.Het is ook afhankelijk van welke nokkenassen erin zitten.
Bij mechanische nokkenassen krijg je van de leverancier een papier met de juiste afstelwaarde’s.
Dat heeft te maken met het profiel van de nokkenas. Een nokkenas heeft een “aanloopprofiel” en daar
moet de stoter tegen aanlopen op het moment dat de nok lift gaat genereren.
Als je teveel speling geeft is hij dit stukje op de nok voorbij.
Wanneer je te weinig speling geeft kun je het probleem krijgen dat de klep niet meer goed gaat
sluiten naarmate de motor warm word. Dit geeft weer verbrande kleppen.
Vandaar dat de uitlaatkleppen ook meestal meer speling moeten hebben omdat deze warmer worden.17 oktober 2012 om 14:23 #17998464Kijk eens aan nu word het steeds duidelijker voor mij.
Super uitleg!!!!Nou vraag ik mij nog een ding af
Ik heb zo’n 700 kop en waarschijnlijk met scheurtjes
Weet iemand een adres om die oliekanaal om teleggen?
En wat gaat zoiets kosten?Ik kan namelijk een andere kop kopen
voor 150€
Moet dan wel ff de kleppen omzetten maar dats geen probleem21 oktober 2012 om 18:27 #17998462Hallo,
Passen mechanische kleppen van een Opelkop 700 serie
In elke andere 2.0 16v kop??24 oktober 2012 om 10:48 #17998463Normaal gesproken wel hoor,.maar heb ook wel eens gezien dat ze het uitkotterden omdat de vaste stoter wat ruimer van diameter was en dus niet over de klepsteel paste omdat de kop te krap was… Waren dus gewoon de stoters die niet van goeie diameter waren
5 februari 2013 om 19:16 #17998483Je hebt ook stoters waar het hydraulische gedeelte er wordt uitgehaald en er een stalen of aluminium busje wordt terug geplaatst. Kijk bij bijv. maar QED motorsport…
5 februari 2013 om 19:33 #17998484Ik heb de busjes zelf gedraaid uit stubstaal en op maat gebracht voor de klepspeling, heel wat werk, gelukkig
loopt die motor weing kilometers dat ik niet steeds moet bijstellen.6 februari 2013 om 10:20 #17998485Oke heb een handige vriend maar het moet ook een beetje snel…
Nou ik heb net een goede tweede handse ks700
Kop besteld.
Breng hem dan eerst ff weg om hem te vlakken.
wat is het max wat ik ervan af kan laten halen?
Dit voor maximale compressie zal ook ff een stalen koppakking bestellen
iemand tips waar?
Als ik de kop dan terug heb zal ik de inlaat en uitlaat poorten ff
mooi glad maken elke beetje winst is er weer 1.
Daarna de mechanische kleppen erin en hopen
Dat mijn koelvloeistof mooi helder blijft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.