hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246962
    16v kadett c
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2010

      mijn vraag is

      hoe dik moeten de intercooler slangen zijn

      de intercooler is 76mm nu lijkt het mij dat ik deze niet aan moet houden maar wat is het beste
      ik wil met een phase 2 ship gaan rijden 280pk en 410 nm koppel
      zit er ook verschil in de inlaat kant of de turbo kant

      ik wil de buizen van rvs maken dus wil ik dit in een keer goed doen

      #17997722
      iuza
        Lid sinds:
        7 February 2008

        76mm intercooler? Meeste intercoolers hebben een diameter van max 63mm! Inlaat hoedje op het gasklep is 45mm. Tenzij je een grotere versie hebt van eds etc…

        #17997723
        16v kadett c
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2010

          hey

          mijn intercooler is echt 76mm aan sluitingen
          en heb ook een andere inlaat een die zelf gemaakt is
          ook zit er een grotere gas klep op


          #17997724
          iuza
            Lid sinds:
            7 February 2008

            Het is nu duidelijker. :thumb Ziet er goed uit. Hoeveel mm gasklep heb je?

            #17997725
            16v kadett c
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 January 2010

              dat zou ik zo niet weten moet ik meten

              deze is gewoon uitgedraait en een grotere klep er in het is wel een c20let gasklep alleen uit gedraait zeg maar
              nu heb ik een rvs flens om zelf die fsi vervanger te maken. ik wil niet dat je straks allemaal van die stukjes langen ziet
              gewoon een rvs buis zeg maar met een koppel stuk

              hier ook een foto van de gas klep

              #17997726
              iuza
                Lid sinds:
                7 February 2008

                Ik zou zeggen de kant van intercooler 76mm houden en de andere kant de diameter van het gasklep. Ik dacht dat het gasklep van een c20let 67mm was van binnen. Maar meten is weten!

                #17997727
                16v kadett c
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2010

                  maar die van de turbo kant is 50mm

                  dus wat jij zeg is van de inlaat naar de intercooler 67mm en de turbo kant 50mm houden naar de intercooler

                  wil geen turbo gat hebben

                  #17997728
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Als je met een standaard turbo gaat rijden, dan is 51 of 57mm buizen echt meer dan genoeg. Ook bij de 280pk die jij wilt rijden.

                    Snap ook de setup niet helemaal. :hmmz
                    Ik zie een foto met een Lexmaul inlaat op een C20XE en daarna praat je over zelf een inlaathoedje maken?

                    Het lijkt mij dat als het kan in jouw auto, dat je met de Lexmaul inlaat wil blijven rijden!
                    En daardan de vergroote gasklep op. (Standaard gasklep is 64mm, meestal worden ze naar 68mm vergroot).

                    Heb je dus die Lexmaul setup, dan zou je kunnen overwegen om 57 of 63mm buizen te gebruiken vanaf de IC en tussen blok en IC 51 of 57mm (bij een standaard turbo).

                    #17997729
                    16v kadett c
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2010

                      @Corsa_GSi wrote:

                      Als je met een standaard turbo gaat rijden, dan is 51 of 57mm buizen echt meer dan genoeg. Ook bij de 280pk die jij wilt rijden.

                      Snap ook de setup niet helemaal. :hmmz
                      Ik zie een foto met een Lexmaul inlaat op een C20XE en daarna praat je over zelf een inlaathoedje maken?

                      Het lijkt mij dat als het kan in jouw auto, dat je met de Lexmaul inlaat wil blijven rijden!
                      En daardan de vergroote gasklep op. (Standaard gasklep is 64mm, meestal worden ze naar 68mm vergroot).

                      Heb je dus die Lexmaul setup, dan zou je kunnen overwegen om 57 of 63mm buizen te gebruiken vanaf de IC en tussen blok en IC 51 of 57mm (bij een standaard turbo).

                      de c20xe dis gaat er nu uit en er komt een c20let in ook is het geen lexmaul maar een zelf gemaakte inlaat
                      kijk maar naar de gas klep op de inlaat zit op de kop

                      en wil van de inlaat naar de intercooler een buis maken dan heb je een flens nodig die heb ik ook al
                      bij andere zie ik dat ze er soms 5 koppelstukken tussen hebben zitten dat wil ik niet

                      dus de inlaat op de foto komt op de c20let en dan van af de inlaat naar de ic welke maat buis ?
                      turbo is 51 dus van de turbo naar de intercooler 51 mm aanhouden ?

                      #17997730
                      iuza
                        Lid sinds:
                        7 February 2008

                        Dus jij bedoeld outlet van de compressor cover die 50mm is! Dan ga je van 50mm naar de intercooler. Van gasklep(64-68mm) naar intercooler. Het is eigenlijk afhankelijk van je setup. Als je met een grote turbo met hoge drukken gaat rijden, moet je groot mogelijk buizen gebruiken(gasklep diameter aanhouden). Met een standaard let turbo ben ik met corsa_gsi mee eens. Met steeds grotere buizen heb je steeds minder respons!

                        #17997731
                        16v kadett c
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 January 2010

                          oke

                          dus van de turbo naar intercooler 50mm buis ?
                          en van de inlaat naar de intercooler 64/68mm buis ?

                          wil maar met 250/280 pk rijden phase 2 ship

                          #17997732
                          iuza
                            Lid sinds:
                            7 February 2008

                            Voor phase2 met originele turbo hoef je niet al te dikke buizen gebruiken! Want ik dacht eerst dat je een grotere turbo had maar dat is niet het geval bij jou. 57mm zal wel ruim genoeg zijn. Ik heb zelf tijdje gereden op phase2 met 50-51mm buizen. Niks aan de hand geweest.

                            #17997733
                            16v kadett c
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 January 2010

                              en wat had jij van de inlaat maar intercooler

                              ik gaa nu van turbo naar intercooler 51 aanhouden
                              en de inlaat wou ik dan 63 mm aan houden

                              #17997734
                              iuza
                                Lid sinds:
                                7 February 2008

                                ik had van inlaat naar intercooler ook 51mm. Omdat ik originele c20let inlaat op had.

                                #17997735
                                16v kadett c
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 January 2010

                                  ik gaa turbo kant 51 mm aanhouden
                                  en inlaat kant 63mm aanhouden

                                  wil ooit een kk26 er op

                                  mijn setup is een groep a uitlaat. de inlaat op de foto. lichter vliegwiel. pier burg pomp verstel bare Brandstofdrukregelaar grote gas klep en een phase 2 ship en ooit die kk26 er op

                                  iuza waar rij jij mee dan en welke setup

                                  #17997736
                                  iuza
                                    Lid sinds:
                                    7 February 2008

                                    Ik heb een corsa b c20let. Met garrett gtx3076 turbo erop. 38mm tial external wastegate. Rvs uitlaat spruitstuk 3″inch downpipe en uitlaat. Pierburg pomp en 830cc siemens deka injectoren. Ik rij nog met standaard motor die word binnenkort afgesteld op 330-350pk. En rond de aankomende zomer wil ik een andere motor met gesmede internals gebouwd hebben(laten bouwen) voor meer vermogen.

                                    #17997737
                                    Corsa_GSi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Zoals reeds geschreven dan tussen turbo en IC 51 (max 57) mm aanhouden.

                                      Van Turbo naar Gasklep zou ik bij Phase 2 57 (max 63) mm aanhouden.

                                      Je kan natuurlijk alle stukken buizen pasmaken en daarna aan elkaar laten lassen.
                                      Maar soms is het nodig om een siliconen koppelstuk te gebruiken, want geheel star is ook niet goed.
                                      Tussen IC en Turbo, is het zelfs makkelijker om 2 siliconenbochten te nemen met een klein metalen koppel buisje erin.

                                      Wat je later wilt doen is wel van belang, maar je kan nu nog niet zeggen of je echt met een K26 gaat rijden, misschien neem je toch wel een Garrett. ;)

                                      Die inlaat is wel zeer mooi, hoe ziet die er aan de binnenkant uit?
                                      Hoe veel volume heeft de collector box die erop zit? Voor een turbo moet dat minimaal 1,5 keer de inhoud van je motor zijn (ff uit het hoofd).

                                      #17997738
                                      16v kadett c
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 January 2010

                                        nou

                                        ik heb de slangen besteld van turbo naar intercooler heb ik 51 mm aangehouden
                                        en van de inlaat 60 mm

                                        en de inlaat heb ik van een vriend die heeft ook de motorrevisie gedaan en de gasklep uit gedraait die weet wel wat van 16v en turbo,s af ik zal vandeweek eens foto,s maken van de binnen kant

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.