Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Contactslot Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2012 om 11:10 #17246870
Mijn trouwe B begint aardig te verslijten. Net vorige maand een nieuwe aanjager van de sloop moeten halen, en nu alweer het volgende: Het contactslot zit vast. Gisteren was er met rommelen en pielen wel weer beweging in te krijgen, maar vandaag, net op het moment dat ik naar de sloop wou rijden voor ‘nieuwe’ cilinders, zit het hele zaakje muur en muurvast.
Gevolg is dus dat ook het cilinderhuis eruit zal moeten. Heb de kappen rond het stuur met wat geweld verwijderd (ivm stuurslot), en alles goed vrijgemaakt (zwenkschakelaars eraf, immobiliser eraf, enz).
Ik zie alleen niet goed hoe het cilinderhuis vast zit. Als ik het goed zie, is het geklemd om de stuurstang, aan de ene kant gehaakt, en de andere kant geklonken. Is dat ding überhaupt zonder geweld los te krijgen?
3 november 2012 om 12:06 #17996723Zonder geweld en zonder moeite ;)
Aan de zijkant (vanaf de sleutelingang gezien, linksboven) zit een klein gaatje, daar steek je een inbus 2.5 in, en je kan zonder moeite het complete slot eruit trekken.
Mocht je wat problemen hebben met de sleutel, dan kan je eerst nog even proberen het slot los te weken met WD40, en vervolgens de sleutel te draaien en enkele milimeters heen en weer te bewegen, dan gaat het vanzelf.3 november 2012 om 13:20 #17996724gerbenp, het contactslot zit niet geklonken het is een special boutje (m6draad) met een afbreek
kopje er op, met montage (in de fabriek) draaien ze dat boutje er in tot het kopje
afbreekt, dan kijk je tegen een bol kopje aan waar je geen tang of sleutel op kunt zetten
(tegen dief stal) maar hij hoeft niet los, het is net wat klopper zegt, met een inbus sleuteltje
kun je het cilinderslot er uit halen, succes.3 november 2012 om 14:19 #17996725Ik heb begrepen dat dan alleen kan als het contact op stand I staat, en hij wil niets anders meer dan 0…
Vandaar dat het hele huis eruit moet…
Heb nu voor nood wel het volgende bedacht: Cilinderhuis eruitslopen (hierdoor ook geen stuurslot meer), reservesleutel op de immobiliser plakken (ivm startonderbreking), en starten via de schakelaar in het plastic deel achterop het slot. Zou dat werken? Dan heb ik in elk geval weer een rijdende auto om vervangende onderdelen mee op te halen ;)
3 november 2012 om 14:56 #17996726Lijkt me stug dat het niet lukt. Heb je hem al verzopen in WD40?
3 november 2012 om 16:54 #17996727@gerbenp wrote:
Ik heb begrepen dat dan alleen kan als het contact op stand I staat, en hij wil niets anders meer dan 0…
Vandaar dat het hele huis eruit moet…
Heb nu voor nood wel het volgende bedacht: Cilinderhuis eruitslopen (hierdoor ook geen stuurslot meer), reservesleutel op de immobiliser plakken (ivm startonderbreking), en starten via de schakelaar in het plastic deel achterop het slot. Zou dat werken? Dan heb ik in elk geval weer een rijdende auto om vervangende onderdelen mee op te halen ;)
Klopt! Zowel dat ie in stand 1 moet staan om t gaatje te bereiken, en op zich geen reserve sleutel nodig: plak je sleutel maar aan t zwarte kastje vast. Chip zit namelijk in het zwarte huis van de sleutel
Greetz Emiel
3 november 2012 om 17:18 #17996728@Klopper wrote:
Lijkt me stug dat het niet lukt. Heb je hem al verzopen in WD40?
Had dat niet in huis, daarom eerst met siliconenspray geprobeerd, zonder succes dus. Gelukkig passen mijn ouders vanavond op, en mijn pa had het wel, en heeft het meegenomen. Geen direct effect, maar staat nu een nachtje te weken, en krijgt morgen zonodig een nieuw bad.
4 november 2012 om 13:28 #17996729Ik heb dat eens gehad bij mijn Vectra A. Sleutel erin, maar omdraaien? Ho maar! Met WD40 de spullen flink ingepsoten, en warmepel, het ging weer!
Maar een tijd later wilde ik mijn auto starten, sleutel draaide mooi rond, maar er gebeurde helemaal niks!
ANWB/Wegenwacht gebeld. Die maakte het schakelblokje van het contactslot los en dat bleek dus echt gebakken te zijn!Nu is mijn vermoeden dat de sleutel niet meer rond wilde doordat het schakelblokje de zaak blokkeerde.
4 november 2012 om 20:46 #17996730Silicone spray, gaat ie nog meer van plakken.
heb het in hoog zomer gehad bij mijn Vectra-B dat het slot niet meer wilde draaien, Opzich niet zo erg, maar stond op me werk en was bijna 17:00 uur…
Ik binnen een Bus WD40 met tuut gehaald, Slot volgebaggerd dat ruim uit de stuurkap kwam lopen, Lekker rommelen met de sleutel, weer wat spuiten, weer rommelen met de sleutel..
tot ie weer wilde draaien, Deze heeft gewoon nog 5,5jaar na deze operatie prima gewerkt, toen is de auto gedemonteerd ivm ongevals schade..
Willem
5 november 2012 om 12:20 #17996731Na 3 WD40 baden wou hij nog niet…
Nu het schakelaargedeelte maar losgehaald. Sleutel in het slot ivm onderbreker, en dan met een schroevendraaier de schakelaar draaien: Vroem, hij draait. Dat is me nu even het belangrijkste…
5 november 2012 om 13:51 #17996732zit je stuurslot er niet op dan??? als die er niet op zit is het probleem gevonden, zorgen dat deze er eerst opkomt, eerder al je slot niet gaan draaien!!!
Willem
5 november 2012 om 14:46 #17996733Dat was een detail dat ik vergeten was… Nu met boormachine en drempel het cilinderhuis losgesloopt. Transponder uit de sleutel gehaald en op de onderbreker getapet, en we kunnen weer rijden!
5 november 2012 om 14:47 #17996734Ja zo kan het ook..
Willem
5 november 2012 om 15:09 #17996735Hah! Van de week uren lopen zoeken, en nu in 1 keer gevonden: Een ‘nieuw’ cilinderhuis inclusief slot, sleutel en schakelaar, en nog goedkoop en in de buurt ook. Zaterdag maar even oppikken. Later kunnen we dan altijd nog eens nieuwe cilinders halen zodat alle sloten weer op dezelfde sleutel gaan.
5 november 2012 om 15:18 #17996736Je kan bij de dealer een Cilinder bestellen op Jouw sleutel..
je hebt daar je Carpass voor nodig, kenteken bewijs (Chassisnummer), en officieel je legitimatie..
Carpass kun je ook aanvragen bij de dealer..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.