van vectra naar signum

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum van vectra naar signum

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246791
    scrub29
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2008

      Hallo,

      onze vectra 2.0 dti 2003 heeft het begeven met 300k op de teller er is iets stuk in de motor waardoor wij een ruilmotor moeten aanschaffen maar door het hoge bedrag bij de dealer (3k) willen we dat eigenlijk niet investeren. nu zijn we rond aan het kijken voor een signum maar dan de 3.0 6 cillinder is dit een verstandige keuze? moet ik ergens op letten bij de aankoop? hoe zijn de automaten van opel zijn deze goed of??

      alvast bedankt voor jullie reacties,

      scruppie

      #17995906
      FKsport
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2010

        Geloof dat het wel heerlijk rijd, maar ook ooit ergens vernomen dat de 3 liter weleens problemen kunnen hebben, wat het precies is weet ik niet maar er komt vast wel iemand met verdere uitleg ;)

        #17995905
        Kano
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2012

          Volgens mij kan Kimmie je een flinke lijst met reparaties/kosten aanleveren.

          #17995904
          kimmiej666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2008

            Uhhh Y30DT

            – problemen met drukregelaars brandstofpomp
            – Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
            – lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)

            Verder belangrijk:

            – om de 150.000 distri vervangen
            – om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
            – bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren :-) )

            Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.

            Verder, geweldige en heerlijke motoren :-)

            Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.

            Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.

            #17995903
            scrub29
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2008

              Hoi kimmie alvast bedankt,,

              weet je oookk iets van een automaat af?

              thx

              @kimmiej666 wrote:

              Uhhh Y30DT

              – problemen met drukregelaars brandstofpomp
              – Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
              – lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)

              Verder belangrijk:

              – om de 150.000 distri vervangen
              – om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
              – bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren :-) )

              Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.

              Verder, geweldige en heerlijke motoren :-)

              Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.

              Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.

              #17995902
              kimmiej666
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2008

                Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen

                Edit: gebruikersnaam pbakker
                http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895

                #17995901
                pbakker
                  Lid sinds:
                  6 May 2012

                  @kimmiej666 wrote:

                  Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen

                  Edit: gebruikersnaam pbakker
                  http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895

                  Hoi , ik heb idd een automaat en die doet het nog voortreffelijk, het is de originele !
                  er zit op de 3l een die 500nm aankan ,dus je kan ook nog tunen dan lopen ze mooier en zuiniger, maar wel een beest als je wegtrekt!
                  trouwens ,dat doen ze ook al zonder tunen!
                  ik rijd nu bijna 20.000 met de vec en de automaat is storingsvrij , geen codes
                  wel heeft hij de relais standaard (te lage spanning) en pasgeleden rookte hij als een schoorsteen maar dat was een stekkertje van de lmm
                  ik heb een cosmo en dat is luxe, is er ook is de sigma
                  hou het onderhoud goed bij dan voorkom je een heleboel rotzooi

                  #17995900
                  pbakker
                    Lid sinds:
                    6 May 2012

                    @pbakker wrote:

                    @kimmiej666 wrote:

                    Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen

                    Edit: gebruikersnaam pbakker
                    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895

                    Hoi , ik heb idd een automaat en die doet het nog voortreffelijk, het is de originele !
                    er zit op de 3l een die 500nm aankan ,dus je kan ook nog tunen dan lopen ze mooier en zuiniger, maar wel een beest als je wegtrekt!
                    trouwens ,dat doen ze ook al zonder tunen!
                    ik rijd nu bijna 20.000 met de vec en de automaat is storingsvrij , geen codes
                    wel heeft hij de relais standaard (te lage spanning) en pasgeleden rookte hij als een schoorsteen maar dat was een stekkertje van de lmm
                    ik heb een cosmo en dat is luxe, is er ook is de sigma
                    hou het onderhoud goed bij dan voorkom je een heleboel rotzooi

                    voor een goede motor 0610343917

                    #17995899
                    scrub29
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 August 2008

                      thx voor jullie feedback

                      #17995896
                      albert83
                        Lid sinds:
                        27 December 2011

                        @scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.

                        Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.

                        #17995907
                        scrub29
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 August 2008

                          Nog niet ik hou het in gedachte thx

                          @albert83 wrote:

                          @scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.

                          Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.

                          #17995898
                          albert83
                            Lid sinds:
                            27 December 2011

                            Die van mij staat nu te koop hier op de site op de marktplaats. Kijk maar eens.

                            #17995897
                            scrub29
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 August 2008

                              @albert83 wrote:

                              Die van mij staat nu te koop hier op de site op de marktplaats. Kijk maar eens.

                              Hoi Albert we gaan toch de vec laten repareren (dat wil zeggen een ruilmotor erin) greetz

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.