Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett D irmscher
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 september 2019om 10:26 door Corsaliefhebber.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2012 om 16:35 #17246733
hallo,
ik ben nieuw op dit forum. dus zal ik me maar eerst eens voorstellen.
Ik ben van Belgie en ben in het bezit van een kadett D 1800 GTE en een kadett D 1200 die met de originele opel irmscher verbredingen is verbreed (gelijkt wat op de kadett d 400) met ATS velgen erop.Nu heb ik wat vraagjes.
Past een 1.8l of 2l motor in de kadett waardat de 1.2 inzit zonder motorsteunen te moeten aanpassen?
Graag zou ik de kadett met de verbredingen willen volledig opnieuw opzetten. maar mijn volgend probleem is dat ik geen papieren heb van de verbredingen die op de kadett staan. ZOu dit problemen geven met de keuring? (wel in belgie) of weet iemand waardat ik eventueel aan een certificaat ofzo zou kunnen geraken voor de technische controle?
En ik zou ook de 1.2 l motor eruit willen en wat zwaarder erin. maar wat steek ik er het beste in zodat ze het niet zien in de technische controle? eventueel had ik gedacht om mijn 1.8 erin te steken met dubbele webers erop. maar zal wel opvallen dan :D .
alle info is welkom
grtzzzzz
19 februari 2012 om 17:57 #17995305hallo,
hoe plaats ik het gemakkelijkst fotos hier?
heb er snel wat enkele gemaakt19 februari 2012 om 18:44 #17995304in belgie mag een verbrede wagen maar dan wel voor dagelijks gebruik,als oldtimer mag het niet.
De wielkasten moeten wel dichtgewerkt worden in staal en niet met poly.
grtz19 februari 2012 om 19:50 #17995306Aha! Daar is die witte verbrede D-Kadett dus gebleven ;)
Om er een ander blok dan een 1.2 erin te hangen zul je alles moeten veranderen. Qua motorsteunen/veerpoten/radiateur enz..
Dus als er op papier een 1.2 staat zul je er niks anders in kunnen hangen zonder dat dat opvalt bij een technische keuring.Ben wel benieuwd in welke staat deze Kadett nu is.
Kijk eens op het volgende forum, daar zitten de Kadett D-rijders :D
http://dkadett.forum2go.nl/index.php” onclick=”window.open(this.href);return false;19 februari 2012 om 20:14 #17995307ahzo,
dus dat wordt dan keuren voor gewoon gebruik? die verzekering zal dan ook terug hoger zijn waarschijnlijk.
ik ga hier toch nog eens gaan voor informeren of er geen achter poortjes zijn :d
at Junior Member.
je zegt dat het moet dicht gewerkt worden met staalplaat, bedoel je dan de binnenkant? waarschijnlijk wel he.de wagen werd nog laatst gekeurd in 91 denk ik, dus al tijdje geleden en dan waqs hij blanco gekeurd!! maar nu met al die stomme regels. Man Man
en weet er iemand hoe ik fotos moet plaatsen???
mvg
19 februari 2012 om 20:19 #1799530819 februari 2012 om 20:25 #17995309bedankt voor de link zal dit direct proberen
19 februari 2012 om 20:40 #17995310de kadett heeft tijdje buiten gestaan dat kan je wel zien op de fotos, heb er nu vlug wat gemaakt van in de garage, als ik tijd heb zal ik de wagen eens buiten zetten en wat duidelijker fotos nemen
zoals julie zien is er nog veel werk aan de winkel he, wagen moet volledig opnieuw opgebouwd worden. dan zal alles terug strak zijn.
Heb ook nog een kadett D GTE 1.8 staan die nog rally heeft gereden maar is nu volledig afgebroken.
19 februari 2012 om 20:43 #17995311Leuk ding zeg! Succes met het opnieuw opbouwen ervan!
19 februari 2012 om 21:12 #17995312bedankt,
nu moeten we wel nog gekerud worden, en kijken welke motor we erin gaan hangen. mss een 1.3S dan zien ze het verschil niet met een 1.2 he
19 februari 2012 om 21:15 #17995313verzekering en taks blijft het zelfde hoor.
De wagen staat volgens mijn weten al meer of 20 jaar stil,eerst in een garagebox en daarna bij de grondwerker waar je hem gehaald hebt.
Ben ook langs geweest om hem te kopen maar vroeg teveel.19 februari 2012 om 21:17 #17995314Leuk Dettje :thumb zo met deze uitbouw.
Succes met de opbouw en restauratie
Dat we er nog vele foto,s van mogen zien komen19 februari 2012 om 22:23 #17995315AnoniemLid sinds:
1 January 1970das deze toch???
is een manta 400 verbreding op een d kadett ;)
verbreding zou van irmscher kunnen zijn
maar volgens mij nooit voor de d kadett geleverd :shock: ;)19 februari 2012 om 22:51 #17995316Ja is deze.
De vorige eigenaar had hem gekocht om te herdoen meer is er nooit van gekomen.20 februari 2012 om 10:35 #17995317ik heb nog een 1.3s in een d kadett zitten die weg mag.
zou je geen mallen kunnen laten maken van die kit, wil hem namelijk gebruiken voor in de rallycross20 februari 2012 om 14:37 #17995318Er is vroeger wel een Irmscher verbreding set voor de Kadett D geweest maar dat is deze set niet volgens mij. Hier in het dorp heeft en rode Irmscher D gereden maar dat is al heel lang geleden, was toen van de zoon van Jampie Doldersum de oud ijzer handelaar. Die Irmscher set lijkt veel op de uitbouw die Henk400RR nu aan het maken is op de replica
20 februari 2012 om 15:22 #17995319@nilsvdb wrote:
bedankt,
nu moeten we wel nog gekerud worden, en kijken welke motor we erin gaan hangen. mss een 1.3S dan zien ze het verschil niet met een 1.2 he
Het uiterlijk verschil tussen een 1.2 en een 1.3 is wel duidelijk hoor.. ;)
Maar hopelijk zullen ze dat bij een keuring niet opmerken :sleeping20 februari 2012 om 18:21 #17995320dat is inderdaad die wagen die bij die grondwerker roger stond. ik weet niet wat jij in der tijd moest betalen ervoor maar ik heb allezins niet veel betaald ervoor. de ATS velgen die erop liggen zijn nog bijna zo goed als nieuw.
in de keuring gaan ze dat verschil van een 1.2 naar 1.3 wel niet zien hoor denk ik. Zou op de 1.3 dubbele webers plaatsen.
ik heb onlangs hoort dat wie een oldtimer heeft nu om de 3 jaar naar de keuring zal moeten. weet hier iemand meer over???
20 februari 2012 om 18:25 #17995321die irmscher kit die erop zit komt volgens mij van een corsa a. daarvoor werd ook zo een kit gemaakt.
er zal veel werk aan zijn denk ik, maar ik heb tijd. de wagen volledig strippen en onderkant en motorruimte laten zandstralen en rotte stukken eruit en dan wat oplassen.
de wagen moet in de originele rally kleuren komen normaal van opel
20 februari 2012 om 18:29 #17995322at giannib
met welke kadett d rij jij?
heb je er fotos van?20 februari 2012 om 22:41 #17995323AnoniemLid sinds:
1 January 1970@nilsvdb wrote:
die irmscher kit die erop zit komt volgens mij van een corsa a. daarvoor werd ook zo een kit gemaakt.
er zal veel werk aan zijn denk ik, maar ik heb tijd. de wagen volledig strippen en onderkant en motorruimte laten zandstralen en rotte stukken eruit en dan wat oplassen.
de wagen moet in de originele rally kleuren komen normaal van opel
sorry maar das net een corsa kit
wat ik al postte is pasgemaakt van en manta 400 set
die corsa zag er zo uit ;)http://www.flickriver.com/photos/hugo90/4328410049/” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 februari 2012 om 07:13 #17995324inderdaad dat klopt, van een manta. heb ze er ook eens los tegenaan gehouden:
pasvorm is trouwens al aardig goed
21 februari 2012 om 09:35 #17995325@nilsvdb:ik heb geen kadett d,heb nu 3 ascona b en een zafira.
Heb toen 500 geboden maar ze zou meer krijgen dacht ze.
Kende de eigenaar vrij goed indertijd.
grtz
ps zijn inderdaad manta verbredingen21 februari 2012 om 12:22 #17995326je zou er misschien een 1.6 kunnen inhangen.
als je kleppendeksel enzo een beetje ombouwd merk je geen verschil ;)21 februari 2012 om 19:42 #17995327ja dat is ook een optie mss.
maar denk toch dat ik ga voor een 1.3S motor op dubbele webers wal wat moet geven met andere nokkenas. en hier mss het kleppendeksel overbouwen als dat lukt.
heb een site gevonden waardat ze zo een motor bouwen
http://jeroen.oostrijck.nl/novasport/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;denk enkel dat het moeilijk wordt om zo een inlaatspruitstuk te vinden.
als iemand iets weet hierover mag je het gerust laten weten,
mss iemand al eens zo een motor gebouwd??grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.