Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › zafira a opc zlet turbo naar leh turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 21:42 #17246488
zafira a opc zlet turbo naar leh turbo past dat op een zlet blok?
Zo ja moet er dingen worde aangepast?
En kwa vermorge komt er vermoge by of blijft et het zelfde13 februari 2012 om 21:48 #17991355is gewoon 1 op 1 uitwiselbaar doordat het schoepenwiel in de turbo anders is is het verstandig om de software aante passen en is bij chippen meer vermogen mogelijk, maar is niet noodzakelijk.
14 februari 2012 om 08:45 #17991357En Haasje kan het weten. Die heeft dit namelijk zelf ook gehad. ;)
14 februari 2012 om 11:44 #17991354Heb twee jaar terug een leh turbo gemonteerd, en heb geen software aanpassing gedaan..
Rij al bijna 40000 km probleemloos in het rond met deze turbo….
Gr martijn
14 februari 2012 om 13:09 #17991356rij ook alweer anderhalf jaar met een LEH turbo in het rond. Geen verdere aanpassing gedaan aan de software. Wel met restrictorbout.
Wel een keer een katvervanger geplaatst, maar dat was vanwege het feit dat mijn uitlaat op straat lag…. Alle moeren waren doorgerot….
Vermogen blijft hetzelfde, tenzij je hem laat tunen.
14 februari 2012 om 13:13 #17991358ohw okee nog bedankt voor julie info
betekend het dus ook dat als ik een leh turbo erop gooit dat er dus vermogen bij komt of merk je geen verschil als ik het gewoon monteer erop en niks eraan meer gaa doen ?
14 februari 2012 om 13:56 #17991359Je merkt er geen fluit van eerlijk gezegd.
Maar het is wel goedkoper dan een let modelletje.
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-ZAFRIA-VXR-TURBO-BRAND-NEW-Z20LEH-Z20LET-/180799533044?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a187deff4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
14 februari 2012 om 18:14 #17991360Ik heb het vorig jaar ook gedaan, let weg en leh erop
Maar ik merk wel ietsje verschil, de turbo fluit nu meer en hij spoelt iets eerder op naar mijn mening
Maar is gewoon 1 op 1 uitwisselbaar :thumb14 februari 2012 om 19:18 #17991361ook op mijn zaffie zit een leh turbo. software wel aangepast op de rollenbank bij VDB works.
auto rijdt nu super en door het hele toerenbereik power genoeg.
als je nog wat euri’s overhebt zou ik toch de software aanpassen.
dan merk je heel goed het verschil tussen een let en een leh turbo en optimaliseer je je nieuwe turbo ook meteen.14 februari 2012 om 19:31 #17991362Nouja zelfde sofware op een letturbo maakt evenveel veschil
14 februari 2012 om 19:34 #17991363Wat is nou het verschil met de LET turbo en LEH turbo eigenlijk, lees geregeld dat mensen switchen dus neem aan dat die beter is, maar waarom?
14 februari 2012 om 20:57 #17991364@haasje
jo hebbe gelyk. maar als je dan tocheen turbo swab doet dan maar een leh erop. goedkoper en beter.
ps vergeet de wonderbolt niet16 februari 2012 om 21:15 #17991365@Astraman wrote:
Wat is nou het verschil met de LET turbo en LEH turbo eigenlijk, lees geregeld dat mensen switchen dus neem aan dat die beter is, maar waarom?
Schoepenwielen zijn anders waardoor er meer luchtverplaatsing mogelijk is.
Ook zijn de oliekeerringen inwending beter waardoor deze minder snel gaat lekken.
Wel is het verstandig om een restictor bout te plaatsen waardoor de oliedruk begrenst word.
Dit is de grote oorzaak van olie lekkages bij Opel turbo motoren.16 februari 2012 om 21:47 #17991366Verklaart dat dan ook het enorme zeten bij de kleppendeksel pakking? Toen we hem kochten vorig jaar was de motor brand schoon, nu een aardig olie aangezicht.
17 februari 2012 om 07:07 #17991367Hoe is het verschil te herkennen tussen een ingebouwde let of leh?
Want je weet nooit of je vorige eigenaar al heeft gesleuteld.
:afro17 februari 2012 om 17:35 #17991368@2slow wrote:
Verklaart dat dan ook het enorme zeten bij de kleppendeksel pakking? Toen we hem kochten vorig jaar was de motor brand schoon, nu een aardig olie aangezicht.
Nee, het zou niets met de kleppendekselpakking te maken mogen hebben.
@ corsasport: Meestal bezit een LEH-turbo een gele sticker op het drukpotje. De LET-versie heeft deze niet.
17 februari 2012 om 17:48 #17991369Sticker met DZ op actuator
21 februari 2012 om 06:27 #17991370Hallo heren,
even een vraagje ik heb hier een aantal maal iets gelezen over een ristrictorbout.
Nou vroeg me af hoe te weten te komen welke bout er dan in moet?Gr Amresh
21 februari 2012 om 09:05 #17991371maar je kan ook een LEH lader hebben met een andere wastegate… en dan staat er alsnog geen DZ op, maar is het wel een LEH
21 februari 2012 om 13:18 #17991372Hallo ben ik weer met nog een vraag….
Kheb zelf een zafira opc bj 2002, heb m zelf gekocht met een kapotte turbo, heb toen de turbo vervangen na alles gereinigt te hebben door een leh heb m toen ook laten chippen maar na ongeveer 5000km is ook deze turbo stuk gegaan zou dat dan aan de ristrictorbout kunnen liggen? Snap er namelijk niks meer van als ik jullie verehalen zo lees vooral gezien er sommigen van jullie zien die geen ene aanpassing hebben gedaan en gewoon goed rijden.
Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen zodat ik ook gewoon kan genieten vqn men opc.Alvast bedankt
26 maart 2012 om 19:15 #17991373@amresh wrote:
Hallo ben ik weer met nog een vraag….
Kheb zelf een zafira opc bj 2002, heb m zelf gekocht met een kapotte turbo, heb toen de turbo vervangen na alles gereinigt te hebben door een leh heb m toen ook laten chippen maar na ongeveer 5000km is ook deze turbo stuk gegaan zou dat dan aan de ristrictorbout kunnen liggen? Snap er namelijk niks meer van als ik jullie verehalen zo lees vooral gezien er sommigen van jullie zien die geen ene aanpassing hebben gedaan en gewoon goed rijden.
Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen zodat ik ook gewoon kan genieten vqn men opc.Alvast bedankt
Is na montage van de turbo de stekker van je onsteking los gehaald bij het starten van je auto! Dit om de olie in de turbo rond te pompen? Start je de motor zonder dat er olie in de turbo aanwezig is, is je turbo al versleten/ overleden. :(
22 mei 2012 om 21:55 #17991374@tijgetje57 wrote:
Je merkt er geen fluit van eerlijk gezegd.
Maar het is wel goedkoper dan een let modelletje.
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-ZAFRIA-VXR-TURBO-BRAND-NEW-Z20LEH-Z20LET-/180799533044?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a187deff4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat voor een turbo is dit? pas hij op een zafia opc 2002 model zonder remap ?
gr Stef
23 mei 2012 om 07:22 #17991375@stef1978 wrote:
@tijgetje57 wrote:
Je merkt er geen fluit van eerlijk gezegd.
Maar het is wel goedkoper dan een let modelletje.
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-ZAFRIA-VXR-TURBO-BRAND-NEW-Z20LEH-Z20LET-/180799533044?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a187deff4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat voor een turbo is dit? pas hij op een zafia opc 2002 model zonder remap ?
gr Stef
das een LEH lader
26 mei 2012 om 22:42 #17991376Iemand bereid voor een zacht prijsje deze te monteren? :thumb
27 mei 2012 om 10:17 #17991377Ik zou contact opnemen met André Botter.
Is niet duur, wel goed en altijd gezellig -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.