Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 09:49 #17246453
Hallo.
Na 2 jaar een calibra v6 gerden te hebben is het tijd voor wat anders.
Nou heb ik een 2.0 8v omega uit 98 gekocht. Mijn vraag is of er veel uit zon motor te halen valt. Een licht vliegwiel ofchippen? Want mag best wel iets meer vermogen hebben. En ik ben opzoek naar een stuur, da leer is helemaal aan het loslaten.
Kan hem morge ophalen dus fotos komen nog.
Groeten bart13 februari 2012 om 09:59 #17991008Hai,
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf …… :thumb
Met chippen valt er weinig eer te behalen met de 2.0 8v :( , heb zelf een 3.0 v6 32v uit ‘2000 , met een goede afstelling kan je daar +- 30 pk extra uithalen incl een handvol Nm.
Met jou blok is het de investering gewoon nt waard ……mijn mening hoor ;)
Blijft er over mechanisch, nokkenassen, blue printen, kop, etc, etc
Serieuse tuning …… Mijn voorkeur trouwens :D , maar gaat wel in de papieren lopen kan ik je vertellen, bedragen van 2 a 5 duizend euro is niet gek als je het serieus aan wil pakken.Misschien is een motor swap iets voor je?
Misschien heeft iemand van onze forum vrienden nog een mooi gekietelde 16v blok liggen die bij jou erin gaat ?Succes
13 februari 2012 om 10:18 #17991009De 2.0 8 V in de omega B is gewoon veel te zwak voor deze zware auto.
Moet minstens en 16 v zijn maar die ecotecs zijn sowieso niets waard.
Als je de mogelijkhijd hebt gooi en oude C 20 XE erin of en 2.2 alles andere komt niet vooruit.
In de omega A ging het nog maar de B is gewoon niet vooruit te brengen.13 februari 2012 om 10:38 #17991010En waar moet ik allemaal aandenken als ik een swap wil van de 8v naar de 16v?
Of past dit allemaal gewoon?13 februari 2012 om 17:37 #17991011@Marc O wrote:
Hai,
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf …… :thumb
Met chippen valt er weinig eer te behalen met de 2.0 8v :( , heb zelf een 3.0 v6 32v uit ‘2000 , met een goede afstelling kan je daar +- 30 pk extra uithalen incl een handvol Nm.
Met jou blok is het de investering gewoon nt waard ……mijn mening hoor ;)
Blijft er over mechanisch, nokkenassen, blue printen, kop, etc, etc
Serieuse tuning …… Mijn voorkeur trouwens :D , maar gaat wel in de papieren lopen kan ik je vertellen, bedragen van 2 a 5 duizend euro is niet gek als je het serieus aan wil pakken.Misschien is een motor swap iets voor je?
Misschien heeft iemand van onze forum vrienden nog een mooi gekietelde 16v blok liggen die bij jou erin gaat ?Succes
32V????
willem
13 februari 2012 om 20:48 #17991012Oh en mijn vriendin zeurt da ze de achterlichten nie mooi vind.. Heb haar de mond proberen te snoeren .. Was geen succes.
Nu is de vraag , zij er voor de b1 andere achterlichten te krijgen?
Alvast bedankt13 februari 2012 om 20:52 #17991013Sorry Willem, 24V, had per ongeluk de tankklep, achterklep, etc meegeteld …… :jerry
14 februari 2012 om 19:01 #17991014@Calibra Boerke wrote:
Oh en mijn vriendin zeurt da ze de achterlichten nie mooi vind.. Heb haar de mond proberen te snoeren .. Was geen succes.
Nu is de vraag , zij er voor de b1 andere achterlichten te krijgen?
Alvast bedanktJe kan B2 achterlichten met wit glas bij achteruit en knipperlicht erin zetten.
En als je uit een V6 komt zal een 2.0 zeker een heel verschil zijn.
Verder succes met de Omega, hou ‘m heel :thumb
Gr Colin
14 februari 2012 om 21:43 #17991015Passe die achterlichten er zo in?
En mee testritje wast inderdaad een enorm verschil. Maar wel super luxe, is wa anders als die grote kart waar ik eerst mee reed haha -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.