Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankoop van Corsa Diesel 2002 t/m 2005 advies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2012 om 11:54 #17246410
Hoi allemaal ik ga mijn Corsatje benzine uit 96 weg doen en wil een dieseltje hebben ook een Corsa van af ongeveer 2002 t/m 2005 ik heb alles doorgerekend en met de km die ik maak kom ik plm 75 euro goedkoper uit in de maand. Maar wel wat zitten lezen op het net dat er nog al wat verschil zit in het type motor en de daar aan vast zittende mankementen. Ik zou graag wat gebruikers info willen hebben van de diverse modellen bijvoorbeeld wat er goed is en slecht goedkoop en duur.
M VR GR Peter
12 februari 2012 om 12:26 #17990668Er zijn inderdaad veel verschillende versies van de Corsa C diesel motoren en natuurlijk allemaal met hun eigen specifieke problemen.
Dus misschien beter dat je post wat voor blokje je wilt gaan zoeken?
DTI of CDTI, 1.3 of 1.7?1.3 CDTI (Ecotec) 70pk, 170nm, common rial, Fiat motor
1.7 Di 65pk, 130nm (geen intercooler is het verschil met de 17DTi) Y17DTL Isuzu motor
1.7 DTi 75pk, 165nm, Y17DT Isuzu motor
1.7 CDTI (Ecotec) 100pk, 240nm, Z17DTH common rail, Isuzu motorPersoonlijk zou ik voor de laatste gaan, laten chippen, dan kun je tenminste prima meekomen :vertag
12 februari 2012 om 20:29 #17990669nou bedankt voor de snelle reactie we gaan er mee aan de slag. Het gaat mij eigenlijk niet om de snelheid meer om de zuinigheid en zo min mogelijk kosten.
gr Peet
12 februari 2012 om 21:12 #17990670Voor de Zuinigheid, Kies de Z17DTH, Die is het Zuinigst..
> Servaas (en Topicstarter): Deze Z17DTH is niet te Chippen, dit in tegenstelling tot de Z17DTL en Z17DTH in de Astra-G en Astra-H, dit komt omdat de Aansturingen Compleet anders zijn van deze motoren, de motor zelf is wel hetzelfde.
De Astra-G en H Zijn met Bosch inspuitsystemen geleverd
De Corsa-C / Combo-C zijn met een Denso inspuitsysteem geleverd, deze schijnt moeilijk te kraken, enige optie is een powerbox.Diesel motoren Corsa-C / Combo-C
Model Corsa / Combo C1: 2000 t/m 2003 (2004):
1.7Di: Y17DTL – 1686cc – 65pk – 130Nm (Lagedruk turbo)
1.7DTi: Y17DT Y17DTH – 1686cc – 75pk – 165Nm (Hogedruk turbo)Model Corsa / Combo C2: 2003 (2004) – 2006 (2012):
1.3CDTi: Z13DT – 1248cc – 70pk – 170Nm (let op euro-3 Gele Umwelt plakette Duitsland / Geen Roetfilter)
1.3CDTi: Z13DTJ – 1248cc – 70pk – 170Nm (euro-4 Groene Umwelt plakette Duitsland / Roetfilter)
1.7CDTi: Z17DTH – 1686cc – 100pk – 240Nm (euro-4 (zonder roetfilter!!) Groene Umwelt plakette Duitsland / Geen Roetfilter)Willem
13 februari 2012 om 23:03 #17990671Idd chippen gaat niet met z17dth corsa, powerbox werkt wel goed , maar vind het zijn geld nietwaard, ik zou nu 124 pk moeten hebben en denk zelfs dat ik er geen 120 heb , drink veeel meer , doe met 20 liter 250 tot 300 km en dan rij ik niet altijd door , trekkracht mag ik niet klagen trekt door tot 4200 toeren , maar onder de 2000 vind ik hem te zwak , topsnelheid 191 :) , zou zelf meer uit hem willen krijgen , hou wel een vriend zijn honda accord 1.6i bij
29 april 2012 om 07:33 #17990672Na het lezen van dit onderwerp: Onderwerp: Ervaringen 1.3CDTI motor in een corsa C:GEKOCHT, MET FOTO’S
Hoe weet je of er een roetfilter onder de auto zit?
Indien een roetfilter niet aanwezig is, is deze dan te monteren met een aantekening op je kenteken?
Dit in verband met de Umweltzones in Duitsland
29 april 2012 om 21:08 #17990673Staat hier in het topic:
Z13DT is zonder roetfilter
Z13DTJ is met roetfilter.Roetfilter welke goedgekeurd is voor duitsland, zal je alleen helpen aan een groene umwelt plakette..
Willem
30 april 2012 om 06:55 #17990674Dat had ik gezien, ik bedoelde meer hoe weet ik dat als ik voor een auto ga kijken? Is dit alleen te zien via het kenteken? Bij een kentekencheck op de site van VWE krijgt een Z1.3DT namelijk ook een Euro-4 label kenteken: 10-SF-NR
Is ergens te achterhalen in welke eurolabel/umweldzone een auto valt?
30 april 2012 om 07:51 #17990675Kijk eens op http://www.mobile.de, en zoek daar de zelfde corsa’s op, en kijk welke plakkette ze hebben..
Willem
30 april 2012 om 08:38 #17990676Als ik het zo zie zijn alle modellen tussen 2003–2006 Umweltzone 4.
Prijzen zijn daar in Duitsland een stuk minder, misschien toch importeren.
30 april 2012 om 08:56 #17990677ja ook mogenlijk inderdaad..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.