Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Achteraf inbouwen ECC in Astra G Coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 17:39 #17246355
Ik heb een Astra G 1.6 donor auto met complete ECC gevonden.
Wat moet ik allemaal hebben om het werkend te krijgen in mn eigen auto?
– Ik weet in elk geval het kachelhuis en kachelventilator? Daar zag ik een soort armpje aan koepeltje zitten dat ik nu niet heb…
– ECC paneel zelf (zit er nog ergens een stuurcomp??)
– Dash kabelboom van die 1.6Moet ik ook luchtducts vervangen door de hele auto heen?
Onder de voorruit in dat losse paneel waar de warme lucht op je voorruit wordt geblazen zie ik ook nog een soort sensor zitten, hoort deze bij de ECC of zou dat een regensensor kunnen zijn?
Hoe moet de ECC reageren? De auto had geen contactsleutel maar de accu zat er wel in. Bij het aanzetten van het licht gingen lichtjes zoals van de aansteker ook branden. De boordcomputer (MID) ging even aan toen ik op de knopjes van de schakelaar drukte en leek ook te functioneren. De ECC unit zelf deed echter niks, er kwam niks op het scherm te staan / ging er verlichting branden. Is dit normaal? Kan iemand dit met ECC bevestigen –> zonder sleutel in contact geen reactie ECC unit?
13 februari 2012 om 18:59 #17990080is een hele berg werk, besef dat wel.
ik ben er nu ook mee bezig aan een Vectra B op het werk.
kabelboom e.d is totaal anders.
moet allemaal nog uitgepluist en gestript worden.hele dash moet er zowiezo uit.
zaakje moet ook ingeleerd worden als ik het goed heb.
want je ecu moet het toerental verhogen als de airco aan staat en airco uitschakelen bij vol gas.weet waar je aan begint.
ik zou het persoonlijk zelf niet doen.
een uitdaging is het wel :jerry
13 februari 2012 om 19:06 #17990081pb gielio even, die heeft het ook gedaan.
als je airco heb, hoeft het niet ingeleert te worden. voor zover ik weet.
mag ik trouwens vragen waarom je het erin wilt bouwen?
airco is enkel vermogen verlies. en zie er zelf de meerwaarde niet van in.
vind het minder handig werken zegmaar.13 februari 2012 om 19:14 #17990082op een motor met dik 300pk merk je die paar pk’s niet hoor :jerry
13 februari 2012 om 19:21 #17990083daarom vind ik de ecc ook zo gek.
rijd je overal bloedhard, vol gas over landsweggetjes. zweet op je rug en in je handen.
je wordt dan echt niet koeler met je ecc :jerry buitendat. als je 300+pk heb, dan trek je toch auto leeg. elke kg is er weer 1.
maar dat zou mijn gedachten dan zijn.13 februari 2012 om 19:34 #17990084@robert_corsa wrote:
daarom vind ik de ecc ook zo gek.
rijd je overal bloedhard, vol gas over landsweggetjes. zweet op je rug en in je handen.
je wordt dan echt niet koeler met je ecc :jerry buitendat. als je 300+pk heb, dan trek je toch auto leeg. elke kg is er weer 1.
maar dat zou mijn gedachten dan zijn.het zou mij op de heb gaan, hoe meer luxe hoe mooier :afro en ecc in een astra g kom je niet extreem vaak tegen.
13 februari 2012 om 20:19 #17990085Precies, is een van de opties die de auto niet heeft, en als ik dan toch bezig ben bouw ik gelijk dat fabrieksalarm er in, die boom heb ik ook nog liggen. Onder de motorkap is het qua alarm al helemaal gedaan op dit moment.
Ik hou wel van uitdagingen :P
14 februari 2012 om 16:37 #17990086@Baas J. wrote:
Precies, is een van de opties die de auto niet heeft, en als ik dan toch bezig ben bouw ik gelijk dat fabrieksalarm er in, die boom heb ik ook nog liggen. Onder de motorkap is het qua alarm al helemaal gedaan op dit moment.
Ik hou wel van uitdagingen :P
mooi man, ben benieuwd als die af is. in elk geval goede smaak :thumb
14 februari 2012 om 18:55 #17990087Je hebt nodig ecc bedieningspaneel, middenconsole kachelhuis met kachelmotor en kachelwerstand.
Vervolgens de ecc stekker de grijze blauwe zit compleet aan je kachelhuis. Als je op de grijze stekker geschakelde + continu voeding en negatief zet werkt in princiepe de complete module al. Als je dan tevens de andere draden eraan soldered werkt deze beter omdat deze dan ook de motorsnelheid en dergelijke meet en of de airco wel en niet actief is. Ik heb het zelf ook gedaan met deze handleiding http://home.wanadoo.nl/tlmhazenberg/ECC.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;14 februari 2012 om 21:45 #17990079stuk makkelijker als bij een Vec B dus :vertag
15 februari 2012 om 00:51 #17990088Erg handig…. Ik heb alleen de dashboom ook compleet met die 32pins er aan. Installeren zal dan simpeler zijn denk ik.
Ik ben vanavond bezig geweest om de boom ook klaar te maken voor fabrieksalarm. Miste oa 2 draden bij de alarmlicht schakelaar.
Voor de rest missen er hier en daar draden (op X1 en X2) waarvan ik niet weet of ik ze uberhaupt nodig heb. Heb al wel gezien dat de voedingskabel voor de xenonsproeiers ontbreekt in de zekeringkast.15 februari 2012 om 06:47 #17990089Aangezien het dash er toch uit moet zou ik gewoon kachelhuis overbouwen
En dan dash eruit ander dash erin en dan je tellerklok enzo weer terugzetten.
En dan ben je klaar.Oja 1 vereiste is natuurlijk een aircopomp haha..
15 februari 2012 om 06:50 #17990090Oja als je zelfde merk kacelhuis hebt nu dus behr en behr ecc dan zou ik je huis demontereren zodat je de aircoradiateur en koelvloeistof radiateur kunt controleren op lekkage en niet je circuit voor de airco en koelvloeistof weer moet vullen en dit gewoon dus gesloten kunt houden.
15 februari 2012 om 07:24 #17990091Circuit was nog niet gevuld sinds ombouw z20leh. Dat kachelhuis zit nog ergens vast aan de onderkant maar zie niet waar….krijg het niet los.
15 februari 2012 om 10:23 #17990092Ehhm bij het schutbord aan de achterkant achter dat stof zit ergens een of twee schroeven dacht ik.
15 februari 2012 om 11:01 #17990078Ja afwatering airco zat nog vast met 2x torx.
15 februari 2012 om 11:12 #17990077Ik zit in dubio met die rotkabelbomen…
Ik heb 3 dashkabelbomen liggen;
Degene die nu in m’n auto zit is een Z22SE dashboom, aangesloten op een Z20LET motorruimte boom
Voordelen
– voor affabriek xenon (dus ook controle lichtje op tellerklok)
– Werkt nu prima in de auto, alles werktNadelen
– Niet voorbereid op fabrieksalarm
– werkt met normale aircoKabelboom uit een Z16XE
Voordelen
– Voor ECCNadelen
– Niet voorbereid op af fabriek xenon
– Niet voorbereid op fabrieksalarm
– Mist hier en daar wat pinnetjes, mist ook wat zaken in zekeringkast, oa voor xenonsproeierpompKabelboom uit een Z18XE
Voordelen
– fabrieksalarm
– is completer in de zekeringkast dan de Z16XENadelen
– werkt met normale aircoIk ben erachter dat alarm op je boom bijpinnen niet veel voorstelt, zijn maar 2 a 3 draadjes.
Zou het misschien niet aan te raden zijn om gewoon mn Z22SE boom te houden en daar op een manier die ECC stekker aan te solderen / pinnen?
Help?
15 februari 2012 om 11:18 #17990076Als je de handleiding van mij gebruikt kun je in princiepe op alle autos ecc maken waar airco aanwezig is dus ik zou zeggen pak dem eest complete boom. Ik zou die van de z18xe gebruiken. Oja uit welk jaar is je kabelboom van de z16xe? Want die dingen voor de xenon sproeiers bij mij was dat wel voorbereid. Maar heb gezien dat een aantal de relais in de motorruimte hebben en een aantal in de zekeringkast.
15 februari 2012 om 11:31 #17990093Owja en vergeet nog wat… alleen de Z16XE boom (hatchback 2002) heeft de extra stekker (4polige) voor de kachelweerstand.
Ik kan niet vinden waar dat lampje van de xenon hoogteregeling heengaat vanaf je teller…. waarschijnlijk naar X1 of X2??
Jij zou de z16xe boom opofferen, alle draden die met de ecc te maken hebben volgen en bijpinnen op de z18xe boom?
15 februari 2012 om 11:46 #17990094Is dit kachelhuis trouwens compleet, het lijkt of er wat mist aan de passagierskant? Of hoort dat zo?
15 februari 2012 om 11:47 #17990095Moet je trouwens het motorkoelingsmoduul ook niet omwisselen? In die how-to PDF wordt daar niet over gerept?
15 februari 2012 om 11:51 #17990097Nee hoeft niet maar je moet wel de kachelweerstand gebruiken die bij ecc hoort en deze GOED aansluiten. Dus ik zou toch de z16xe dashboom gebruiken.
15 februari 2012 om 11:52 #17990096Nee hoort zo is zo gemaakt dat het bovendeel zowel in een engelse als nederlandse auto te gebruiken is.
15 februari 2012 om 17:05 #17990098Hmm misschien een meevaller, kom er net achter dat de alarmlichtstekker die nu in de auto zit (z22se) al 7 polig is. Geen idee waarom, gezien de schakelaar zelf gewoon 5 polig is. Zou misschien betekenen dat de dashboom die nu in de auto zit wel voorbereid is op alarm. De boom die vanachter komt en zaken als stoelverwarming regelt is in elk geval NIET voorbereid op alarm. Erg raar allemaal.
15 februari 2012 om 21:12 #17990099Denk ook even aan de sensoren. Anders heeft de ecc geen idee wat ie moet doen
gepost vanaf mn telefoon
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.