1.2s c kadett

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 1.2s c kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246343
    jwmanta
      Lid sinds:
      25 September 2010

      heb sinds vorige week een c kadett
      motortje liep niet helemaal mooi moest half op de choke blijven rijden
      nieuwe contactpunten erin gezet en de carbarateur opnieuw afgesteld
      wat als gevolg heeft dat ik nu niet meer op de chocke hoef te rijden en
      dat hij met 1 kick aan de sleutel start alleen onder het rijden met choke uit
      heeft hij een lichte hik en zodra ik de choke aanzet is dit over maar dit probleem
      was er voor dat ik de contactpunten vervangen had en carbarateur afgesteld had ook al
      iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

      #17990008
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Heb je ook al een keer kleppen gesteld? Dat vinden die blokjes ook wel fijn. Wanneer is die hik, als je weer op het gas gaat of tijdens het gas geven?

        #17990009
        jwmanta
          Lid sinds:
          25 September 2010

          als k weer op het gas ga is het erger als dan dat ik 80 rij dan is het een hele lichte hik vanavond ff met de lamp afgesteld
          stond op 35 graden vooronsteking ipv 5 graden en contactpunten staan op 0.4mm dus dat is nu allemaal goed
          zaterdag nog ff aan de co kast hangen om dat ook uit te sluiten en dan maar ff kleppen stellen moet de pakking tog nog vervangen
          dus dat komt dan mooi uit moet met warme motor toch?

          #17990010
          schuitje
            Lid sinds:
            28 April 2009

            kijk ook even of het acceleratiemembraam (viekantje met 4 schroeven op de rechterkant van de carburateur) niet lek is of erg stug.
            dit membraam zorgt ervoor dat je als je gas geeft er even een straaltje benzine de motor ingaat.
            als deze niet goed functioneerd kan hij gaan hikken bij plotseling gas geven. heb ik dacht ik nog nieuw liggen voor je.

            kleppen stellen is idd warme motor. inlaat 0.25 en uitlaat 0.15
            moet officieel met lopende motor en een speciaal meetlint. maar ik zoe het altijd met een gewone voelermaat en stilstaande motor.
            ook bij mijn opgefokte 1.3s.

            succes

            #17990011
            jwmanta
              Lid sinds:
              25 September 2010

              bedankt voor je reactie zal morgen even kijken heb een sterk vermoeden dat het daar aan zal liggen
              onsteking staat namelijk optijd dmv stroboscooplamp en vandaag de kleppen gesteld en die stonden bijna perfect
              dus morgen maar even kijken naar dat membraam als het daar aan ligt stuur ik wel een pm :thumb

              #17990012
              schuitje
                Lid sinds:
                28 April 2009

                ik hoor het wel :thumb

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.