Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het blijft een drama
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2012 om 04:32 #17246328
Hoi beste mensen,
Zoals jullie misschien kunnen zien had ik april vorig jaar een opel astra G caravan DTL 2.0 Diesel gekocht.
4k mee gereden en toen is de dynamo kapot gegaan, netjes naar de opel dealer gereden en me daar laten ^*(&*&^ voor een bedrag van 2000 euro. Ze vonden een hele waslijst aan gebreken. Maar ok een goedkope tweedehandse daar kun je inderdaad de pech mee hebben. Na deze rampspoed met veel plezier zo’n 20 a 30k mee gereden. (onder tussen verhuisd) en welja weer elektra problemen. Nu had ik via via iemand leren kennen die een soort garage aan huis heeft en een stuk goedkoper zou zijn. Dus gelijk daar naar toe gereden. Deze heeft hem nagekeken en gerepareerd. Het was de schokdemper van de dynamo. (volgens de rekening heet dit de steun spanrol) 125 euro lichter ben ik weer blij dat ik rij. 4 a 5k km later sta ik langs de snelweg. bel de anwb. En ja hoor die zelfde schokdemper is weer afgebroken. Riem die de dynamo moet aandraaien lag weer eens los. Dus weer bij dat mannetje neer gezet en samen met een grote beurt, APK, kapotte motor ophanging, en een gebroken achter demper, ben ik 700 euro lichter (bijna failliet) weer blij met de hoop dat ik weer een jaartje verder kan. Maar helaas jullie raden het al. na weer zo’n 5k km plezier weer het zelfde probleem. Weer door diezelfde persoon laten repareren, nu rekende hij maar 75 euro. Maar dit is om een punt hooft van te krijgen. Echter ben ik nu nog steeds niet blij want direct na die reparatie brand de motormanagement lampje en heb ik geen turbo. Heb hem laten uitlezen (houd u vast) P1345, P0625, P1625, P0400, P1125. Helaas had de monteur die hem uitlas een zeer slecht handschrift zodat ik de beschrijving niet helemaal kan lezen. Nu diverse posten in de fora gelezen te hebben hoeft dit niet perse te betekenen dat de turbo kapot is maar dat de auto op veilige modus loopt. Ik denk dat het misschien maar eens tijd wordt voor een andere garage. Maar het probleem dat ik heb vind er maar eens één die mij graag ziet terug komen als klant. Dus als iemand een goede betrouwbare garage weet in de buurt van Boxtel (tussen Den-Bosch en Eindhoven) dan hou ik mij zeer aanbevolen want zonder deze auto kan ik niet maar het begint te lijken op een bodemloze put.10 februari 2012 om 08:47 #179898901- Als je turbo kapot is zou er heel veel zwarte rook uit de uitlaat moeten komen.
2.- Brand het motormanagement lampje meteen nadat je de motor gestart hebt? Of gaat het lampje pas
aan wanneer je boven de 80KM per uur komt?Ik persoonlijk denk zoals ik je verhaal lees dat je turbo niet kapot is maar problemen hebt met je ERG klep en luchtmassa meter die
defect is.10 februari 2012 om 16:55 #17989891Als eerste bedankt voor je reactie.
Het is in iedergeval een pak van mij hart dat de turbo dus niet kapot is. Had al een offerte gevraagd aan een garage en deze melde mij dat zo iets bijna 1100 euro zou kosten. Er komt geen zwarte rook uit (stationair) kleur is zowat doorzichtig.
Hij begint te branden na zo ongeveer 10 tot 15 minuten rijden. Soms gaat die uit om dan weer snel aan te gaan.10 februari 2012 om 20:22 #17989892als het echt precies na de reparatie is gebeurd dat het lampje ging branden zou ik even globaal rond kijken
in de buurt van de multisnaar of die monteur niet iets is vergeten vast te zetten,een stekkertje ofzo??10 februari 2012 om 20:39 #17989893Ook nogal vreemd dat 3x de spaninrichting breekt, je zou zeggen dat dat dan het gevolg ergens van moet zijn.
10 februari 2012 om 21:15 #17989894Zit hier niet toevallig een Vrijloop Dynamo op???
Als het Vrijloop gedeelte kapot is, krijgt dan de spanner Flinke klappen, en daardoor kan ze kapot gaan..
Willem
10 februari 2012 om 22:31 #17989895Ga maar naar de VOD jaja Vullings Boxtel.
11 februari 2012 om 07:46 #17989896oke misschien heb ik goed nieuws. Ik heb nu zo’n 500 km weer mee gereden met zeker 4 riten van net iets meer dan 100 km. Ik merkte dat het lampje steeds later ging branden. en voor dat het lampje ging branden hij goed reageerder. Nu heb ik deze ochtend die vierde rit gemaakt van ruim 100 km (ik werk in Amsterdam en woon in Brabant) hij helemaal niet ging branden. En zelfs aan het einde van de rit goed reageerde (90 naar 120 in een acceptabele tijd voor een diesel). Nu zit ik te denken dat misschien het volgenden wel eens mis zou zijn. Als ik ongelijk heb bedenk maar dat ik een noob ben met autotechniek :) Het probleem begon met een kapotte spanrol. De accu was dus volledig leeg. De ANWB en dat mannetje heeft gebrobeert hem zeker 20 keer geprobeert hem een zogenaamde jump start te geven. Is het misschien mogelijk dat die verzopen was en nu door de lange ritten dat probleem dus weer verholpen zou kunnen zijn? Graag jullie mening. Tevens dat met die vrijloop ga ik zeker eens nakijken. bedankt voor de tip.
11 februari 2012 om 08:26 #17989897Een diesel verzuipen. Heb ik geen verstand van nog nooit van gehoord.
Maar wat heeft de ANWB nu precies gedaan om je auto aan de praat te krijgen dan?
Motormanagement lampje gaat niet branden als je accu kapot is namelijk. ;)11 februari 2012 om 08:29 #17989898Opel Hofplein Vianen is een hele goede betrouwbare eerlijke Officiele Opel dealer…ga daar altijd naartoe voor alles aan mijn auto, ben er altijd netjes goedkoop (voor Opel) geholpen, je kan altijd langsrijden nooit probleeem om even te kijken luisteren meerijden..ze zitten vlak aan de a2 vianen.
11 februari 2012 om 08:44 #17989899om even terug te komen op die vrijloop dynamo. ik heb net de garage gebeld die hem toen der tijd er in heeft gezet (is namelijk al een vervanging) en deze zecht dat het een vast poly dynamo is. en dus geen vrijloop dynamo. Deze geeft tevens aan dat het misschien kan komen door dat de band misschien te strak gespannen staat. Dus weer een indicatie om toch een andere garage te zoeken.
@haasje17. Ik neem aan dat je gebroeders vullings bedoeld. als ik me niet vergis is dit een officiele opel dealer en rekent dus ook opel prijzen lees 85 euro per uur. (is wat ik toen der tijd bij motorhuis in gouda heb betaald) Of heb ik het mis?11 februari 2012 om 12:55 #17989900De codes zoals je ze omschreef hebben vaak te maken met een lek in je vacuumsysteem. controleer de vacuumslangen eens. vooral die bij de turbo. Het kleine rubbere aansluitslangetje wil vaak scheuren (aan de onderzijde, moeilijk zo te zien)
De multisnaar wordt automatisch gespannen. een te strakke snaar lijkt me niet mogelijk, of hij moet te kort zijn. In die spanner zit wel een soort olie. Bij het monteren moet de spanner eerst helemaal gespannen worden om de olie in het reservoir van de demper te krijgen.
Ik denk dat het verstandig is toch eens bij een dealer langs te rijden. even uitlezen en wat kleine testen doen. Komt regelmatig voor.
11 februari 2012 om 16:07 #17989901Boxtel zeg je?? Daar werk ik, ik wil wel kijken, maar heb helaas weinig gereedschap. In Den Bosch zitten genoeg mensen van het Opel Forum.
Bij Andre Hobo op de Maaspoort werkt een vriend van me, hij weet veel van Opel.11 februari 2012 om 16:52 #17989902de riem kan niet te strak gespannen worden, want die spanner is volledig automatisch.
dat wil zeggen dat deze constant tegen de riem drukt, maar ook vrij kan bewegen.
kijk maar als de motor loopt, dan zie je die rol altijd iets bewegen.
spanning zou dus gewoon goed moeten zijn.wat breekt er eigenlijk precies af van die rol?
echt het alu gedeelte dan??balen zeg, dat je flinke kosten hebt aan de auto :vertag
12 februari 2012 om 11:13 #17989903Bij deze weer even een update.
Zoals ik al zij gistere ochtend toen ik terug reed van mijn werk kwam het probleem niet op. Ook niet na 100 km. Dus zoals ik al vertelde was ik zo blij als een kind en hoopte dat het probleem zich zelf had opgelost. Maar helaas te vroeg gejuicht. Moest gistere avond even een kort ritje maken en ja hoor daar was het lampje weer, en leek ik in een vrachtwagen te rijden. Als het inderdaad een scheurtje zit in een van de slangen dan vermoed ik dat het een klein scheurtje is :)
Over de spanrol is het alluminium dat afbreekt. Wat ik begrepen heb na wat rondvragen moet bij het spannen van een multiriem een speciale tool gebruikt worden. Gebruikt men dit echter niet en inproviceerd men daar in dan heb je kans dat de spanrol weer afbreekt.
Ik ben van plan om begin van de week naar een aantal garages toe te gaan en gewoon maar offertes aan te vragen en kijken wat de sfeer daar is.
@haasje17 ik ben ook van plan vullings een kans te geven :) en kijken wat ze zeggen.
en tevens ook maar eens in den bosch kijken bij lathouwers en Andre Hobo. (zech maar dat ik maandag wel eens langs kom) grijze opel astra station met een deukje in de deur (één van mij mindere momenten) Ik zal jullie op de hoogte houden. en voor iedereen bedankt voor jullie input.12 februari 2012 om 11:39 #17989904even snel tussen door,
@RickR91 Ik ben bang helaas dat Andre Hobo van de lijst af is aangezien dit enkel een APK keurings station is dus ik ben bang dat ze daar weinig voor mij kunnen doen. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag.
Tevens de vraag ik moet even wachten tot het einde van de maand om de reparatie uit te laten voeren voor de welbekende redenen. Dit houd in dat ik nog zeker zo’n 2000 km er mee moet rijden. Is er een kans dat ik hiermee meer kapot rijdt? want anders ben ik bang dat ik een bank moet overvallen of zo :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.