Forumindex › Forums › Techniek › Cih › onderblok 2.0 uitvreesen als je 2.4 krukas plaatst??waarom??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2012 om 17:00 #17246311
hallo,
ik ben bezig met de revisie van mijn 2.4.
nu las ik een tijdje geleden dat je,
als je een 2.0 onderblok gebruikt voor de 2.4 krukas. dat je dat iets uit je olie kanaaltjes moet vreezen??
klopt dit?? en waarom moet dit???
het past zo tog ook… king:alvast bedankt :thumb
10 februari 2012 om 17:25 #17989701simpel, anders raakt het bigend het blok. maar het is maar een klein beetje wat je weg hoeft te slijpen hoor.
10 februari 2012 om 17:50 #17989702Ligt er aan welk type 2.0 onderblok je hebt.
Als ik het goed heb, de blokken waar een 0 onder de derde vriesplug aan de
in/uitlaat zijde staat.
Hoeven niet uitgefreesd te worden.11 februari 2012 om 05:59 #17989703Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).
De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.
Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ‘t even. ;)
11 februari 2012 om 09:59 #17989704bedankt voor jullie reacties.
ik heb achter de drijfstang +-2mm
dan haal ik er nog een beetje uitbedankt allebij :thumb
11 februari 2012 om 17:22 #17989705@Deluxe77 wrote:
Ligt er aan welk type 2.0 onderblok je hebt.
Als ik het goed heb, de blokken waar een 0 onder de derde koelplug aan de
in/uitlaat zijde staat.
Hoeven niet uitgefreesd te worden.bedoel je met koelplug , een vriesdop aan de zijkanten van de cilinders?
11 februari 2012 om 23:05 #17989706@henk 400rr wrote:
Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).
De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.
Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ‘t even. ;)
:jerry
ja klopt, ook nog bij de olieaanzuiggallerij, maar dat is niet bij alle 4 de cilinders20 februari 2012 om 20:42 #17989707Aangezien ik dit ook van plan ben, graag meer uitleg. Het is nu niet echt duidelijk.
op de foto hierboven is te zien dat er wat materiaal uit het onderblok weg is gehaald, ter hoogte van waar de drijfstangen voorbij slingeren.
Kun je dit gewoon met een vreeskop op de boormachine doen? Of is dit preciesiewerk?
En wat moet hier buiten nog gebeuren??
Ik hoor iets over
* oliekanaal
* aanzuigbuisKan deze informatie ietwat concreter? Dan begrijp ik het ook :wors :angel
23 februari 2012 om 09:51 #17989708phoe, het is al heel wat jaren dat ik het voor het laatst heb gedaan, je ziet vanzelf waar het uit moet, het belangrijkste is misschien nog wel het goed schoonmaken van het blok als je klaar bent
het nadeel is om goed te kunnen zien waar het allemaal eruit moet, zal je eerst de krukas en drijfstangen en zuigers moeten monteren, daarna weer alles eruit en heeeel goed schoonmaken :vertag
een freesstift of een powerfile werkt ook prima
dit komt niet zo nauw, als het maar goed vrijloopt….
23 februari 2012 om 10:57 #17989709Ik heb zelf ook een 2.4 onderblok, dus als ik die 2 naast elkaar houdt, dan zou ik al een eind in de goeie richting kunnen frezen
23 februari 2012 om 16:02 #17989710@McLambo wrote:
Ik heb zelf ook een 2.4 onderblok, dus als ik die 2 naast elkaar houdt, dan zou ik al een eind in de goeie richting kunnen frezen
:thumb
ja zo ben ik het in iedergeval ook van plan king:6 maart 2012 om 17:48 #17989700Waarschijnlijk ergens te vinden hier maar hoe ga je van een cih 2.0 naar een 2.4?
Krukas met grotere slag?
Cilinders opboren?
Zuigers van 2,4 plaatsen?
En kan de cilinderkop van de 2,0 er nog op?Sorry voor de herhaling, altijd al met xe’s bezig geweest aan de binnenkant dan toch.
Ivan
11 maart 2012 om 20:11 #17989699@hillclimber16V wrote:
Waarschijnlijk ergens te vinden hier maar hoe ga je van een cih 2.0 naar een 2.4?
Krukas met grotere slag?
Cilinders opboren?
Zuigers van 2,4 plaatsen?
En kan de cilinderkop van de 2,0 er nog op?Sorry voor de herhaling, altijd al met xe’s bezig geweest aan de binnenkant dan toch.
Ivan
klopt,
zo heb ik het gedaan.
onderblok van 2.0 lichtjes op laten hoonen.
krukas van 2.4 plaatsen.
met de zuigers van de 2.4 met nieuwe veren.
en de kop van de 2.0 er op, ik doe dit omdat deze kop bewerkt is, in en uitlaat poort zijn uitgefreesd en er ligt een snelle nokkenas ik (kop gereviseerd, onderblok ben ik nog mee bezig)
heb de 2.4 van,, 2000 hier op het forum gekocht gekocht :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.