Forumindex › Forums › Modellen › Astra › geen compressie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2012 om 10:45 #17246244
hey mensen ik heb een vraag ikzelf ben in het bezit van een opel astra 2.2 sport uit 2001.
Nou was ik laatst weggereden van het werk en stond voor het stoplicht en nou viel de motor in een keer stil.
Ik probeerde hem weer te starten zonder succes.
Nou oke auto weg laten slepen naar de garage en de monteur kijken.
Nou krijg ik te horen dat hij eigenlijk alles heeft geprobeerd wat hij weet maar de startmotor gooit hem zo makkelijk rond alsof er geen bougies in zitten en geen compressie is en dus start ie niet.
Heeft iemand hier dit probleem eerder gehad en kan mij daarmee helpen?8 februari 2012 om 21:55 #17988849Jupzz. vermoedelijk Dsitributie ketting eraf gelopen…
rammelde de motor wat, na de koude start??
Willem
8 februari 2012 om 22:13 #17988850Heb het 1 keer mee gemaakt. iemand belde mij op en zij hij start niet , ik kijken kwam net uit mijn werkt.
hij starten, en je hoorde al dat de motor geen compressie had. ging veel te soepel rond , na wat kijken en doen, de olie pijl gecontroleerd
die dus te laag stond, waardoor de hydraulische kogelstoter schijnbaar leeg gelopen waren.daarna paar keer goed door gestart en kwam ie weer op gang
dit was ook een 2.2 maar dan wel vectra
Olie pijlen ?
9 februari 2012 om 09:14 #17988848nee de motor rammelt eigenlijk helemaal niet toen ik hem starte maar het is het waard om naar te kijken natuurlijk.
en de olie die is pas bijgevuld dus dat is hem ook niet die controleer ik regelmatig.
aalvast bedankt voor de tips.
gr Mark9 februari 2012 om 11:52 #17988851Als je de startmotor draaid en je doet de motorkap open gaat dan wel de multieriem rond? Zondiet ligt de starterkrans van je vliegwiel af.
14 februari 2012 om 11:31 #17988852oké ze hebben het gevonden na het openmaken van de motor.
het schijnt dat een van de geleiders van de ketting kapot is gegaan de ketting is hierdoor verschoven
en dus is mijn hele motor naar zijn gvd namelijk:
geleiders moeten vervangen worden
ketting vervangen
nokkenas is krom en moet vervangen worden
slagkleppen zijn krom en moeten vervangen worden
en met wat pech de cilinders ook maar hiernaar was nog niet gekeken
dit geheel komt op iets te veel geld namelijk ruim 2500 euro excl., hierdoor laat ik hem dus niet meer maken
en breng hem dus maar naar de sloop
in ieder geval bedankt voor de hulp iedereen
mvg
mark van Lieshout14 februari 2012 om 11:35 #17988853Een andere motor inbouwen is dat niet goedkoper
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.