Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G Sport 2.0 16 V schakelt zwaarder !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2012 om 19:48 #17246227
Hallo Allemaal ,
Even een vraagje aan jullie :
Ik rij met een Opel Astra G Sport 2.0 16 V en ben er op zich best tevreden over ,
maar nu sinds kort gaat het overschakelen wat moeilijker (lees zwaarder)
Dit is zo wel bij het op schakelen als bij het terug schakelen !
Wie kan mij wat tips geven om dit probleem mischien op te lossen ?
Alvast bedankt !!!!
Mvgr Dynamite (John)
4 november 2012 om 20:59 #17988690Is dit alleen met koude motor???
Ik neem aan dat je de R Rechtsachter hebt, en niet linksvoor…
De F23bakken schakelen bij kouder weer moeilijker, Let maar eens op, er zullen er meer komen..
Wat wil helpen: Bak verversen met originele OPEL versnellingsbak olie voor jouw type versnellingsbak
Willem
4 november 2012 om 21:01 #17988691@wim-v6 wrote:
Is dit alleen met koude motor???
Ik neem aan dat je de R Rechtsachter hebt, en niet linksvoor…
De F23bakken schakelen bij kouder weer moeilijker, Let maar eens op, er zullen er meer komen..
Wat wil helpen: Bak verversen met originele OPEL versnellingsbak olie voor jouw type versnellingsbak
Willem
tube FinGear er bij en dan schakelt hij als een jappanner(soepel) :thumb
4 november 2012 om 21:02 #17988692Dat schakelt mijn F23 ook met Verse olie (en stiekem ook nieuwe Schakelkabels), nog soepeler zelfs denk ik zo..
Willem
4 november 2012 om 21:04 #17988693Bedankt voor jullie reakties is dit een klusje wat zelf eventueel te doen is ?
En kan ik eventueel ergens vinden hoe dat precies gedaan moet worden ?
Ik heb het probleem ook bij iets warmer weer dat blijft precies hetzelfde !En Tube Fingear wat is dat dan precies ?
4 november 2012 om 21:06 #17988694Als je een brug hebt en een flinke bandenijzer wel, anders is het nog knap lastig de aftapbout los te krijgen, zit een Subframe in de weg namelijk..
Willem
4 november 2012 om 21:09 #17988695Een brug kan ik wel regelen denk ik zal anders mn maatje vragen ,
of hij me mee wil en kan helpen anders moet die ff naar de garage !Bedankt voor jullie inbreng in ieder geval ,
Groet John
4 november 2012 om 21:13 #17988696Wel originele OPEL olie erin…
Als dat niet wil helpen zit je toch aan schakelkabels of Pook mechanisme en die laatste wil je niet vervangen €€€€€€€
4 november 2012 om 21:16 #17988697Willem bedankt voor je tips zal idd de olie laten vervangen met echte opel olie ,
eerst dit maar eens voor elkaar krijgen en anders richting de garage !!!!!!!!!Ik kom er nog op terug in dit topic ….
Gr John
4 november 2012 om 21:20 #17988698@wim-v6 wrote:
Dat schakelt mijn F23 ook met Verse olie (en stiekem ook nieuwe Schakelkabels), nog soepeler zelfs denk ik zo..
Willem
als je dit http://www.interflon.com/nl/producten/55/interflon-fin-gear” onclick=”window.open(this.href);return false; nooit geprobeerd hebt weet je niet anders :agent
4 november 2012 om 21:27 #17988699ik doe er nooit vreemde middelen bij, zeker niet omdat ik dat niet vertrouw en vrij veel vraag van de motor en bak…
Bij mij is er 1keer een bak kapot gelopen door van die ”wonder” middeltjes, dus nooit meer!!
Wat vraag ik van mijn motor en Bak: zie onderstaand, en dat zomaar 300km achter elkaar:
Willem
4 november 2012 om 21:34 #17988700ik vraag iets meer van mijn bak
300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel mee4 november 2012 om 21:38 #17988701tja, bij mij blijft de boel ook zo..
en meer vragen van de bak, dat zal heus… Ook netjes 300km achter elkaar?? (geen tusentijdse koeling)
300km achter elkaar door (gisteravond nog) vraagt meer als stukjes 250km/u..
Enige wat de bak harder zal slopen is Sprintjes, daar helpt ook zo’n wondermiddel niet tegen, Dat is de sloopkracht van sommige eigenaren van snelle voertuigen..,
(er zitten hier ook die 3 van deze bakken in een maand aan barrels trekken…)
Doe m netjes jaarlijks verversen, vind ik meer als zat, heb er nooit problemen mee…
Willem
4 november 2012 om 21:51 #17988702@wim-v6 wrote:
tja, bij mij blijft de boel ook zo..
en meer vragen van de bak, dat zal heus… Ook netjes 300km achter elkaar?? (geen tusentijdse koeling)
300km achter elkaar door (gisteravond nog) vraagt meer als stukjes 250km/u..
Enige wat de bak harder zal slopen is Sprintjes, daar helpt ook zo’n wondermiddel niet tegen, Dat is de sloopkracht van sommige eigenaren van snelle voertuigen..,
(er zitten hier ook die 3 van deze bakken in een maand aan barrels trekken…)
Doe m netjes jaarlijks verversen, vind ik meer als zat, heb er nooit problemen mee…
Willem
ik gebruik het al 20 jaar (kadett gsi 200dkm rijdt nu nog met zelfde bak, en nu al 10 jaar 170dkm met de OPC en ik deel hier mijn alleen mijn ervaring.
rij jaarlijks 200+km/u naar en door turkije en terug5 november 2012 om 14:15 #17988703ja kan heel goed hoor…
ik zal je in dit geval niet tegenspreken…
maar aangezien er nogal een speciaal olietje in deze bakken zit (rood van kleur maar toch geen ATF), en verder nooit problemen gehad heb met de bakken van OPEL, wil ik er zelf niet aan…
Willem
6 november 2012 om 18:55 #17988704@NoFear1696 wrote:
ik vraag iets meer van mijn bak
300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel meeZiet er goed uit, al die brandende lampjes! :kewlpics
6 november 2012 om 21:50 #17988705@harrynijhof wrote:
@NoFear1696 wrote:
ik vraag iets meer van mijn bak
300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel meeZiet er goed uit, al die brandende lampjes! :kewlpics
Dankjewel man :thumb
7 november 2012 om 08:12 #17988706Het ziet er goed uit. Maar helaas brand er wel het motormanagement lampje en sleutel lampje en abs lampje.
7 november 2012 om 09:00 #17988707Het was ook sarcastisch bedoeld, maar oké.
7 november 2012 om 18:39 #17988708ff voor de de sarcasten onder ons. tc lamje brand ivm het nog niet monteren van de opc turbo ABS pomp. motormanegment lampje brand ivm cambus storing die geen invloed heeft op de prestaties(normaal wel maar bij opel begrijpen ze er ook niets van :hmmz )
Koelsysteem lampje brand ivm een defecte airco computer. @dolby abs lampje brand niet??? want die doet het gewoon.7 november 2012 om 22:49 #17988709@NoFear1696 wrote:
@harrynijhof wrote:
@NoFear1696 wrote:
ik vraag iets meer van mijn bak
300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel meeZiet er goed uit, al die brandende lampjes! :kewlpics
Dankjewel man :thumb
Ik zie:
– Lampje Motorstoring
– Lampje Koelmodule Storing in Motorkoeling
– lampje ESP (zou uitgeschakeld kunnen zijn)Willem
7 november 2012 om 23:15 #17988710Achjaa we trappen allemaal wel is door, veel harder gaat dat kreng niet,
8 november 2012 om 11:15 #17988711Ik kom niet vaak in duitsland, en ben zuinig op mn rijbewijs die ik een jaar en 4 dagen heb :afro
Dus nog geen topsnelheidsfoto’s van mij haha9 november 2012 om 00:35 #17988712@harrynijhof wrote:
Ik kom niet vaak in duitsland, en ben zuinig op mn rijbewijs die ik een jaar en 4 dagen heb :afro
Dus nog geen topsnelheidsfoto’s van mij hahaDit was in Nederland;). Ik heb mijn rijbewijs net 2 jaar en heb hem al eens 9 weken mogen inleveren;)
9 november 2012 om 23:05 #17988713Daar heb ik dus echt geen zin in. Was het fietsen zo zat toen mn astra bij de spuiter stond..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.