Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 2.0 seh met c20ne computer kat en lambda
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 16:58 #17246217
Hallo ik heb pas net een corsa a met een 2.0seh maar ook met een lambda en kat :hmmz .En dus ook een c20ne computer.
Ik wil graag van die kat en lambda af en gewoon een sehcomputer erin zetten.
Mijn vraag is past deze seh computer of hebben ze er een hele andere kabelboom op moeten zetten.Er zit ook een 296 graden nokkenas en een lexmaul inlaat en uitlaat spruitstuk op in combinatie met de 1.2 pijp en kat niet echt ideaal dus…7 februari 2012 om 17:35 #17988550een seh boom is anders, dus je zult een ecu met boom moeten scoren.
Lekker de 20ne boom en ecu laten zitten.laten herprogrammeren op jouw setup en de kat ertussen weg..
Die lambda biedt niets nadeligs.. Lekker laten zitten8 februari 2012 om 07:11 #17988551En mocht je toch je lambda willen lozen, dan kun je die ook omzeilen. Je lambda stekker heeft 3 draden, 2 witten en een zwarte als het goed is. Als je die zwarte draad aan lambda legt, is die ook uitgeschakeld.
8 februari 2012 om 13:39 #17988552aan massa bedoel je? (type foutje moet kunnen hoor ! :) )
ja maar ik zie niet in waarin je het zou doen..Misschien voor de apk om 3,5% co te mogen hebben maar gewoon voor dagelijks gebruik zou ik hem er juist wel oplaten.
Maar dat is persoonlijk hoor
8 februari 2012 om 14:12 #17988553Aan massa ja :P
Ik heb t zo gedaan, omdat ik een uitlaatspruitstuk zonder lambda aansluiting heb (inbouw c20ne in Corsa A). Dan is het makkelijker om dat draadje aan massa te leggen, dan om een lambda te kopen en een aansluiting er voor te maken.
9 februari 2012 om 16:10 #17988554He bedankt mannen ik laat de computer zitten met de draadboom en lamda en haal de kat weg.De computer zou gechipt zijn maar gaat al bij 6700 in toeren begrenzer dus denk dat dat beter kan.Toch?
Dacht zelf eigelijk dat de computer in storing zou gaan zonder kat maar dat is dus niet zo.12 februari 2012 om 10:12 #179885556800 rpm is ongeveer de orginele begrenzer.. met een afwijking van je teller zou 6700 rpm idd te zien kunnen zijn.
Lijkt me op een orginele chip16 maart 2012 om 18:57 #17988556Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.
Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).
Groeten,
Mischa22 maart 2012 om 15:51 #17988557Ok weet niet precies wat dat is maar heb al een andere computer gefixt die zonder kat en zonder lambda draaid als het goed is (moet ik nog testen).Het rare is dat ik heb gelezen dat een seh 2 rijen bij de computer heeft en die van mij heeft er 3. :hmmz
19 mei 2012 om 09:09 #17988558Sorry had even niet opgelet mijn computer heeft ook 2 rijen stekkers :sleeping haha
Maar ik wil toch een orginele seh kabelboom scoren want de bedrading is een beetje een zooitje en volgens een monteur loopt die van mij niet goed door deze c20ne boom,en hij start ook heel slecht.
Weet iemand mischien zon boom te vinden grt :D19 mei 2012 om 09:26 #17988559Je moet je auto goed laten afstellen qua chip en benzinedruk.
Ook zou ik je dunne uitlaat vervangen door een goede dikke.
Dan gaat die zeker goed lopen op een C20NE ecu en kabelboom.19 mei 2012 om 19:48 #17988560Hang er anders gewoon een Motronic 1.5.2 op. Werkt perfect en voor ettelijke tientjes te scoren. Het enige wat je nog zou kunnen doen is het monteren van een lambda in je uitlaatspruitstuk.
Groeten,
Mischa21 mei 2012 om 15:27 #17988561Ik weet niet echt wat een 1.5.2 motronic inhoud maar heb wel een orginele seh computer bemachtigd.Het is er een met de opdruk fa en die las ik dat die op een seh thuis hoort.
IK heb al een groep a klaar liggen moet hem nog even afmaken, mijn spuitbus hittebestendigge verf was op en het was zondag beetje jammer :swear
Maar als je volgas geeft dan stinkt hij naar benzine en de computer die erop zit is een gechipte c20ne computer,zou toch goed moeten wezen dan.
En toch laait hij hem helemaal vol met benzine lijkt het wel.
Volgens die monteur loopt hij op 3,5 cilinder maar ik denk ook dat hij gewoon raar loopt door de 296graden nokkenas,hoort er wel bij.21 mei 2012 om 17:42 #17988562Nou, aan de mijne is wel meer gebeurd (alleen geen chip), maar die loopt stationair als een originele.
Een 1.5.2 Motronic heeft niet die hinderlijke luchtklep in de inlaat, maar een luchtmeter zoals de C20XE. Hierdoor heb je altijd een goeie doorstroming door je inlaat en klinkt hij ook nog eens erg lekker.
Hoe loopt ie op de SEH-computer?
Als hij te rijk loopt, zou je kunnen kijken of je temperatuursensor goed is, anders denkt de computer dat de motor nog niet op temperatuur is en blijft hij hem wat rijker aansturen. Nog een voordeel van de M1.5.2: door middel van de lambdasonde heb je altijd het juiste mengsel.
Groeten,
Mischa25 mei 2012 om 18:35 #17988563@mischa wrote:
Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.
Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).
Groeten,
MischaIk heb zelf een Kadett gsi gehad bj.sep 1987 dus zonder cat. 130pk en dat is motorcode 2.0SEH en jij rijdt met een Lambda?? :hmmz
25 mei 2012 om 18:39 #17988564ik zal vanavond even de code die op een SEH motronic staat even doorgeven en als het lukt mischn. een foto :D
25 mei 2012 om 19:22 #17988565@NoFear1696 wrote:
@mischa wrote:
Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.
Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).
Groeten,
MischaIk heb zelf een Kadett gsi gehad bj.sep 1987 dus zonder cat. 130pk en dat is motorcode 2.0SEH en jij rijdt met een Lambda?? :hmmz
Jup, geloof je het niet?
25 mei 2012 om 20:44 #17988566ik geloof jou wel maar de SEH motor is nooit uitgevoerd met een Cat&lambda.
heb bij mijn kadett nergens een lambda kunnen ontdekken in de 10 jaar die ik hem heb gehad.
geen cat= geen lambda25 mei 2012 om 20:54 #17988567Lees eens goed: Ik rij een SEH met Motronic 1.5.2 Is deze Motronic (van onder andere de Astra GSI) met of zonder lambda?
Groeten,
Mischa25 mei 2012 om 21:06 #17988568wat is de reden dat je met een Motronic 1.5.2 draait?
25 mei 2012 om 21:16 #17988569Omdat dat de enige betaalbare manier is om die luchtklep net achter het filter eruit te kunnen mikken. Die zorgt voor weerstand in de doorstroming. De auto trekt van onderuit beter door, heeft een zeer mooie loop voor een aangepaste motor en ik hoef me om de emissienormen nooit zorgen te maken. Daarnaast klinkt hij met de Irmscher inlaat in combinatie met deze Motronic ook nog eens erg lekker zonder teveel herrie te maken.
Groeten,
Mischa25 mei 2012 om 21:28 #17988570Oké,je bent nooit te oud om te leren,
Groeten Ayhan25 mei 2012 om 21:54 #17988571Nou ja, leren? Je kunt ook gewoon met de originele inspuiting rijden of met de M1.5 (ook van de C20NE).
Groeten,
Mischa24 juni 2012 om 08:17 #17988572Past de SEH computer dan op een NE en omgekeerd?
Wat is er anders aan de kabelboom?
Ik heb namelijk NE motoren maar heb nu een SEH gekocht met gechipte computer, zou die gechipte SEH computer ook goed op een NE gaan?24 juni 2012 om 10:31 #17988573Een NE is meestal met KAT, dus als hij in de auto hoort, kom je waarschijnlijk niet meer weg met je emissienormen. Is dat geen probleem, lepel dan gewoon die complete SEH erin.
Ik heb een SEH lopen op een C20NE computer (M1.5.2). Draait perfect en is beresterk.
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.