Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Inhouden van Motor Vectra B 2.5 V6 automaat.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2012 om 18:48 #17246086
Hallo mede forumers,
ik zit nu met een probleem, sinds gisteren houdt mijn auto erg in wil niet meer goed optrekken.
betreft een vectra B1 2,5 V6 Automaat. station
het lijkt wel of niet alle cilinders meewerken of goed op pakken, dus dat hij op 4/5 cilinders loopt maar geeft geen motorstoring aan
is dit alleen te verhelpen door de bougies te vervangen, of moet ik meer vervangen (bobine “dis” en bougie kabelset)Owja begin 2010 zijn de bobine + bougie kabels ook al eens vervangen.
ik zie jullie antwoorden wel tegemoet, en is een goedkope bobine via ebay zo’n van € 50 euro goed of raden mij jullie dit dan af.
welke bougie’s merk en type moet ik gebruiken. en is het verstandig om hiermee voor korte duur door te rijden.
uiteraard verwacht ik sowieso een reactie van Wim V6 met zijn kennis en expertise ;)met vriendelijke groet Hans.
3 februari 2012 om 20:23 #17987379Motorlampje gaat niet branden bij een Kapotte bobine, alleen als de spoel kapot aan de Computerkant zal ie dat aangeven, en dat gebeurt vrijwel nooit…
Meestal is het de Bougiekabels, als dat het niet is, is het de bobine..
Willem
3 februari 2012 om 23:32 #17987380Hallo Willem,
alvast bedankt voor je reactie dus als de bougie kabels vervangen zijn en hij loopt nog niet lekker dan is het de bobine,
maar he zit het met de bougie’s welk merk en type moet hebben ???
en kan ik hier nog wel mee blijven rijden of niet. heb ook als eens iets gelezen over kapotte slangetjes naar de ramkleppen of luchtpomp, kan iemand mij vertellen waar deze zitten(liefst middels foto) zodat ik dit ook kan checken,met vriendelijke groet Hans
3 februari 2012 om 23:50 #17987381Ik monteerde iedere 45.000km nieuwe NGK BKR5EK bougies..
Willem
4 februari 2012 om 08:43 #17987382hallo willem,
zal ik die zometeen even halen. Welke bougiekabelset kan ik het beste halen of maakt dat niet uit. En weet jij ook waar ik de vacuum slangen kan vinden wat ik hieraan kan controleren. En kan ik op deze manier nog wel met de auto rijden. Want moet nog wel onderdelen halen.
Mvgr, Hans
4 februari 2012 om 09:02 #17987383Beru kabels.
4 februari 2012 om 09:05 #17987384Ik heb er nu Bosch kabels op zitten, die doen het voorlopig prima, kosten een stuk minder (de helft bijna in mijn geval).
Alleen zit er geen bescherming omheen als bij de Beru kabelsets.
Die heb ik er zelf omheen gemaakt, had nog zat van die Rib hulzen liggen..
Willem
4 februari 2012 om 09:07 #17987385@Jerremy wrote:
Beru kabels.
Bosch is echt wel beduidend minder dan Beru, de Golf 2 van mijn broer is met “Bosch” uitgevoerd, zijn echt wel mindere ontstekingsdelen…
4 februari 2012 om 09:09 #17987386kan je niet vergelijken, Bij dei VW is het een Compleet Bosch systeem, dus ALLES is Bosch..
Bij de Opel V6en ook in princiepe.
Mijn Systeem is ook bosch, Motronic M2.8.3 om precies te zijn, met Bosch Dis module, en origineel heeft deze Beru kabels..
Willem
9 februari 2012 om 19:39 #17987387Hallo Willem,
storing is weer opgelost, 1 cilinder kreeg geen vonk, nieuwe bougiekabel der opgezet en getest of hij nu wel vonkte, nog geen vonk.
dus 1 uitgang van de bobine stuk. Heb er nu een nieuwe bobine opgezet plus nieuwe kabels van bosch, ribhulsjes even omgezet en ook even nieuwe orginele GM bougies geplaatst.
dus nu alles voorlopig weer klaar. En voor Willem uiteraard even naar kleppendekselpakking gekeken –>> welke niet lekte.
tevens nog even de olie en koelvloeistof ververst, dus kan er weer een poosje tegenaan.bedankt voor al jullie tips en adviezen.
Met vriendelijke groet Hans
10 februari 2012 om 10:57 #17987388Goed om te horen. :thumb
10 februari 2012 om 17:36 #17987389Keurig, gelijk goed gedaan!!!!
Zo zien we het graag.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.