Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 11:01 #17245862
IETS WAAR IK ADVIES OVER NODIG HEB OM DE GARAGE HOUDER(GARANTIE) ZO GERICHT MOGELIJK KAN INFORMEREN;
Auto start soms niet in een keer(moet doorstarten) of sleutel terugdraaien en opnieuw starten, dan starten lopen. Is geen peil op te trekken wanneer mbt weer, stand auto (schuin recht)
Ook hikt stottert hij soms tussen 1200 – 1500 toeren. Gisteravond even in z’n vrij gas gegeven…constant 1200-1500 toeren dan zit er een stotter/trilling in. Eenmaal poosje gelopen/gereden dan is het over.Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken(ben geen leek, maar deze auto is weer nieuw voor me) voordat ik afgescheept wordt met dat e.e.a. normaal is. Heb nu tenslotte nog garantie!!
gr marcel
29 januari 2012 om 13:24 #17984348Welke motor ligt erin, 120 PK of de 150PK versie..
29 januari 2012 om 15:00 #17984349is voorzien van de 120pk versie
29 januari 2012 om 16:55 #17984350Is zeker niet normaal. vod dient ‘m uit te lezen en ik gok op de EGR :(
Groet Jurgen30 januari 2012 om 10:56 #17984351Ook ik heb exact hetzelfde probleem met de 120 PK 1.9 CDTi in mijn Signum (2006; 262.000 km).
EGR is het niet aangezien ik deze heb laten reinigen en EGR pakking (Fiat) heb laten plaatsen.
Dat af en toe slecht starten gebeurt ook bij mij, ik heb het idee dat dit met name gebeurt als de motor na een lange rit heel even heeft stopgestaan en vervolgens weer wordt gestart. Bijvoorbeeld na tankbeurt. Maar bij warme motor wil hij ook wel eens normaal starten?
Uitlezen heeft bij mij ook niets opgeleverd en de VOD heeft verder niets kunnen constateren :( Bij de VOD startte de auto natuurlijk meerdere keren prima :hmmz Zul je altijd zien.
Dat is ook het vreemde van het hele verhaal: Het vindt maar af en toe plaats???
Iemand enig idee?GrtN!
STiGGEL30 januari 2012 om 11:48 #17984352ECU probleem welke ook bij de nieuwe CDTI motoren speelt?? Heb ik mij laten vertellen. EDS tuning en het probleem zou opgelost zijn :hmmz
Groet Jurgen.
30 januari 2012 om 15:06 #17984353Kun je mij uitleggen wat “ECU probleem” betekent?
Ik ben geen auto technicus, maar zou graag een beetje begrijpen wat er aan de hand kan zijn?
En is er, behalve EDS tuning, een ander alternatief om e.e.a. op te lossen? Bij mijn km.stand lijkt mij EDS tuning minder verstandig…STiGGEL
@jraaf wrote:
ECU probleem welke ook bij de nieuwe CDTI motoren speelt?? Heb ik mij laten vertellen. EDS tuning en het probleem zou opgelost zijn :hmmz
Groet Jurgen.
30 januari 2012 om 15:35 #17984354Hey Stiggel, ECU da’s de Electronic Controle Unit welke onder andere de brandsof inspuiting verzorgt qua afstelling en timing.
Op zich hoef je de Vec niet te laten tunen naar een hoger vermogen als je het qua KM stand niet aan durft maar EDS doet ook aan storingsmeldingen en fijn afstemming.
Je zou ze het probleem eens kunnen voorleggen en vragen of ze er iets mee kunnen.Groet Jurgen.
30 januari 2012 om 16:01 #17984355Hallo Jurgen,
Goed idee, echter om nou alleen daarvoor helemaal naar Marl (geloof ik?) te rijden…
Begrijp me niet verkeerd: Ik wil erg graag van het probleem af geholpen worden hoor, want ik stoor me er mateloos aan, echter 3 uur rijden :shock:
Zijn er in NL geen bedrijven die dit kunnen of bijvoorbeeld de VOD?
En heb je enig idee wat me dit gaat kosten?Groet,
STiGGEL@jraaf wrote:
Hey Stiggel, ECU da’s de Electronic Controle Unit welke onder andere de brandsof inspuiting verzorgt qua afstelling en timing.
Op zich hoef je de Vec niet te laten tunen naar een hoger vermogen als je het qua KM stand niet aan durft maar EDS doet ook aan storingsmeldingen en fijn afstemming.
Je zou ze het probleem eens kunnen voorleggen en vragen of ze er iets mee kunnen.Groet Jurgen.
30 januari 2012 om 19:12 #17984356Nah, mijn vod vertelde mij juist over de stotter problemen van de insignia. Ik heb overigens nog wel een mogelijkheid. Die kan ik morgen via m’n werk opsnorren. Is een specialist op diesel gebied en hebben specilistisch gereed schap en nm en pk meet apparatuur die meet op de krukas i.p.v. Op de aangedreven wielen. Ze hebben b.v. Ook speciaal gereedschap voor het verwijderen van vastgekoekte verstuivers. Ik kom er op terug.
Groet Jraaf
17 februari 2012 om 15:46 #17984357update;……….
na 3 x heen en weer naar zwolle, bleek verstuiver van derde cyl niet juiste waardes te geven..is nieuwe gemonteerd.
Starten lopen…….reed ook prima geen stotter of hik todat ik vanuit zwolle bij afslag harderwijk was en voor de verkeerslichten stond kreeg ik het vermoeden dat ie op drie poten dreigde te gaan lopen, maar goed doorgereden naar zeewolde en in de bebouwde kom ja hoor drie poten…nog beroerder dan ooit te voor. enfin opgebeld en auto weer terug gebracht.
Op de snelweg ter hoogte van wezep ineens een flinke stotter/hik met een bonk geluid(cruise control er vanaf) en daarna liep ie als een zonnetje……schiet mij maar in de feest verlichting :wtf .
nadere inspectie en diagnose…. nou…niks gevonden muv van een niet optimaal werkende temp sensor. Deze is vervangen en het starten stotteren/hikken lijkt opgelost. Na verluidt v/d de dealer hebben ze uitvoerig testrit gemaakt.na 1 dag zelfde probleem weer terug
na doorstarten niet aanslaan
2e keer ook niet direct aanlaan
3e keer starten lopen
?????????????????????????
en daarna jawel………………stotter, hik hikga nog maar een keer bellen dat nog niet alles os opgelost :(
a.s. vrijdag weer afspraak…………….. :hmmz
hou me nog steeds aanbevolen voor tips en suggesties
17 februari 2012 om 15:49 #17984358Cilinder 3? Stekker van de injector al vervangen?
Is bekend probleem.
17 februari 2012 om 18:25 #17984359kan ik dat zelf ook controleren??
17 februari 2012 om 18:40 #17984360Als hij vervangen is ziet hij er anders uit als de rest.
Zo niet dan zou ik hem gewoon laten vervangen. Zijn speciale setjes voor bij de dealer.
17 februari 2012 om 18:44 #1798436128 augustus 2012 om 18:31 #17984362Hallo met virgil.
ik heb een opel vectra c station uit 2006.
Ik heb hetzelfde probleem ook stotteren ook mijn stekker van mijn 3e injector is stuk.
Nou las ik dat je en reparatie setje kon krijgen bij de dealer met eé’n stekker en bedrading.
Kan mij iemand vertellen bij welke dealer ? mijn eigen dealer heeft dat niet wel de hele kabelboom.
alvast bedankt :wtf28 augustus 2012 om 18:34 #17984363AnoniemLid sinds:
1 January 1970Stuur Speaker (peter) een pm, hij weet er meer over. Er is een reparatie stetje voor te krijgen en Speaker kan jou verder helpen
28 augustus 2012 om 18:40 #17984364Beste Helmer,
Bedankt voor je reactie. Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik deze Speaker kan vinden?
Alvast bedankt,
Virgil28 augustus 2012 om 18:43 #17984365@Virgil1972 wrote:
Beste Helmer,
Bedankt voor je reactie. Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik deze Speaker kan vinden?
Alvast bedankt,
Virgil28 augustus 2012 om 18:44 #17984366AnoniemLid sinds:
1 January 1970De reddende engel uit Dalfsen :thumb :jerry
28 augustus 2012 om 18:48 #1798436728 augustus 2012 om 19:26 #17984368Bah Virgil, je bent of hondslui of stekeblind….
Direct boven je eerste post staat en link naar en topic waar alles in staat!
28 augustus 2012 om 19:41 #17984369Dank je wel ik had hem intussen al gevonden en ja hondslui hahah.
Dit is de eerste keer dat ik hier opzit sorry moet even wennen.
Maar in ieder geval bedankt17 augustus 2014 om 11:20 #17984370Hallo allen,
Ik stuitte op bovenstaand topic, waar ik destijds ook een bijdrage aan geleverd heb. Toen was ik het bezit van een Signum.
De reden dat ik er naar zocht is dat ik met mijn huidige auto (2009 Vec. 1.9 CDTi, 120 pk met 185.000 km) hetzelfde startprobleem heb.
En blijkbaar is het dus een euvel wat bij deze motor hoort? Ik ben er echter nog steeds niet achter hoe ik dit probleem verholpen krijg?
Wie help mij?Groet,
STiGGEL18 augustus 2014 om 17:58 #17984371Voor die gene die zo’n setje zoeken:
Reparatiesetje GM nummer 93189918 is bij elke dealer te krijgen , alleen de meeste weten niet wat ze allemaal kunnen bestellen!!
En zo ziet zo’n set er uit !! :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.