Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dilemma; auto verkopen of niet (update 16-10-12)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2012 om 12:03 #17245768
Sinds oktober 2010 ben ik de trotse bezitter van mijn geliefde astra h 2.0 turbo.
Helaas heb ik in deze korte periode al 5 keer problemen gehad aan de auto.
In 3 van de gevallen kwam ik met pech langs de weg stil te staan. Niet iets wat hoort bij een auto uit 2005.
Ok de auto heeft al wat kms op de teller (170k) maar zijn allemaal van de eerste eigenaar die alleen maar zakelijk snelweg reed.Een opsomming:
– Lek kleppendeksel (garantie)
– Bougie ”kapot” Sprong in noodprogramma en garage vertrouwde het niet dus is me op komen laden (was onderweg naar sollicitatie :/) (garantie)
– Lek in koelvloeistofslang (onderweg naar RockWerchter in belgie. Wegenwacht had een tijdelijke fix gemaakt en we konden na 2 uur verder)
– (intern) Lek in koelsysteem (kostenloos opgelost met een of ander goedje wat lekken dicht) 2 weken lang met flessen water in mn auto gereden
– Kortsluiting in zekeringbox (auto wilde niet meer starten)
– lek kleppendekselpakking, en turbo moet worden vervangen (UPDATE 16-10-12)Deze laatste keer stond ik vlakbij m’n werk en wilde de auto niet meer starten. Wegenwacht kwam via OpelService maar hij kon het niet vinden, dus hup op de ambulance en naar de garage) Hij wilde niet vonken. Bleek dat vlak bij de zekering van de brandstofpomp in de zekeringenbox de zaak was doorgebrand ( :wtf ) Gelukkig voor weinig gerepareerd met een zekeringenbox uit
een totalloss astra.Uiteindelijk heeft het me allemaal niet zoveel gekost (dankzij de goeie service van mijn garage), maar ik heb wel 3 keer stil gestaan langs de kant van de weg!!
Kortom het vertrouwen in de auto is een beetje weg. Ik wil zorgeloos in kunnen stappen en naar zuidfrankrijk knallen. Met deze feiten in het geheugen, gaat dat niet van harte…
Nu de vraag….verkopen of niet? Voor hetzelfde geld heb ik nu nooit meer problemen met de auto…maarja het gevoel van vertrouwen is er niet meer echt.Als ik hem verkoop, wordt het zoiezo weer een astra turbo of een 1.9 cdti mocht ik van baan veranderen en meer kms maken. Bovendien wil ik er zo min mogelijk bijleggen, want heb m’n centjes hard nodig. Zeker met de benzine prijzen nu :D
26 januari 2012 om 12:21 #17983208Als het terug een Astra H turbo wordt zou ik je huidige wagen zoiso houden.
26 januari 2012 om 13:18 #17983209Ik zou ‘m ook houden, anders loop je er zeker op leeg.
Even heel kort door de bocht en lullig gezegd: je hebt de ellende van iemand anders gekocht, er geld en tijd in gestoken en dan zou je ‘m weer verkopen als goede wagen?
Niemand weet of je er nog problemen mee gaat krijgen, maar zelf zou ik ‘m houden, als ik jou was.
Overigens is het niet zo lullig bedoeld als ik het hierboven zeg hoor, maar krijg het even niet anders geformuleerd. Vind dat je een heel mooie wagen hebt!26 januari 2012 om 13:41 #17983210thx :)
en is niet lullig hoor :) maar in princiepe is de auto goed onderhouden, alle stempels in het boekje van de opel dealer. Dus het is echt pech hebben.
26 januari 2012 om 13:43 #17983211Nou, dan zal de pechduivel ondertussen toch wel verhuisd zijn ;) ?
26 januari 2012 om 14:37 #17983212het voordeel is:
dat alle reparaties en, nieuwe onderdelen die nu onder garantie zijn gedaan hebben je auto weer beter gemaakt ,de kans dat je daar nog is last mee krijgt is vrij klein.26 januari 2012 om 15:05 #17983213Vervelend dat je stil komt te staan… maar vind t geen noemenswaardige echte problemen? Pech is als je je bak / koppeling of blok oid aan gort rijdt..Dan sta je wat langer stil.
Ik zou lekker deze auto houden!26 januari 2012 om 15:30 #17983214Voor mij een bekend verhaal,
Astra h 2.0 turbo 2004 jan. 2010 gekocht.
Binnen de garantie; lmm kapot.
Buiten de garantie; 2 x een gesprongen koelslang, lekke klepdeksel, koppelings platen vervangen, electro problemen na monteren afneembare trekhaak, uitlaat er half onder weg gevallen en microswitch en slot kofferbak kaduuk.Een hoop ellende vergeleken met mn vorige 3 astra’s maar ik vindt hem fantastisch rijden! Hij gaat pas weg als ik meer ruimte nodig heb.
Ik zou hem ook lekker houden, straks doe je een goede auto weg en koop je weer de ellende van een ander!
26 januari 2012 om 16:38 #17983215je moet hem niet weg doen, dood zonde.
ik heb mijn astra g sinds half december met nieuwe keuring (komt bij een dealer weg)
deze kosten heb ik al gehad:
nieuwe accu 115 euro
egr klep 250 euro
achterdemper + onderzetten 190 euro
asbak 35 euro
stabilisator stang 40 eurototaal 630 euro lichter, maar hij gaat echt niet weg. auto rijd sinds die tijd super! altijd dealer onderhouden. alleen jammer dat dealers de auto op deze wijze afleveren
26 januari 2012 om 16:52 #17983216En trouwens, de problemen die jij hebt gehad kan echt élke auto overkomen.
Als je het rustig bekijkt zijn het ook maar minieme dingetjes in feite.Een bougie kapot, welke auto kan dit niet voorhebben?
Een lek.. heel vervelend maar ook niet onoverkomelijk.26 januari 2012 om 16:59 #17983217@Baas J. wrote:
Vervelend dat je stil komt te staan… maar vind t geen noemenswaardige echte problemen? Pech is als je je bak / koppeling of blok oid aan gort rijdt..Dan sta je wat langer stil.
Ik zou lekker deze auto houden!Sluit ik me helemaal bij aan
26 januari 2012 om 17:32 #17983218Ik zou de auto ook houden wij hebben ook veel kosten gemaakt voor de Astra. Wat ik er nog aan wil toevoegen laat je auto even een chek-up doen voor je weggaat. Ik weet niet wanneer je naar frankrijk wilt gaan maar aan zulke dingen moet je niet denken. Ik ging naar duitsland heen en weer. Volgende dag ging ik naar Amsterdam op terugweg was mijn dynamo kapot. Geen wegenwacht helemaal niks. Wat zou ik duitsland doen midden in de nacht als mijn auto kapot was gegaan? Als ik iedere keer zo zou denken zou ik de auto elke dag laten staan. Mischien heeft de auto te lang stilgestaan toen je het kocht?
26 januari 2012 om 17:36 #17983219Wij hadden vroeger een Vectra B CD 1.6 16v en deze was geproduceerd in Engeland, we hadden nochtans gevraagd voor dit in antwerpen te doen, niets anders dan probleme, is niet lang in ons bezit geweest..
hetzelfde verhaal met onze 06 Astra H 5deurs 1.7 cdti… Begon al snel te mankere,( direct grote kosten) ook maar verkocht..
Nu rijden we hier een Zwarte Corsa D uit spanje, nog niks mee gehad naast de Corsa d kwaaltjes..26 januari 2012 om 20:33 #17983220Wie zegt als je de auto inruilt dat je met een andere niet stil komt te staan. Ik zou hem gewoon houden.
26 januari 2012 om 20:48 #17983221Ik heb met mijn Astra ook het eerste half jaar aantal malen bij de dealer gestaan met van alles tot ik zelfs gevraagd heb na het zoveelste de wagen weer in te ruilen voor iets anders, niet gedaan uiteindelijk en inmiddels rij ik er al 8 jaar probleemloos mee. Bijna 2ton zelf mee gereden nu.
26 januari 2012 om 21:37 #17983222Ik heb afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt .
andere auto gekocht omdat de vectra GTS die ik had een echte maandagochtend auto was zonder garantie , dus kosten rezen de pan uit .
bij dochter was net een tumor geconstateerd , dus ik wou een goede auto onder mijn kont om dagelijks 200km mee te kunnen rijden en zodoende bij de dealer een nette astra station gekocht met 107 duizend op de teller en bij aankoop een nieuwe distributieriem en nieuwe remmerij voor en achter los weten te peuteren en een half jaar garantie .
inmiddels heeft de auto een andere motor gekregen met 40.000 minder op de teller
inmiddels heeft de auto een nieuw stuurapparaat gekregen voor tc en abs
inmiddels heeft de auto afgelopen jaar een dikke 17.500 km gedraaid bij mij waarvan ongeveer 1,5 maand in de werkplaats bij de dealer stilstand .Ik heb ook momenten gehad dat ik hem achter wou laten bij de dealer en heb ook wel tegen de verkoper gezegd dat ik hem het liefst om een boom wou vouwen zodat een ander niet meer met die rampenbak opzadeld kon worden als ik hem achterliet .
inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik de meeste ellende achter me kunnen laten en rijd de auto prima . en ik ben dan ook zeer te spreken over de dealer in leeuwarden die alles prima opgelost heeft voor mij en wat er ook gebeurde , ze zorgden ervoor dat ik mobiel bleef .
de dealer hier om de hoek waar ik eerst altijd kwam en waar mijn ouders altijd nieuwe opels kochten snapten niks van de actie in leeuwarden , zij hadden geen andere motor geplaatst, maar een andere olie geprobeerd enzo .
inmiddels zijn mijn ouders ook erg gecharmeerd van de service in leeuwarden dat ze niet om de hoek hier , maar in leeuwarden bij de dealer die mij zo geholpen heeft een nieuwe agila hebben besteld en ik bleef altijd welkom met problemen ook al is de garantie al lang verlopen .
kortom ik zou gewoon je auto lekker blijven rijden , erger kan het niet worden en je weet nooit wat voor rampenbak je er voor in de plak kunt krijgen ;)
28 januari 2012 om 11:19 #17983206@crossagek wrote:
Ik heb afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt .
andere auto gekocht omdat de vectra GTS die ik had een echte maandagochtend auto was zonder garantie , dus kosten rezen de pan uit .
bij dochter was net een tumor geconstateerd , dus ik wou een goede auto onder mijn kont om dagelijks 200km mee te kunnen rijden en zodoende bij de dealer een nette astra station gekocht met 107 duizend op de teller en bij aankoop een nieuwe distributieriem en nieuwe remmerij voor en achter los weten te peuteren en een half jaar garantie .
inmiddels heeft de auto een andere motor gekregen met 40.000 minder op de teller
inmiddels heeft de auto een nieuw stuurapparaat gekregen voor tc en abs
inmiddels heeft de auto afgelopen jaar een dikke 17.500 km gedraaid bij mij waarvan ongeveer 1,5 maand in de werkplaats bij de dealer stilstand .Ik heb ook momenten gehad dat ik hem achter wou laten bij de dealer en heb ook wel tegen de verkoper gezegd dat ik hem het liefst om een boom wou vouwen zodat een ander niet meer met die rampenbak opzadeld kon worden als ik hem achterliet .
inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik de meeste ellende achter me kunnen laten en rijd de auto prima . en ik ben dan ook zeer te spreken over de dealer in leeuwarden die alles prima opgelost heeft voor mij en wat er ook gebeurde , ze zorgden ervoor dat ik mobiel bleef .
de dealer hier om de hoek waar ik eerst altijd kwam en waar mijn ouders altijd nieuwe opels kochten snapten niks van de actie in leeuwarden , zij hadden geen andere motor geplaatst, maar een andere olie geprobeerd enzo .
inmiddels zijn mijn ouders ook erg gecharmeerd van de service in leeuwarden dat ze niet om de hoek hier , maar in leeuwarden bij de dealer die mij zo geholpen heeft een nieuwe agila hebben besteld en ik bleef altijd welkom met problemen ook al is de garantie al lang verlopen .
kortom ik zou gewoon je auto lekker blijven rijden , erger kan het niet worden en je weet nooit wat voor rampenbak je er voor in de plak kunt krijgen ;)
dan heb ik toch een hele andere ervaring met de dealer in leeuwarden.
ik heb een seat leon van 2003 (geel) ingeruild, en mijn huidige auto daar gekocht (astra g sport editie 2 van 2003)
de airco was defect van de astra, dit hebben ze netjes opgelost door een nieuwe pomp en condensor te plaatsen (netjes geregeld zeg ik niks van)
zou nieuwe apk op komen, is ook gebeurd.nou werd ik heel kort nadat ik de auto had aangeschaft, benaderd via facebook door de verkoper die mij de astra had verkocht.
hij was nogal pissig, de seat die ik had ingeruild bleek compleet over gespoten te zijn. dit was slecht gedaan volgens hem en vroeg aan mij of ik dit zelf had gedaan. kreeg ook meteen de opmerking om de oren geslingerd dat hun een goede auto afleveren en dat ze een waardeloos ‘hok’ terug krijgen.
komt nogal onprofessioneel over van een dealer, als de verkoper even had nagedacht. zet je dit soort dingen niet op facebook, maar neem je telefonische contact op.
ondertussen in nog geen anderhalf maand vervangen aan de astra:
nieuwe accu 115 euro
egr klep 250 euro
achterdemper + monteren 190 euro
stabilisator stang 40 euro
asbak 35 euro
mogelijk de schrijven krom, zal ook nog een leuke kostenpost wordeneen auto met nieuwe keuring, laat me niet lachen.
28 januari 2012 om 12:18 #17983223Houden jongen , had ik ook met mijn coupe turbo na 1 DAG cardan as stuk 1231€ kosten , week of 2 later waterpomp stuk nieuwe pomp en d-riem 450€ , daarna kleppendeksel lek , daarna wiellager stuk , daarna remschijven stuk …… Dit allemaal op slechts enkele maanden tijd :D
Maar toch hou ik hem want ik ben er GEK op!! :D :D28 januari 2012 om 13:33 #17983224Tsja, het is maar net hoe je het wilt bekijken. Als je ik verhaaltje lees trek ik de conclusie dat het voordien een lease auto is geweest. Gezien de km stand had die meneer of mevrouw beter een diesel kunnen rijden. Het betreft dus iemand die specifiek een 2.0 turbo least omdat ie het leuk vind om hard te rijden. Anders was ie immers wel voor de 1.4 uitvoering gegaan. De meeste leaserijders zijn niet echt zuining op hun auto wat betreft goed warm rijden en eventueel goed af laten koelen. Met name dat laatste is weer van belang voor de turbo. Gezien verleden en km-stand had ik de auto in eerste instantie al laten staan. Het argument dat een lease auto al zijn beurten krijgt is prima maar ik koop toch liever van een particulier die er hard voor heeft moeten werken en zuinig(er) op zijn auto is.
29 januari 2012 om 09:17 #17983225@OscaR-16v wrote:
@crossagek wrote:
Ik heb afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt .
andere auto gekocht omdat de vectra GTS die ik had een echte maandagochtend auto was zonder garantie , dus kosten rezen de pan uit .
bij dochter was net een tumor geconstateerd , dus ik wou een goede auto onder mijn kont om dagelijks 200km mee te kunnen rijden en zodoende bij de dealer een nette astra station gekocht met 107 duizend op de teller en bij aankoop een nieuwe distributieriem en nieuwe remmerij voor en achter los weten te peuteren en een half jaar garantie .
inmiddels heeft de auto een andere motor gekregen met 40.000 minder op de teller
inmiddels heeft de auto een nieuw stuurapparaat gekregen voor tc en abs
inmiddels heeft de auto afgelopen jaar een dikke 17.500 km gedraaid bij mij waarvan ongeveer 1,5 maand in de werkplaats bij de dealer stilstand .Ik heb ook momenten gehad dat ik hem achter wou laten bij de dealer en heb ook wel tegen de verkoper gezegd dat ik hem het liefst om een boom wou vouwen zodat een ander niet meer met die rampenbak opzadeld kon worden als ik hem achterliet .
inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik de meeste ellende achter me kunnen laten en rijd de auto prima . en ik ben dan ook zeer te spreken over de dealer in leeuwarden die alles prima opgelost heeft voor mij en wat er ook gebeurde , ze zorgden ervoor dat ik mobiel bleef .
de dealer hier om de hoek waar ik eerst altijd kwam en waar mijn ouders altijd nieuwe opels kochten snapten niks van de actie in leeuwarden , zij hadden geen andere motor geplaatst, maar een andere olie geprobeerd enzo .
inmiddels zijn mijn ouders ook erg gecharmeerd van de service in leeuwarden dat ze niet om de hoek hier , maar in leeuwarden bij de dealer die mij zo geholpen heeft een nieuwe agila hebben besteld en ik bleef altijd welkom met problemen ook al is de garantie al lang verlopen .
kortom ik zou gewoon je auto lekker blijven rijden , erger kan het niet worden en je weet nooit wat voor rampenbak je er voor in de plak kunt krijgen ;)
dan heb ik toch een hele andere ervaring met de dealer in leeuwarden.
ik heb een seat leon van 2003 (geel) ingeruild, en mijn huidige auto daar gekocht (astra g sport editie 2 van 2003)
de airco was defect van de astra, dit hebben ze netjes opgelost door een nieuwe pomp en condensor te plaatsen (netjes geregeld zeg ik niks van)
zou nieuwe apk op komen, is ook gebeurd.nou werd ik heel kort nadat ik de auto had aangeschaft, benaderd via facebook door de verkoper die mij de astra had verkocht.
hij was nogal pissig, de seat die ik had ingeruild bleek compleet over gespoten te zijn. dit was slecht gedaan volgens hem en vroeg aan mij of ik dit zelf had gedaan. kreeg ook meteen de opmerking om de oren geslingerd dat hun een goede auto afleveren en dat ze een waardeloos ‘hok’ terug krijgen.
komt nogal onprofessioneel over van een dealer, als de verkoper even had nagedacht. zet je dit soort dingen niet op facebook, maar neem je telefonische contact op.
ondertussen in nog geen anderhalf maand vervangen aan de astra:
nieuwe accu 115 euro
egr klep 250 euro
achterdemper + monteren 190 euro
stabilisator stang 40 euro
asbak 35 euro
mogelijk de schrijven krom, zal ook nog een leuke kostenpost wordeneen auto met nieuwe keuring, laat me niet lachen.
Ik heb ook niet een hoge pet op hoor van de dealer in Leeuwarden.
Je kunt beter naar Dokkum (Wouda) of Franeker (Deinum) toe gaan. Dit even -offtopic medeforummers…..Rik :)
29 januari 2012 om 10:57 #17983226dealer leeuwarden heb ik ook niet hele goeie ervaringen mee…. heb er een keer mijn ascona heeft gebracht om hem af te laten stellen ik had gezegd er zit snelle nok in (c20ne) en daardoor loopt ie wat onregelmatig stationair…
nou alsof ze water zagen branden ze kwamen met van alles en nog wat en wilde eerst de motor stationair normaal laten draaien anders konden ze nix…
uit eindelijk maar gezegd ik neem de wagen wel mee want jullie snappen er nix van.. mocht wel even 100 euro afrekenen voor de tijd/stalling….. :pukeik zou je auto houden.. een andere auto is geen garantie dat je niet weer t zelfde hebt…
een ander zegt dankjewel voor al het onderhoudt.
29 januari 2012 om 12:11 #17983227Met een auto moet je gewoon geluk hebben. Ik heb mijn astra g 2.0 16V DI (X20DTL) (club) 5 jaar geleden gekocht particulier met
181.000Km zonder garantie. 2 dag dat ik de Astra had luchtmassa meter kapot kosten €265 euro. Dat was inderdaad even
schrikken. Maar nu heb ik de astra 5 jaar met 289.000KM op te teller zonder andere reparaties. Dus ik heb met deze astra
geluk tot nu toe. Ik ben nu op zoek naar een bezine omdat ik veel minder rij. Maar durf gewoon deze astra niet weg te doen
omdat deze auto gewoon 100% betrouwbaar is. Ik hou bij wat ik aan mij auto heb moeten uitgeven qua banden, APK, onderhoudsbeurten, klein reparaties remmen/remschijven enzo.Ik heb tot nu ongeveer €3050,= uitgegeven in 5 jaar tijd met zelf ruim 100.000KM gereden te hebben en die €3050,=
is inclusief mijn tuning van mijn auto. Laten chippen, alles in kleur laten spuiten van handgrepen, deurlijsten, Side skirts,
Irmscher spoiler, 18″inch Irmscher sportstars met nieuwe banden, Winter banden enzo. Dus ik ben zeer tevreden.Ik hoop dat ik met mijn volgende auto ook zoveel plezier kan hebben met deze relatief lage onderhouds kosten. Daar teken ik voor. :wors
2 februari 2012 om 16:49 #17983228Zo. En toen stond ik weer stil. Nu deed hij helemaal nix meer. Radio aan en bij starten…nix…geen klik.
Fijne collegas hebben me aangeduwd en maar de garage gereden. Nieuwe accu erin…nog steeds nix…nu maar in de leenauto naar huis en afwachten….
KUTzooi!
gepost vanaf mn telefoon
2 februari 2012 om 16:53 #17983229Dat is inderdaad klote voor je zoveel pech op korte tijd :thumbdown
2 februari 2012 om 17:10 #17983230CIM kapot, of stekker modificatie nog niet uitgevoerd op de CIM
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.