Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoe Xenon aansluiten? ( de plus en min )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2012 om 08:06 #17245762
Goedemorgen Peepz :thumb
Gister me koplampen gemonteerd en wat me toen opviel is dat ik niet zo 1 2 3 weet hoe ik me xenon aan moet sluiten.
De kabel van de ballast naar de xenon lamp zitten allemaal bevestigd alleen houdt ik een 2 keine draden over
een plus en een min, waar moeten die aangesloten worden?
Ook wordt er in het boekje gesproken over een fuse in 1 van de schema’s
:oops: Wat is een fuse? waar dient het voor? heb ik die echt nodig? zo ja waar te verkrijgen?
ik heb de draadjes even gemarkeerd voor jullieIk hoor graag van jullie :wors
26 januari 2012 om 08:17 #17983131In de stekker van je orginele lamp, en fuse is zekering.
Er zitten jou stekker 2 kabels min en plus, eentje waarschijnlijk bruin das de min en eentje plus zwarte op de bruine en de rode op de andere, je kan voor de zekerheid ff nameten met multi meter.
Erwin
26 januari 2012 om 08:47 #17983132Erwin bedankt voor je antwoord.
Dus als ik het goed begrijp moet ik die draadjes die ik heb omcirkeld in de kabel steken van me originele verlichting en dan een zekering plaatsen.
Klopt dit? en moet die zekering dan in me zekeringkast in de auto?Greetz,
26 januari 2012 om 08:49 #17983133Ik kon de origenele stekker die ik uit de lamphouder van de astra klikte gewoon in de ballast klikken!
Helemaal niks hoeven knippen.Ik heb het zelfs zo gemaakt dat ik bij eventuele verkoop het weer helemaal origineel kan maken!
Mijn lamphouders gewoon behouden.Kijk gewoon eens of je stekker in je ballast past!
(wel even opletten hoe om. daar zit wel verschil in)26 januari 2012 om 08:53 #17983134Ik heb zelfs die kabels wat jij omcirkelde weg gelaten!
Helemaal uit de set geknipt! Want die kabels lopen naar de stekker die in je balast zitten!
Moet je gewoon eens uittrekken en kijken of je je originele stekker ook in je balast krijgt!
Anders zal je wel moeten gaan knippen!26 januari 2012 om 08:54 #17983135Ik heb al 2 keer getypt maar komt er niet bij.
Erwin
26 januari 2012 om 08:57 #17983136Nu wel oke komt helemaal nike knippen als je die kabels weghaalt doet ie het niet meer, je moet de zekering van je lamp in de zekering kast eruit halen en een zwaarder erin doen omdat xenon bij opstarten meer stroomverbruikt, dan doe je die2 kabels in je stekker die normaal op de lamp zit.
en niks knippen das gelul.Erwin
26 januari 2012 om 09:02 #17983137Ik heb die kabels dus echt niet!
De kabel die omcirkeld is, loop van je originele verlichtingskabels naar de balast!
Maar als je de originele stekker in je balast kan prikken heb je die kabel dus helemaal niet nodig!
Ik heb het zelf zo gemaakt en het werkt perfect! Heb zelfs geen zekering omgestoken!26 januari 2012 om 09:12 #17983138Die kabels kun je gewoon door de rubber eruit trekken. En dan vervoglens de orginele stekker van je lamp in je balast steken. Staat een + en – op je ballast. Bruine draad is – andere is +
26 januari 2012 om 09:18 #17983139@Haasje17 wrote:
Die kabels kun je gewoon door de rubber eruit trekken. En dan vervoglens de orginele stekker van je lamp in je balast steken. Staat een + en – op je ballast. Bruine draad is – andere is +
En precies zo heb ik het dus ook gedaan!
26 januari 2012 om 09:18 #17983140Bedankt voor alle antwoorden so far!
@Haasje 17
Dus als ik de rechter kabel uit mijn balast klik en via het rubber eruit haal ik dus de originele stekker in de ballast kan steken.
Klinkt niet heel lastig, of zie ik dingen over het hoofd?
Ben jij ook van mening dat er een andere zekering in moet, suggesties over het type zekering dat ik moet nemen?26 januari 2012 om 09:20 #17983141Als je goede balasten hebt hoef je geen andere zekering te monteren.
En inderdaad het is zo simpel. Enkel zorg dat je een reserve zekering hebt. Mocht je het verkeertom doen + – in de meeste gevallen is er dan niets loos en springt de zekering of doen de lampen het gewoonweg niet en is het kwestie van omdraaien en zekering wisselen.
26 januari 2012 om 10:07 #17983142Ik begrijp niet geheel wat je nog verkeerd om zou kunnen doen als je alleen nog maar een stekker dr in hoef je klikken en die + en – kabel toch niet meer gebruikt.Of bedoelde je de + en de – van de ballast? want ik zie idd een plus en een min staan op de zwarte plug van de ballast.
Sorry ik ben echt een leek met al dit soort dingen,
Hier even een nieuw plaatje geschoten.
Wat ik rood het omcirkeld moet daar de stekker vn de originele lamp, klopt dat?
Bij mij ga ik die kabel er niet uit krijgen zonder het rubber stuk te maken!
kan ik die kabel gewoon laten zitten.26 januari 2012 om 12:06 #17983143ja maar dat kan nooit passen volgens mij, die stekkers zijn niet het zelfde, normaal gesproken doe je die 2 stekker in het blok van je orginele verlichting die setkker die op de lamp zit dan maak je een gaatje in het rubber van de koplamp, daar steek je de kabels door heen zodat de lamp aan de ene kan zit samen met de stekkers die in je orginele verlichtingsstekker moeten en dan heb je de ballast aan de andere kant van het rubber in de motor ruimte.
Erwin
26 januari 2012 om 12:07 #17983144De twee buitenste kastjes zijn de omvormers die ervoor zorgen dat er 20000 volt naar de lampen wordt gestuurd zodat het xenongas zich kan ontladen. De middelste twee voorwerpen zijn de lampen, hier in een beschermingsplastic dat je moet verwijderen als je de lampen gaat plaatsen.
Open je motorkap, haal een eventuele beschermkap achter het halogeenlampje weg, haal de stekker los van het pitje en verwijder dit pitje daarna. Je kunt deze bij je reservelampjes stoppen.
Stop het xenonlampje nu in je koplamp en zorg dat het goed vast zit. Aan de lamp zitten nog wat kabels zodat je waarschijnlijk even het klemmetje (montageveertje) dat de lamp op z’n plek houdt moet losmaken en dit om de lamp heen moet schuiven.
Nu het lampje zit kunnen we de boel gaan aansluiten. Bij de set komt uit de omvormer een kabel. Er is nog een kabel die je aan de andere kant in de omvormer moet klikken. Uit het lampje komen diverse kabels. Twee zwarte en twee rode. Neem de rode met een zwarte stekker en klik deze in de stekker (met de zwarte kabel) die uit de omvormer komt. Doe het zelfde met de rode.
Nu hebben we nog een rood en zwart kabeltje over met een koper uiteinde (op de foto met het koffer zichtbaar onder de linker lamp. Je hebt als het goed is ook nog een stekker over die voorheen aan de achterzijde op de halogeenlamp was geklikt. De koperen stekkers passen exact in de stekker van je verlichting dus je klikt het in elkaar.
Stop nu de bekabeling deels in de lamp en plaats de rubberen vochtwerende dop terug achter op je lamp. Je moet nu de omvormer nog wegwerken. Aan de bestuurderszijde kan dit door de omvormer onder de lamp te stoppen en hier vast te zetten (met de in het koffer aanwezige tie-wraps of eventueel met de bijgeleverde schroefjes). Aan de bijrijderszijde is het ietwat lastiger omdat je hier niet makkelijk onder de lamp kunt komen. Heb je een originele luchtfilter dan klemt de omvormer mooi tussen de lamp en de luchtfilter. Zet de omvormer toch vast met tie-wraps (of schroefjes) om te voorkomen dat het ding onder het rijden een eigen leven gaat leiden. Bij een open luchtfilter heb je ietwat meer ruimte tot je beschikking.zo had ik het in de niet xenon vectra koplamp zitten.
Erwin
26 januari 2012 om 12:22 #17983145FF no offence : maar als je een leek bent waarom begin je hier dan aan ?
Is het niet verstandiger dat je iemand in de buurt zoekt die je ermee kan helpen ?
Zekering hoef je niet te vervangen aangezien een xenonsetje net zoveel stroom verbruikt als een halogeenlamp.Wat ten eerste belangrijk is om te weten is in welke type lamp units je de xenon wil gaan inbouwen.
Als je de standaard halogeen units hebt en je wil deze xenon lampen gaan inbouwen dan kan je eigenlijk al stoppen want dat gaat niet passen.
Je zult dan die bruine lampvoet moeten aanpassen of BMW ringen erbij kopen en die aanpassen om de xenonlamp vast te zetten.
Heb je al xenon units dan heb je 2 zwarte ringen nodig om, de xenonlampen vast te zetten, heb je angel eyes dan zitten de lampen vermoedelijk met een metalen veertje vast.Terugkomend op je bekabelingsvraag (ik ga ervanuit dat je nog de standaard halogeen units hebt).
De stekker die nu op dat bruine voetje zit (waar je normale H7 dimlicht in geklikt zit) past zo in je ballast.
Aan de xenonlamp zit een zwart en een rood draadje waar aan de ene kant een zwarte brede stekker aan zit en aan de andere kant 2 platte metalen stekkertjes.
Die platte metalen stekkertjes kan je eraf knippen en die draden kan je dan ook uit die rubberen dop trekken.Opmerking :
– bij het aansluiten de lampen UIT laten staan.Als de ballast een raar geluid maakt en de xenonlamp wil niet aan :
– Verlichting UIT zetten
– draai de zwarte stekker die vanuit de auto op de ballast komt eens om
– Dan pas de verlichting weer AAN zettenAls je verlichting AAN staat en de ballast is niet goed aangesloten (+/- verkeerd om, geen xenonlamp aangesloten) dan zal de ballast vanzelf uitschakelen. Deze gaat pas weer aan als je eerst de verlichting uitzet en dan weer aanzet.
26 januari 2012 om 13:20 #17983146@Juffer1
Me bumper demonteren en nieuwe koplampen monteren is ook gelukt dus dacht xenon waarom niet!
Volgens GM-tuningparts zou het plug en play moeten zijn en nee ik gebruik geen halogeen koplampen.
Althans er zit nu idd H7 halogeen lamp in, maar zijn wel xenon projectors
26 januari 2012 om 15:04 #17983147achter in vje lampen zit een bundel kabels de stekker voor je dimlicht trek je eruit en steek je in de balast deze kan verkeertom bbruin is negatief. dan steek je de xenon lamp in de koplampunit en klaar is cees.
26 januari 2012 om 15:23 #17983148Oke dus de stekker van me dimlicht die uit me huidige (xenon projector ) koplamp komt steek ik in me ballast en klaar is kees?
26 januari 2012 om 16:31 #17983149@DMLB ceo wrote:
Ik begrijp niet geheel wat je nog verkeerd om zou kunnen doen als je alleen nog maar een stekker dr in hoef je klikken en die + en – kabel toch niet meer gebruikt.Of bedoelde je de + en de – van de ballast? want ik zie idd een plus en een min staan op de zwarte plug van de ballast.
Sorry ik ben echt een leek met al dit soort dingen,
Hier even een nieuw plaatje geschoten.
Wat ik rood het omcirkeld moet daar de stekker vn de originele lamp, klopt dat?
Bij mij ga ik die kabel er niet uit krijgen zonder het rubber stuk te maken!
kan ik die kabel gewoon laten zitten.die losse kabel vanaf de xenon lamp moet op de plek komen waar jou rode cirkel zit. dan houd je nog 2 kabelschoentjes over. bij jou xenonkoplampen kun je de stekker die nu op jou halogeen lamp voor dimlicht zit los trekken. Die 2 kabelschoentjes die je over houd bij jou xenon set kun je er zo in steken. stelt geen reet voor :thumb
26 januari 2012 om 16:33 #17983150en trouwens, ff heel belangrijk. heb jij jou stelmotoren wel over gezet in deze koplampen? zo niet ben je er mooi klaar mee. het is namelijk een rot klus om de stelmotoren er fatsoenlijk in te krijgen als de unit in de auto gemonteerd is.
met de apk zullen ze hier over vallen mocht het er niet in zitten. een andere oplossing is een andere lichtschakelaar zonder hoogteverstellingsknop
27 januari 2012 om 07:30 #17983151Heren Super bedankt voor alle antwoorden. Hier kan ik wat mee :wors
Over de stel motor, die heb ik idd niet overgezet :oops: ben het ook niet meer van plan.
Afgelopen keuring heb ik die man 70 euro betaald want hij werd afgekeurd op me lichtbeeld co2 te hoog en spellen op fuse.
Als het moet laat ik hem weer zwart keuren, en even for the record spelling op fuse is verholpen co2 maakt me weinig uit en lichtbeeld tsjaaa daar zitten nu van die beeldschone Xenon projector koplampen inNog een andere vraag, ik zag gister een soort van condens in me koplamp.
Heeft dat ermee te maken dat die rubberen doppen er niet goed opzitten, kan het kwaad?
Nogmaals bedankt voor alle antwoorde ik ga morgen even kijken of ik me xenon werkende ga krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte en succes met die laatste werkdag althans mijn laaste werkdag voor het weekend, hoop ook die van jullie :vertag27 januari 2012 om 09:05 #17983152Die rubberen doppen moet je zeker heel goed erop zetten ander krijg je inderdaad last van vocht/condens. Die rubberen doppen kun je met een beetje geduld goed terug plaatsen.
27 januari 2012 om 09:17 #17983153Oke bedankt!
die Condens die dr nu nog inzit hoe krijg ik die het best eruit?
of gwn rubberen doppen goed erop en dan gwn lang genoeg wachten tot het eruit is :P27 januari 2012 om 09:19 #17983154Föhn.
Erwin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.