Forumindex › Forums › Modellen › Manta › motor probleem 1.9
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2012 om 08:02 #17245761
Gisteren reed ik naar huis en ineens komt er onder de auto een zwaar ratelend geluid vandaan,wat steeds erger werd
klonk op een gegeven moment alsof er een zwaar machinegeweer werd afgeschoten.
ook heb ik minder vermogen ,toen ik hem parkeerde ging olie lampje branden.
zelf zit ik te denken dat de lagers eruit liggen ,ivm olielampje.
olie zat er genoeg in.26 januari 2012 om 10:44 #17983107net even gekeken ,maar olie lampje blijft uit olie druk is goed
enkel loopt hij op 2 cylinders,ligt er olie in carburateur en ploft hij uit de carburateur
als ik gas erop houd gaat hij zo hard ploffen dat hij luchtfilter eraf blaast.
met lekke kleppen loopt hij op minder cylinders ,maar wat kan dat ploffen wezen dat hij filter lanceerd?????26 januari 2012 om 11:06 #17983108Ik denk dat je distributie spanner kapot is.. en dat die niet meer optijd staat.
26 januari 2012 om 11:34 #17983109haal je kleppendeksel dr maar af ….
tuimelaar gebroken ….
26 januari 2012 om 14:00 #17983110Gebroken tuimelaar zat ik ook aan te denken.
26 januari 2012 om 18:10 #17983111denk inderdaad dat als je de kleppendeksel erafhaalt het 1 en ander wel duidelijk wordt
26 januari 2012 om 19:57 #17983112En dan met een lampje langs je distributieketting schijnen en kijken of er allerlei stukjes kunststof onderin de behuizing liggen..
27 januari 2012 om 13:23 #17983113@postbusmanta wrote:
En dan met een lampje langs je distributieketting schijnen en kijken of er allerlei stukjes kunststof onderin de behuizing liggen..
dan zou de olie druk toch ook niet goed zijn?
of redeneer ik nu helemaal verkeerd.die spanner werkt op oliedruk, en als die dus onderin in stukjes ligt, heeft hij niets om druk op te bouwen?
en die tuimelaar, als die gebroken zou zijn, zou hij toch op 3 cilinders moeten lopen?
of het geluk hebben dat ze van 2 cilinders zijn geknapt?
maar daar zou dan een achterliggende oorzaak voor moeten zijn?iemand die me dat wil/kan uitleggen? :thumbup
27 januari 2012 om 17:09 #17983114wat postbus manta bedoeld is of er stukken van de ketting geleiders onderin liggen.
de hyro kettingspanner kan mogelijk niet juist gewerkt hebben, waardoor de geleiders aan grusselementen zijn geslagen door de distr. ketting. wat weer als gevolg heeft dat de timing niet meer klopt, en dat weer duid op geen vermogen e.d.
gebroken tuimelaar lijkt mij niet, zoals je zelf al aangeeft, hij mist 2 cilinders, verwacht dan ook de timing niet in orde is
27 januari 2012 om 17:13 #17983115heb nog wel blokje in mijn rooie liggen
:jerry :jerry :jerry27 januari 2012 om 17:17 #17983116:wors
27 januari 2012 om 17:34 #17983117ik denk dat ie nog steeds met de handen in het haar zit , t blijft verdacht stil …
27 januari 2012 om 18:38 #17983118Ja, we willen natuurlijk wel de uitslag weten!!!
27 januari 2012 om 23:02 #17983119of is al een nieuw hart aan het monteren… :hmmz
28 januari 2012 om 07:46 #17983120Ben er nog niet aan toe gekomen
heb de kleine ziek hierzo en mijn schoon moeder ligt hier te revalideren na zware darm operatie
en was ook slecht weer ,maar hoop vandaag of morgen even te kunnen kijken ,en laat hetz ekers weten
eddie dat blokkie is erg leuk ,maar om nu dat blok in de vauxhall te leggen :jerry
en dan heeft blok 3x meer gekost dan hele auto :jerry :jerry :jerry28 januari 2012 om 07:57 #17983121ja das ook weer waar maar kan je wel op schieten met de nep opel haha
ben ook benieuwd denk dat het einde verhaal is
28 januari 2012 om 09:14 #17983122mag wel een nep opel wezen ,maar ding is harder dan menig ECHTE opel :thumb
hij is van 1977 en is tot nu toe 1 klein plaatje ingelast
en nog steeds hard .28 januari 2012 om 09:25 #17983123Ja das ook weer waar
Hopen dat het mee valt28 januari 2012 om 10:23 #17983124net even gekeken
kleppendeksel eraf en kan niets raars zien ,ook liggen er geen losse deeltjes bij de ketting.
als ik hem in de 2 zet en probeer te duwen heeft hij voldoende tegendruk,dus compressie heeft hij ook
wel merk ik een raar aanzuigend geluid als ik hem duw ,ook vanaf de carburateur .
en echt hard zuigend geluid
maar kan echt niets raars ontdekken,dus vrees dat het van binnen uit het blok komt28 januari 2012 om 10:27 #17983125Ik denk toch dat je ketting niet meer op tijd staat.
28 januari 2012 om 12:14 #17983126lekke inlaat klep? (krom door niet op tijd staan vd motor?
of inderdaad domweg niet op tijd..28 januari 2012 om 19:28 #17983127Dan maar naar de garage met het engels apparaat …
28 januari 2012 om 19:38 #17983128garage?????
als ik tijd heb trek ik blok er wel uit en moet er maar wat anders in
waarschijnlijk weer een 1.9 of een 2.0S -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.