Zeer hoog olie verbruik

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zeer hoog olie verbruik

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245725
    rhani2001
      Lid sinds:
      23 January 2012

      wie kan me verder helpen ik heb een zafira a opc 2002 met zeer hoog olie verbruik
      heb bijna alles al vervangen klepdeksel kleppakking kleppenseals en een nieuwe turbo , maar nog steeds olie verbruik ,moet erwel bijzeggen we hebben nu andere olie in gedaan 10w40 afwachten maar weer

      nutigge tips zijn erg welkom

      zafira a opc 2002 131000km

      #17982553
      belgium turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2010

        Cylinderkop gescheurd ???

        #17982554
        rhani2001
          Lid sinds:
          23 January 2012

          cilinder kop gescheurd dat hoop ik niet

          hoe kan ik dat zien

          #17982555
          Esox Lucius
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2011

            Rhani,

            Is er iets waarneembaar?
            Rook of iets dergelijks, en onder welke omstandigheden warm/koud, filerijden of bij afremmen op de motro?
            En hoe zijn de klepseals vervangen met dmv de cilinderkop te demonteren of met speciaal gereedschap?
            En hoeveel liters verbruikt hij dan op kilometers?

            Gr Esox

            #17982556
            rhani2001
              Lid sinds:
              23 January 2012

              hoe de seals zijn vervangen met speciaal gereedschap

              heeft me garage bij de opel dealer geleent maar moet erwel bij zeggen dat ze er erg op heb zitten vloeken op het gereedschap

              wat bestreft olie verbruik schrik niet 250 km moest ik hem bij vullen ben een beetje radeloos

              groet peter

              #17982557
              Esox Lucius
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2011

                Maar zie je het olieverbruik ook, dus pluimen met filerijden?
                Of na een tijd stationair de motor laten lopen en dan wegrijden?
                En is er na de rep. wel iets verandert/

                Gr Esox

                #17982558
                rhani2001
                  Lid sinds:
                  23 January 2012

                  ja als ik flink op trek bij warme motor zie ik rook flinke rook

                  maar moet zeggen wat ze doen het wordt niet beter

                  wat moet ik doen opel zegt 1500 km dat haaal ik lange na niet

                  gr peter

                  #17982559
                  Esox Lucius
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2011

                    Ik heb hetzelfde gehad, de klepseals waren hard geworden.
                    Ik kon ze bij het demonteren zonder veel moeite eraf halen(sommige zaten gewoon los).
                    Bij het monteren merkte ik hoe vast je ze moet drukken zodat ze goed vast blijven zitten.
                    Mbt het monteren kan ik je zeggen dat je het voorzichtig en rustig moet doen en er zeker van zijn dat je het goed doet(bij twijfel er weer vanaf en andere seal gebruiken).
                    Ik had ook een verbruik van 1 liter op de 200 km,en hij deed met filerijden erg walmen (hier wilde je echt niet achteraan rijden).
                    Nu verbruikt hij niets meer.

                    Er staan al div. topics mbt olieverbruik, kijk die ook eens door.
                    Als je zeker weet dat de turbo goed is, zou ik toch terugkomen op de seals.

                    Gr Esox

                    #17982560
                    ronOPC1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2007

                      Zijn het de seals niet dan kan het ook nog een verstopte carterontluchting zijn. Zuiger/zuigerveren komt ook vaak voor bij deze motoren. Bij mijn toenmalige Zafira waren het de zuigerveren. Had een soortgelijk olieverbruik, na een ritje autobaan van 150 km was er ruim een 1 liter olie verdwenen. Revisie is de engiste oplossing dan. Had donkerblauwe/zwarte dikke rookpluimen.

                      Zou wel de seals en carterontluchting eerst uitsluiten.

                      #17982561
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Punten van Olieverbruik Z20LET:

                        Meest voorkomend:

                        – Versleten Turbo
                        – geharde klepzittingen
                        – Versleten onderblok.

                        Willem

                        #17982562
                        CarloAstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 December 2006

                          Ik heb laatst ook mijn motor compleet gereviseerd. Zuigerveren waren spanningsloos. Sindsdien geen olieverbruik meer. Was bij mij 1ltr op 500km..

                          #17982552
                          rhani2001
                            Lid sinds:
                            23 January 2012

                            En wat gaat zon revisie kosten enig idee ben nu al 3300 euro lichter met alles wat er aan gedaan is .

                            gr peter

                            #17982563
                            ronOPC1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2007

                              @rhani2001 wrote:

                              En wat gaat zon revisie kosten enig idee ben nu al 3300 euro lichter met alles wat er aan gedaan is .

                              gr peter

                              3300 euro zeg , is een berg geld. Heeft de garage niet eerst eens een onderzoek verricht waar het probleem zit. Hebben ze zomaar van alles liggen te vervangen, makkelijk verdient zo………. Zou ik het toch niet mee eens zijn.

                              #17982564
                              rhani2001
                                Lid sinds:
                                23 January 2012

                                pfff wordt hier niet vrolijk van als ik alles hier zo hoor goeie tips zijn welkom

                                gr peter

                                #17982566
                                CarloAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 December 2006

                                  denk dat je aan revisie vd motor met arbeid toch wel tussen de 1500 a 2000 euro zit.

                                  #17982567
                                  Martijn1981
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 August 2010

                                    Ik heb bij me eigen OPC hetzelfde probleem gehad…

                                    Turbo vervangen ging in olieverbruik toch iets beter, daarna toch besloten tot een gehele motorrevisie dus cilinderkop en de zuigerveren verv….

                                    Voor dit alles dus alleen puur verv van mechanische delen was ik ruim 1100 euro aan onderdelen kwijt, en heb ik het zelf uitgevoerd wat ongeveer een uurtje of 20 aan werk was. Dus reken maar uit wat je dan nog aan arbeidsloon kwijt ben.

                                    Bij mij was wel duidelijk een oorzaak aanwezig nadat hij uit mekaar lag. Div klepseals lagen los en bij 1 zuiger stonden de olieschraap veren zo vast als een huis en dat na een kleine 125000 km……

                                    Ik hoop dat je hier wat aan heb…

                                    #17982568
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ik heb er eens over lopen Brainstormen, waarom bij deze Turbo motoren die olieschraapveren zo’n probleem zijn..

                                      Ik heb toch het vermoeden dat het een beetje zit in de trekkracht bij lage toeren.
                                      Hoe meer kracht bij een lager toerental, hoe meer zijwaardse kracht er geleverd word op de zuigers.
                                      Hierdoor worden deze enigzins schuin gedrukt.
                                      Waardoor de kracht op deze schraapveren, deze dus harder slijten en op een gegeven moment klem komen te zitten in de zuiger.

                                      Dit probleem zal je niet of nouwelijks met de ongeblazen varianten hebben, daar die hun volledige koppel pas boven de 3000 toeren beschikbaar hebben.

                                      Daar komt bij dat de Turbo nog een extra zetje geeft natuurlijk..

                                      Ik denk als je lekker door wilt rijden en je houd m dan wat meer op toeren, je dit probleem veel minder zal hebben…

                                      Willem

                                      #17982569
                                      Martijn1981
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 August 2010

                                        Ben het helemaal met je eens willem….

                                        Toch heb ik ook het idee dat de tempraturen in de verbrandingskamer ook vele malen hoger is als bij de ongeblazen motoren, waardoor de klepseals het ongekend zwaar hebben…

                                        #17982570
                                        Baas J.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2008

                                          Hebben z20leh’s hier ook last van trouwens? Dat lees ik eigenlijk nooit..?

                                          #17982571
                                          Martijn1981
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 August 2010

                                            Zijn er al enige Z20LEH met zulke Km Standen denk dat er daarom nog niet zoveel over geschreven word… :hmmz

                                            Ach de tijd zal het leren, weet ik wat er tedoen staat als ik een zafira B OPC zou kopen….

                                            #17982572
                                            z20leh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 November 2011

                                              ik heb vandaag met een z20ler motor gereden.
                                              deze motor rijd veel aangenamer dan mijn z20leh

                                              minder agresief op de lage toeren.
                                              ik zie het nut niet van een z20leh motor om rond de 2000tr/min al redelijk wat koppel ter beschikking te hebben om paar 100 toeren later in een turbogat terecht te komen.
                                              volgens mij vinden de lagerschalen het niet echt fijn.

                                              maar waar zit er dan het verschil tussen de motoren?

                                              #17982565
                                              CarloAstra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 December 2006

                                                Heb je een u2u gestuurd.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.