Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Verlagen van een corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2012 om 10:50 #17245613
Er zijn vast al wat topic over maar ik wil het graag even duidelijk hebben. Ik wil graag m’n corsa wat verlagen en het weggedrag wat verbeteren.
Nu speelt natuurlijk het budget een erg belangrijke rol dus na het onderzoek wat ik gedaan heb is het de bedoeling een vaste verlagingsset (compleet, dus dempers en veren) te nemen.Ik zat te kijken naar een set van AP, schijnt bijna hetzelfde als KW te zijn dus wel aardig spul voor een leuke prijs. Vmax is geloof ik weer niet zo heel boeiend.
Zoiets: http://www.ebay.de/itm/AP-SPORTFAHRWERK-FAHRWERK-OPEL-CORSA-B-Typ-S93-60-30-/350337938629?pt=DE_Autoteile&hash=item5191c4b4c5#ht_2518wt_1049″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Toch nog een paar vraagjes, wat is nou een goede verlaging voor een standaard corsa B? Ik wil gewoon over drempels heen kunnen dus ik dacht iets van voor/achter 40/40?
er zijn van die vaste setjes die je achter per cm nog kan verlagen, de weitec ultra gt heeft dat geloof ik. Is dat bij meerdere setjes zo? Voor is 30-40 mm wat mij betreft zat maar achter wil ik eigenlijk wat meer flexibiliteit hebben.
bvd,
22 januari 2012 om 10:57 #17980889ik had op mijn corsa toendertijd 60/40 zag er super uit, maar drempels inderdaad niet top en al helemaal niet met 3-4 man erin.
Erwin
22 januari 2012 om 11:24 #17980890Dat zal er inderdaad leuk uitzien, maar problemen met drempels gaat hem hier in het dorp niet worden. Dan heb ik binnen notime geen bumper meer over vrees ik. Wat zou jij zeggen, gewoon max 40 voor?
22 januari 2012 om 11:31 #1798089140mm kan je ook met orriginele dempers verlagen…
ik heb evt voor de voorzijde nog 2 koni dempers incl 40mm veren te koop voor € 80 incl verzenden…
heb misschien ook nog wel 8erveren22 januari 2012 om 11:33 #17980892Ja, maar als ik alleen veren neem hou ik dan niet hetzelfde weggedrag? Idee is om er wel wat op voorruit te gaan ipv de fietspompen die er origineel onderzitten.
22 januari 2012 om 11:42 #17980893Ik zou persoonlijk als je het budget technisch wilt doen een schroefsetje van V-Maxx kopen. Dat kost je iets van 300 euro en dan kan jezelf je verlaging nog kiezen aan de voorkant.
30 of 40 mm is gewoon goed te doen in NL.
22 januari 2012 om 12:29 #17980894Ok, maar V-maxx heb ik juist wat negatievere reacties over gelezen. Jij hebt daar positieve ervaringen mee?
22 januari 2012 om 12:40 #17980895Ik zelf heb geen ervaring met V-max maar de meesten hier zijn er aardig positief over. En ik denk dat 40-40 goed rijdbaar blijft. Gewoon een setje dempers met veren kopen, nieuw of 2e hands. Wat goeie setjes zijn, is koni, weitec of KW. V max komt daar onder en daar weer onder komen de schroefsetjes van bijv TA techics en FK. Dat betekend niet dat die schroefsetjes troep zijn hoor, rij met beide al weer een jaar ofzo en is wel ideaal ivm zelf in te stellen.
22 januari 2012 om 12:44 #17980896Zelf instellen is inderdaad wel een pluspunt. Hetgene wat ik voornamelijk over vmaxx gehoord heb is dat het comfort helemaal weg is na het plaatsen van de set. Enig comfort stel ik ook nog wel op prijs.
Weitec heb ik ook bekeken, maar dat ligt toch weer een stap duurder.
22 januari 2012 om 12:48 #17980897als je comfort wilt, dan moet je een vaste verlaging hebben. Kijk ook eens in het rond naar setjes voor corsa a en voor tigra a, dat is allemaal gelijk aan de corsa b.
22 januari 2012 om 13:17 #17980900Vaste verlaging dus, ik neem aan dat die wel wat stugger zijn dan origineel? (niet heel lastig volgens mij)
22 januari 2012 om 13:46 #17980901Verlagen doe je om een reden :) En die reden is niet dat het comfort er zo lekker op vooruit gaat :D
Met een 40cm verlaging zal je toch al een stuk langzamer over de drempels moeten gaan, De auto zal veel meer reageren op alle bobbeltjes in de weg. denk aan rijden op klinkertjes! :) Even je hoofd onder de auto steken om te kijken wat er met je uitlaat gebeurde op de laatste drempel is er ook niet meer bij. En 3-4 mensen of alle boodschappen of koffers in de auto betekent banden tegen de spatborden. zo niet als de set net nieuw is, dan wel als ie een paar maanden oud is ;) zeker met de goedkopere setjes!:D hahaha al met al een hoop nadelen. maar je vliegt door de snelwegafritten en andere lekkere bochtjes.
ik heb 60/40 vaste verlaging en het rijdt als een kart. 15 inch wielen willen nog wel eens aanlopen. 14 gaat tot nog toe prima.22 januari 2012 om 13:53 #17980887Dat ben ik met je eens kaneelschep. Een stuk strakker is ook zeker niet erg maar het moet nog wel veren :P
22 januari 2012 om 13:56 #17980888:) Ik heb met de kadett meerdere setjes gehad en ik vond het verdomde moeilijk om net diegene te vinden die nog wel enigzins lekker veerde, maar toch strak genoeg was om de auto lekker recht te houden. Ik zou beginnen met een paar tweede hands setjes te proberen. Voor de corsa is er veel te koop op marktplaats. Dan weet je wat wat doet!
Of misschien eens in iemand anders zn verlaagde corsa te rijden! :) Dan kan je ervaren wat er met verschillende setjes gebeurt.22 januari 2012 om 13:58 #17980898Ik zal eens rond gaan kijken naar mensen met een verlaagde corsa. De auto hoeft van mijn part niet op de grond te liggen. Een beetje verlaging is leuk meegenomen. Een schroefset is dan misschien wat overdreven.
22 januari 2012 om 13:59 #17980899wil je comfortabel rijden,dan moet je vooral geen Corsa verlagen..een corsa is al niet comfortabel…dan helemaal niet meer
wbt v-maxx…supersetje voor niet te veel…300€ voor de set…60€ voor de koppelstangetjes,70€ voor uitlijnen van je auto na het monteren…a 50€ :thumbup22 januari 2012 om 14:21 #17980902Thanks voor je input, koppelstangetjes hoef je toch niet perse te vervangen met verlagen?
22 januari 2012 om 14:24 #17980903nee klopt joop…als je lager dan 4 cm gaat zijn stalen koppelstangetjes wel aante raden..anders is het niet nodig
22 januari 2012 om 14:34 #17980904koppelstangetjes?
22 januari 2012 om 14:43 #17980905men zegt dat je die moet vervangen bij een verlaging van 35mm of meer. Ik dacht dat dat bij een corsa niet nodig was.
22 januari 2012 om 14:49 #17980906@joop1970 wrote:
men zegt dat je die moet vervangen bij een verlaging van 35mm of meer. Ik dacht dat dat bij een corsa niet nodig was.
dat zou kunnen ja..misschien zijn het bij corsa stalen
22 januari 2012 om 17:51 #17980907@waltwalt500 wrote:
wil je comfortabel rijden,dan moet je vooral geen Corsa verlagen..een corsa is al niet comfortabel…dan helemaal niet meer
wbt v-maxx…supersetje voor niet te veel…300€ voor de set…60€ voor de koppelstangetjes,70€ voor uitlijnen van je auto na het monteren…a 50€ :thumbupKoppelstangetjes? ooit wel eens een corsa verlaagd?
22 januari 2012 om 18:05 #17980908Een corsa B heeft die niet eens zit ik me net te bedenken. Corsa C wel toch?
22 januari 2012 om 19:03 #17980909heb al veel corsa’s op de brug gehad, a en b modellen maar nog nooit koppelstangen gezien.
wat v-maxx betreft, heb er 1,5 jaar mee rond gereden onder mijn a corsa, rijdt echt super.
wegligging van een kart, comfort is wel weg maar dat weet je van te voren. prijstechnisch is het
ook goed te doen, zijn niet zo duur. heb de mijne dan tussendoor nooit bijgesteld maar met de verkoop
kon ik de ringen wel gewoon draaien, na 1,5 jaar niet aan te hebben gekeken is da niet slecht :D24 januari 2012 om 23:28 #17980911Astra G (en Zafira geloof ik ook) heeft aangepaste koppelstangen nodig, ter vervanging van de originele. Anders klettert de torsie stang/stabilisator constant tegen je aandrijfassen aan.
Corsa B heeft ze niet eens. Die stabistang loopt rechtstreeks naar de onderste draagarm en komt niet in de buurt van de aandrijf assen.Wat betreft vaste verlaging v.s. schroefset: elke schroefset wordt harder naar mate je lager gaat. Dat is gewoon een eigenschap van die dingen.
Als je niet per definitie knetters laag wil, kan je prima een schroefsetje pakken zonder daar mee meer comfort te verliezen als een vaste set.
30 tot 50mm omlaag op een schroefset of een vaste set maakt vrij weinig uit in comfort. Verder omlaag ga je wel merken, en dan kan je beter verkorte dempers nemen icm bijpassende veren.
Ik zou trouwens ook geen goedkope dempers pakken dan, want dan is er waarschijnlijk alleen maar gezaagd aan de zuigerstang. Binnenwerk moet ook netjes aangepast zijn. Purpose built dus, zoals een verkorte Koni oid. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.