Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Opel Rekord 2.0S LPG probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2012 om 10:35 #17245604
Hoi,
Ik heb sinds twee weken een Opel Rekord 2.0S van 1985 op LPG.
Nu heb ik sinds een paar dagen een vreemde storing.
Dit houdt in dat de wagen na een lange rit, of snelweg-rit stilvalt, dus altijd met de motor op bedrijfstemperatuur.
Na handmatig omschakelen op benzine rijdt de auto perfekt.
Als ik vervolgens direkt weer omschakel op LPG (uiteraard eerst carburateur leegrijden) wil de auto niet blijven lopen.
Als ik vervolgens de volgende dag (dus bij koude motor) weer op LPG wil starten/rijden gaat dit perfekt.
Heeft iemand van jullie enig idee ?
Ter info: de gasinstallatie is eind 2010 ingebouwd, en dus nog zo goed als nieuw.
Thermostaat werkt goed, en de koelvloeistof is goed op peil.
Tijdens het afslaan is de verdamper goed warm.
Misschien het inductierelais of de aansluiting op de bobine ?
Het lijkt erop dat 1 van de afsluiters de LPG-toevoer dichtgooit als de motor op temperatuur is.
Als dit de oorzaak is, dan begrijp ik niet waarom dit alleen bij bedrijfswarme motor optreedt.Mvg. Paul
22 januari 2012 om 12:48 #17980805Dat is een lastige !!! :hmmz
Heb je wellicht onlangs iets veranderd / ingebouwd, waarvan je denkt dat dat er totaal niets mee te maken heeft?
Kun je de afsluiters op je tank en onder de motorkap tijdelijk buitenom bekrachtigen, om te kijken of het probleem dan wegblijft?
Als het probleem dan blijft, moet je het toch in de verdamper gaan zoeken.
23 januari 2012 om 20:47 #17980807Ik herken het probleem
Ik had het ooit met een injecktieWas iets met warm relais of zo maar weet het niet precies meer
24 januari 2012 om 08:32 #17980804Zou te maken kunnen hebben met de automatische zomer/ winterstand op je luchtfilter .
Check de vacuumslangetjes van dat systeem maar even op lekkage .
Ik rij zelf ook 2.0 S op lpg en heb de klep vastgezet op de zomerstand .De chokeklep had ik al verwijderd uit de carburateur maar gisteren ook nog even die stuwklep plus gasnaald weggehaald , rijd stukken beter op LPG , betere doorstroming .
Gert
25 januari 2012 om 15:24 #17980806Kijk eens als het probleem zich voor doet of de inductierelais nog klikken.
Even de plus draad eraf halen (van Relais) en ertegen aanhouden, dan moet die klikken. Even een paar keer snel achter elkaar doen. Wel met lpg systeem aan! (dus even meten of er 12 v op het relais staat eventueel een paar keer schakelen naar gas …)
Heb het ook gehad was 1 inductie niet goed meer …
28 januari 2012 om 18:17 #17980808Heren,
Het schoot me te binnen dat ik vanaf het moment dat ik de radio heb ingebouwd, deze storing heb gehad.
Tijdens het inbouwen heb ik bij het spanningmeten een sluiting veroorzaakt, waarschijnlijk heeft het relais hiervan een tik gehad, er waren geen zekeringen doorgebrand.
Heb het relais uitgewisseld met dat van mijn Taunus (exact zelfde merk en type relais) en tot op heden geen storingen meer gehad.
Ik hoop dat het hiermee is opgelost, allemaal bedankt voor het meedenken. :thumbMvg. Paul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.