Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel vectra C Z2.2YH ketting geknapt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2012 om 15:56 #17245530
Helaas gister mijn ketting kapot gelopen zonder bijgeluiden vooraf, ik wilde de auto starten en hij sloeg niet meer aan. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben bij wie dit is gebeurd en alle tips zijn welkom. Wat kan er nu allemaal kapot zijn? Red ik het met een koprevisie en een nieuwe kettingset? Ik heb een gereviseerde kop van een zafira Z2.2YH uit 2006 gevonden kan ik deze gebruiken? Vanavond maar even alles loshalen en spullen gaan bestellen.
20 januari 2012 om 16:28 #17979505ligt eraan . . . niet alleen je kleppen krijgen klappen, ook je zuigers.
maar dat kun je alleen maar zien als je de kop eraf haalt . . . en ook nog niet eens echt.ik zeg niet dat je met een andere gebruikte z22yh 100% safe bent, maar ik denk dat je minder risico loopt als dat je alleen je kop vervangt.
20 januari 2012 om 17:23 #17979506Ook ik zou een geheel ander blok halen. Wat ik er van hoor is dat als de kleppen de zuigers raken, dat de zuigers iets kunnen vervormen. Daardoor kunnen de zuigerveren klemmen met compressieverlies en ernstig olieverbruik tot gevolg. Maar, dit is van horen zeggen, ik ben gelukkig geen deskundige. Een complete distributieset kost iets 350 euro, de kop zal ook niet goedkoop zijn (omdat er zoveel sneuvelen)
En dan nog het werk (gratis?) en pakkingen, etc…20 januari 2012 om 19:11 #17979507Ga eerst maar eens controleren of de ketting echt gebroken is, als de ketting een tandje of 2 a 3 versprongen is, dan slaat hij ook niet meer aan..
Ff kleppendeksel lichten en dan weet je het zeker..20 januari 2012 om 19:13 #17979508vaarwel mooi kleppen…
20 januari 2012 om 19:22 #17979509Mocht die kop passen, en voor die prijs (heb even gezocht) dan zou ik het zeker proberen.
20 januari 2012 om 19:31 #17979510Geen oplossing, maar bij mij was ook nog een geleiderbout afgebroken. Reparatie door de dealer heeft niets opgelost.
Zie topic.20 januari 2012 om 19:50 #17979511Ketting is niet gebroken…. tuimelaars lagen los toen ik het kleppendeksel eraf haalde
20 januari 2012 om 20:02 #17979512@Niek GSI wrote:
Ketting is niet gebroken…. tuimelaars lagen los toen ik het kleppendeksel eraf haalde
En hoe kan dat dan?
20 januari 2012 om 20:11 #17979513Eh waarom dacht je eigenlijk dat de ketting gebroken zou zijn omdat de auto niet wilde starten?
21 januari 2012 om 21:14 #17979514Als de tuimelaars los liggen hebben ze toch een klap gehad. Misschien is de ketting toch een paar tanden versprongen en heeft een zuiger de kleppen een klap gegeven waardoor de tuimelaars breken. Die zijn toch het zwakst. Zelf lang geleden met mijn Kadett E 1.7D een gebroken riem gehad bij 110 km op de snelweg. Toen waren ook alleen 2tuimelaars gebroken. Wel de motor opengemaakt op zoek naar metaaldeeltjes.
Succes ermee.8 februari 2012 om 18:44 #17979515Toch maar een nieuwe motor gekocht en erin gehangen. Net toen ik hem wilde starten kreeg ik 2 meldingen: een auto met een steeksleutel erbij en een stuur met een uitroepteken. Hij starte dus niet. Moet ik de software resetten ofzo?
9 februari 2012 om 16:54 #17979516Vandaag de computer van de oude motor op de nieuwe motor gezet :sleeping
Starten en lopen.
Ik ben nu op zoek naar het schakelmechanisme dus als iemand iets weet.11 april 2013 om 06:52 #17979517Hello.
I have an opel vectra gts 2.2 benzine and I am searching for a garage where I can have my distributie kettings (nokkenas and balans) replaced for a price tusssen 800euro and 1200 euro.
I live in amsterdam area. please advise. bedankt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.