aandrijfas commodore B verschillen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD aandrijfas commodore B verschillen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245518
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      zijn de aandrijfassen van een commodore B 2500 hetzelfde als een 2800 ?

      of zit er verschil in diameter…
      dit is een foto van een 2500, het lijkt me zo’n kleine diameter :hmmz

      Uploaded with ImageShack.us

      #17979406
      Jo1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2004

        Denk het wel.
        Zelfs bij een omega blijft de buitendiameter het zelfde. Wel heb ik gezien dat de binnendiameter tussen een 2 en 3ltr verschilt. Oftewel de wanddikte is bij een 3.0 groter. Hoe d’r rekening mee, hoe groter de buitendiameter, hoe gevoeliger voor onbalans.
        Je zou zoals bijv bij BMW van klein naar groot en weer terug kunnen doen. Ik neem aan m.b.t. het laatste gedeelte. Het eerste zal na de ombouw dusdanig kort worden dat deze sterk genoeg blijft.

        #17979407
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Nou dat kort worden van het eerste stuk valt wel mee, vergeet niet dat het maar een 4 bak is….

          #17979408
          HOT ROD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2009

            Van de Commodore zijn alle cardanassen dezelfde diameter. Het waren allen 6 cilinders van 2.5L en 2.8L en daar zit niet zoveel verschil tussen.
            Lengte was wel verschillend i.v.m. 4 bak, automaat en misschien 4bak + overdrive.

            #17979409
            fluks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2005

              @HOT ROD wrote:

              Van de Commodore zijn alle cardanassen dezelfde diameter. Het waren allen 6 cilinders van 2.5L en 2.8L en daar zit niet zoveel verschil tussen.
              Lengte was wel verschillend i.v.m. 4 bak en 5bak/automaat.

              ja ja commodore met 5 bak ik moet de eerste nog tegen komen waar dat origineel inzit :agent

              #17979410
              HOT ROD
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2009

                Nee, inderdaad niet standaard een 5bak. Blijft dus 4bak en automaat over en misschien nog de 4bak overdrive bak (C Commodore) maar ik weet niet meer hoe de cardanas aan de bak gemonteerd wordt.
                Zal het ook ff veranderen.

                #17979411
                dqp-sammy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 March 2009

                  Als jullie het over de commodore B hebben die kon je als extra met 5 bak bestellen net zo als de rekord D was dan wel en ZF.
                  Alleen was die zo duur dat dit bijna niemand gedaan heeft.
                  Ben in de jaren ook maar een tegengekomen.
                  Je kan de 5 bak ook in de onderdelenkataloges terug vinden.

                  #17979412
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Er zat toch wel verschil in tussenlagers???
                    Meende dat er brede en smalle waren??

                    Is enkel al n tijdje geleden dat ik me der in verdiept heb
                    Voor m.n ascona project
                    En niet alles is blijven hangen

                    Dus kan zijn dat ik 2 type.s commo.
                    B en c ?? door elkaar haal??

                    Maar dat er brede en smalle tussenlagers zijn weet ik wel cker

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.