Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI lekt olie [Klepdekselpakking?]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2012 om 21:12 #17245472
Heren,
Ik stond gisteren voor het stoplicht , ik denk wat stinkt het toch na olie in de auto en wat rookt het maar onder de motorkap :shock:. Ik thuis maar even gekeken. Zat er dus olie op het blok aan de kant van oliedop boven het uitlaatspruitstuk. Ik heb het gisterenavond even schoon geveegd daarom heen. En daarna een stukje gaan rijden. Toen ik de wagen weer thuis neer heb gezet zat er weer een beetje olie aan het blok. Vanmorgen even snel olie gepeild. En wat bleek er zat een beetje te veel olie in :swear .
Vanmiddag maar even wat olie eruit gelaten en gezorgd dat de olie weer tussen de min & max stond. Daarna weer schoon geveegd en nog een klein stukje gaan rijden , maar toen ik thuis kwam zat er weer olie aan het blok. Heb de wagen even stationair laten lopen en de vriendin een beetje gas laten geven :jerry En toen zag ik (waar de klepdekselpakking zit volgens mij :hmmz ) links een dun streepje olie , en naarmate mijn vriendin meer gas gaf werd dit streepje dikker.Wat zou dit kunnen zijn?
*Klepdekselpakking lek?Komt dit omdat er teveel olie in heeft gezeten?
* Heb maandagavond olie bijgevuld omdat er maar net genoeg in zat (Maar dat was dus te veel :sleeping )18 januari 2012 om 21:39 #17977684als het tussen het klepdeksel weg komt, ja klepdeksel pakking lek, vervangen en klepdeksel niet vaster zetten dan 8Nm
Willem
19 januari 2012 om 10:38 #17977685Moet ik een rubberpakking of de kurkpakking pakken?
Waar kan dit dan door komen ?
*Te veel olie bijgevuld?
*Te vaak op de staart trappen ?Hij verbruikte ook redelijk wat olie , maar nu begint hij olie te lekken door de klepdekselpakking :jerry
Kan er ook zelf iets kapot zijn aan de klepdeksel ? Zo ja , waar moet ik dan op letten? :hmmz
Of wordt het misschien tijd voor een motorwissel ? :afro
19 januari 2012 om 19:43 #17977686Ligt aan de motor, jij hebt een C/X16XE motor (1.6 16V), deze heeft een Rubberen pakking.
Willem
19 januari 2012 om 20:52 #17977687Is geen fijne klus.. Gasklep moet ook los. Daar kom je echt slecht bij.
Succes..
19 januari 2012 om 20:57 #17977688alleen bovenhelft inlaat hoeft los, bij een X16XE een mooi klusje, bij de C16XE een Crime
Willem
20 januari 2012 om 08:53 #17977689Heb net even de plaatselijke automaterialenzaak gebeld. En ze hadden 2 klepdekselpakkingen ?
Inlaatzijde & uitlaatzijde.Ik neem aan dat ik alleen de uitlaatzijde nodig heb ? of is beide vervangen beter ? :hmmz
Ze kosten bij elkaar 60€ :shock:
21 januari 2012 om 13:59 #17977683Vanmorgen de klepdekselpakking vervangen. Viel reuze mee. Leuk werkje king:
Maar toen zag ik een of andere dikke buis die vanaf het klepdeksel loopt waar allemaal witte smurrie inzat.(Carterventilatie volgens mij?) Deze slang loopt tot achter in het motorblok volgens mij. Heb het uiteinde niet kunnen vinden :thumbdown
Hoe krijg ik dit schoon ? En wat is het eigenlijk?
Net even stuk gereden en goed warm laten worden. Maar zag niks meer lekken of iets dergelijks dus dat probleem met de klepdekselpakking is opgelost.
Ben toch wel benieuwd wat die witte smurrie is :hmmz
21 januari 2012 om 14:50 #17977690Heb hem net flink doorgeblazen op de autobaan :agent
En toen keek ik in de slang , weg smurrie :jerry
21 januari 2012 om 22:21 #17977691zo krijg je m schoon…
Mijne zit ook helemaal vol…. met smurrie, ook de slang welke direct van oliecarter naar boven loopt..
Willem
15 februari 2012 om 20:55 #17977692Paar dagen geleden stond ik voor het stoplicht na een stuk autobaan. En ik zag ineens weer wat rook onder de motorkap vandaan komen. Ik maar even gestopt en gekeken.
Toen zat er dus weer een druppel bij de klepdekselpakking daar , die wat dan over het spruitstuk vloeit en begint te roken.Het kan toch niet alweer dat die klepdekselpakking lekt ? Heb hem netjes aangedraaid op 8 nm zoals Wim zei.
Bouwt hij dan te veel druk op in het blok ? En moet hij het dan ergens kwijt of hoe moet ik dat zien? :hmmz
Ik kan wel een nieuwe klepdekselpakking kopen , maar het zal toch ergens aan liggen dat hij steeds kapot gaat of niet ? Lijkt me verstandig om dat dan eerst op te lossen voordat ik dat dadelijk 10 klepdekselpakkingen versleten heb :DOok zag ik dat er een druppel aan de oliestop hing. Dus ik denk dan kijk ik even of de plug wel goed vastzit. Zit die ook redelijk los , wil ik hem vastdraaien. Draait hij zich niet meer goed vast. Schroefdraad carterpan kapot? Nieuwe cartenpan kopen ? Of kan ik dat nog op een andere manier oplossen? :angel
Hij loopt ook erg onregelmatig stationair als hij koud is. Net alsof hij de hele tijd moet hoesten haha :jerry Zodra hij op temperatuur is loopt hij stationair gewoon normaal. :hmmz
15 februari 2012 om 21:01 #17977693@EdGSI wrote:
Vanmorgen de klepdekselpakking vervangen. Viel reuze mee. Leuk werkje king:
Maar toen zag ik een of andere dikke buis die vanaf het klepdeksel loopt waar allemaal witte smurrie inzat.(Carterventilatie volgens mij?) Deze slang loopt tot achter in het motorblok volgens mij. Heb het uiteinde niet kunnen vinden :thumbdown
Hoe krijg ik dit schoon ? En wat is het eigenlijk?
Net even stuk gereden en goed warm laten worden. Maar zag niks meer lekken of iets dergelijks dus dat probleem met de klepdekselpakking is opgelost.
Ben toch wel benieuwd wat die witte smurrie is :hmmz
Die witte smurrie noemen wij hier “Sludge”
kijk maar:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=160011&p=2056811&hilit=sludge#p2056811″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Rik :)
15 februari 2012 om 21:16 #17977694mischien even een nieuw rubber ringetje op de olie dop doen, was bij mij ook het geval dat die lekte.
leek ook als een kleppendeksel pakking. gr’s15 februari 2012 om 22:47 #17977695Ergste geval te veel carterdruk door versleten zuiger veren..
16 februari 2012 om 07:06 #17977696Dat heb ik ooit ook eens gehad ja, de pijlstok plopte er gewoon uit soms ;) Als ie loopt, draai je oliedop eens los en leg deze er los op. Als deze loopt te stuiteren heb je carterdruk en kunnen je zuigerveren versleten zijn…
Wat betreft je olieplug, daar zal idd evt een nieuw/2e hands carter op moeten als je olieplug lam is. Zaak is om dit ding niet knettervast te draaien. Gewoon altijd een nieuw ringetje gebruiken en vast is vast.
16 februari 2012 om 09:44 #17977697Hij verbruikt ook redelijk wat olie. Dat kan er toch ook op duiden dat de zuigerveren gaar zijn?
Wat kost zon setje zuigerveren ? En is dit zelf te doen ? Of kan ik daar beter niet aan beginnen ? :sleeping
Want dan zal er ook wel een nieuwe koppaking in moeten of niet ?Weet niemand een adresje in limburg waar je de compressie kunt laten meten ?
16 februari 2012 om 10:11 #17977698Ik denk dat je cilinderwanden ook redelijk kaal zijn.
16 februari 2012 om 10:30 #17977699Dus ander blok of nieuwe auto ? :jerry
Hij rijdt wel nog altijd hard genoeg , haalt zn topsnelheid nog :kewlpics
Breng hem morgen even naar een garage , die gaan zon compressietest doen dus. Dat maar even afwachten dan :wors
16 februari 2012 om 10:55 #17977700gewoon doorknallen en niet zulke dure olie erin doen steeds, dan blijft het betaalbaar ;)
16 februari 2012 om 11:44 #17977701Kunt beter ook even cilinderlek test doen.. Weet je ook waar je aan toe bent
16 februari 2012 om 13:59 #17977702Wat betalen jullie ongeveer voor zon test ? :afro
Compressie test ?
En de cilinderlektest ? :angel
16 februari 2012 om 18:10 #17977703compressie test doe ik zelf, heb hier zo’n ding liggen, ideaal. Is toevallig ook nog tegen limburg aan ;)
16 februari 2012 om 20:25 #17977704@EdGSI wrote:
Wat betalen jullie ongeveer voor zon test ? :afro
Compressie test ?
En de cilinderlektest ? :angel
Geen idee. Bij mij opt werk doen we gewoon uurtarief. Dus zolang we er mee bezig zijn betaal je ook..
17 februari 2012 om 13:56 #17977705Heb net even gebeld met de autozaak.
Ze hebben de compressie gemeten , maar die was gewoon goed.
Kan ik daar nu uit opmaken dat m’n blok etc nog goed is ? (Zuigers en zuigerveren dus ook?)Hoe kan het dan dat die klepdekselpakking alweer zweet/beetje lekt ?
Bedankt voor de hulp ;)
17 februari 2012 om 14:13 #17977706Heb zon kaartje meegekregen waar die compressie waarden op staan.
1 : 13,5(iets erna)
2 : 12.5(iets erna)
3 : 12.5(iets erna)
4 : 12.5(iets ervoor)Jullie kunnen hier meer mee dan ik :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.