Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kan dit aan de kopeling liggen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2012 om 21:29 #17245449
Beste forum leden
Ik heb een opel astra g 1.6 16v uit 2001
en daarvan is 3 maanden terug de kopeling en hydrodruklager die in de bak zit vervangen.
Nu komt mij vraag kan het dat hij nu minder zuinig rijdt dan ervoor??
Eerst reed ik met een volle tank 50 liter dikke 550 km en nu rij ik er max 450 km mee!!!
ik rij vooral kleine afstanden!
En vraag 2 als ik rij en ik zet de verwarming op ze warmst dan naar een tijdje (en het lijkt of het is een gevoel als ik kopeling gebruik en schakel) dan ruik in een rubbere brand lucht!!!!
niet altijd zeg 6 van de 10 keer.
wat kan dat zijn??????????????2 februari 2012 om 21:31 #17977442Heb je een koppelingskabel?
2 februari 2012 om 21:32 #17977443De verwarming op zijn warmst kan ook de verwarming zelf zijn of de geur van warm kunsstof van het kachelsysteem.
als je de koppeling ruikt doe je zelf waarschijnlijk iets niet goed…
Dat ie onzuiniger loopt, kan wel, het is tenslotte tussen de -5 en -10 buiten, motor blijft langer koud, en in de koudloop…
willem
2 februari 2012 om 21:33 #17977444@astraTD wrote:
Heb je een koppelingskabel?
heb je gelezen?????
Koppelings set incl Hydraulisch druklager vervangen staat in zijn tekst..
Deze is zelf stellend..
Astra-G is trouwens ALTIJD hydraulisch, net als de Vectra-B
Willem
2 februari 2012 om 21:36 #17977445Overheen gelezen.
2 februari 2012 om 21:37 #17977446ja kan gebeuren, tis al laat.
2 februari 2012 om 21:42 #17977447beste willem
Bedankt voor het antwoord.
maar hij rijdt al 3 maanden minder zuinig!!!
eigenlijk toen ik hem terug kreeg met nieuw kopeling.
Ze hadden de auto van de accu afgehaald waarom weet ik zelf niet weet jij dat wel?
En toen moest ik de tijd etc weer instellen en toen ging hij ook in eens erg veel gebruiken!!
Ik moet wel zeggen dat als je nu optrek dat de motor voelt optrekken (power) dat was met een lekke hydro lager niet zo!!
en hoe ruikt het dan als je verkeerd koopelt en wat hoor je dan??
alvast reuze bedankt.2 februari 2012 om 21:48 #17977448Accu los omdat de Stroomkabels van de Startmotor los moeten, en om bij de koppelings nippel te komen..
Door een Accu los koppelen gaat ie niet meer verbruiken
een verkeerd bediende koppeling (te veel laten slippen), dan ruik je een verbrande koppelingsplaat, dat is een vrij scherpe lucht inderdaad, als je de kachel Niet op zijn warmst hebt, moet je dat dan ook ruiken…
Willem
2 februari 2012 om 22:12 #17977449mmmmmmm nu je het zegt soms ruik ik wel een soort brandlucht als ik naast me vriendin zit en die rijdt!!!
maar denk dan altijd dat door buitenlucht komt (openhaard)!
vraag ik me toch af waarom ik in eens 100 km op een tank minder rij????????????
en hoe het komt als ze optrek dat ik net in een ferrari zit (het geluid en de toerental vliegt omhoog)
dat was voor de reparatie niet!!!!2 februari 2012 om 22:14 #17977450Slippende koppeling als het toerental harder oploopt als de snelheid..
Montage of onderdeelfout, of rijden met een voet op de koppeling..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.