Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Inhouden en storing Signum 2.2 direct (z22yh)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2012 om 12:50 #17245422
Hallo,
Gisteren in de signum iets vreemds gemerkt.. bij stevig optrekken (motor was goed warm) leek de auto bij ongeveer 4500 toeren in de toerenbegrenzer te vliegen (tenminste, dat gevoel, hard inhouden) verder trekken lukt ook niet.
Vervolgens bij 140 km/h op de cruise contro na een minuut of 5 een hikje en even een wat zwaarder geluid, waarna waarschuwingslampje uitlaatgassysteem ging branden en een seconde of 5 het onderhoudsbeurt-tekentje (auto met steeksleutel) in het dsplay oplichtte. Gas teruggenomen en bij 90 km/h verdween de lage brom weer. Daarna reed de auto weer gewoon normaal, behalve dat het waarschuwingslampje blijft branden natuurlijk)
Één keer eerder al een keer het onderhoudstekentje gezien, ook bij hogere snelheid (140+) na een paar minuten cruise controllen, maar dan zonder uitlaatgassysteem-lampje..
Morgen naar de garage, auto heeft nog bovag garantie, dus hoop dat het geen grote ellende gaat opleveren.
De werkplaats zegt telefonisch dat ik waarschijnlijk wel kan wachten op oplossing, dus ik ben bang dat ze alleen de boordcomputer willen resetten. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ik heb e.e.a. gelezen over brandstofpomp/drukregelaar en egr-klep als beruchte zaken bij deze motor, zouden die hier oorzaak van kunnen zijn?Het is een 2.2 uit 2004, tellerstand 88000 km…
17 januari 2012 om 19:20 #17977014hallo
de 2.2 direct heb ik horen zeggen vam een opel dealer dat dit de slechste motor
ooit gemaakt door Opel is.
Het hikken komt me bekend voor heb dit zelf met een Zafira B 2.2 direct gehad.
Het bleek de wervelklep en het inlaatspruitstuk te zijn niet goedkoop bij de dealer.succes er mee.
17 januari 2012 om 19:51 #17977015Is alleen geen ”OPEL” motor, maar een GM motor..
welke in US is ontwikkeld..
Willem
17 januari 2012 om 21:04 #17977016@GRSBK wrote:
hallo
de 2.2 direct heb ik horen zeggen vam een opel dealer dat dit de slechste motor
ooit gemaakt door Opel is.
Het hikken komt me bekend voor heb dit zelf met een Zafira B 2.2 direct gehad.
Het bleek de wervelklep en het inlaatspruitstuk te zijn niet goedkoop bij de dealer.succes er mee.
De auto zit nog in de Bovag garantie bij de dealer waarvan ik ‘m gekocht heb, dus ik verwacht dat het netjes wordt opgelost. Dat het wellicht niet het meest populaire blok is weet ik, maar het rijdt wel een heel stuk relaxter dan de z18xer die ik hiervoor had. (En wat ik daar niet aan retourtjes werkplaats mee heb gehad…)
Maar dat gezegd, ik vermoed dat het de brandstofdrukregelaar is, zal kijken wat de garagist ervan maakt.. Ik hoop alleen dat het nog niet te lang aan het rommelen is en wervelklep vastzit of de kat is verbrand.
18 januari 2012 om 14:46 #17977017gokje: foutcode P1112-64 wervelklep vastgelopen
18 januari 2012 om 14:53 #17977018@SigNumberOne wrote:
gokje: foutcode P1112-64 wervelklep vastgelopen
Zit nu bij de garage. misfires, bobine sloeg door. Bobineblok vervangen, maar vervolgens weer bij volgas naar 4500+ rpm inspectie icoon in display.
Nu weer verder kijken. Ik gok op die wervelklep of de hogedrukpomp/druksensor (p1191)..
Edit: geen storing in systeem nu, icoon is weer weg nu na contact uit/aan. In eerste instantie, toen mil oplichtte alleen een code voor de misfire volgens de monteur.
Volgende week verder zoeken…
22 januari 2012 om 11:50 #17977019P1112.,wervelklepvastgelopen
IDD deze zit nog op mn netvlies gebrand :swear
25 januari 2012 om 15:41 #17977020Het was een defecte hogedrukpomp
2 februari 2012 om 22:26 #17977021Is dat inhouden niet een beveliging die er in zit? Want ik heb al vaker op dit probleeem gezocht en ik zie bij veel mensen die hetzelfde probleem hebben een andere oorzaak.
Ik heb het zelf ook gehad en bij mij was de intercooler stuk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.