Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Zwakke punten kadett E GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2012 om 12:06 #17245421
Beste forummers,
Als ik bij een kadett e gsi ga kijken,
welke zwakke punten moet ik echt goed opletten* achterwiel randen
* lekbakjes,
* olie lekkage,verder ?
17 januari 2012 om 12:51 #17976973dorpels, ophangen punten van de draagarmen , bodem , binnenkant wielkuipen, accubak, in de hoeken waar de koplamen zitten , dat is kwa roest, weet voor welke je gaat kijken 8v of 16v, maar daar zijn de roestpunten hetzelfde voor hoor.
17 januari 2012 om 15:32 #179769748v met 16v motor, wat zijn de oplet puntjes voor een c20xe ?
17 januari 2012 om 15:44 #17976975zweten, tikkende klepstoters, pluimen uit de uitlaat bij gas in trappen, of er geen melk in de olie zit, scheuren in de kop willen ze ook wel doen, of de distributieriem onlangs nog vervangen is ;)
17 januari 2012 om 16:00 #17976976kleed onder de pedalen even omhoog trekken
van onder bij de draagarm bevestiging zowel bestuurders kant als bijrijders kant
als hij daar rot is wil hij vaak scheuren en dan gaat je draagarm er scheef onder zitten en trekt je aandrijfas uit de bak
helemaal met een 16v ;)gr arnold
17 januari 2012 om 17:13 #17976977roestpunten
wielranden achter
dorpels
ophanging bij de draagarmen
veerschotels achter
veerschotels voor
binnenschermen voor
chassis balk voor links en rechts
radiateurbalk
accubak
schutboardzit er een dakraam in orgineel of achteraf in gezet ook goed opletten
17 januari 2012 om 18:42 #17976978Thans zal er goed op letten,
20 januari 2012 om 15:17 #17976970Het grootste zwakke punt van de GSI zijn meestal de bestuurders..
Alleen maar knallen, nooit nergens naar kijken kwa roest.. want iedereen weet wel waarom ze verkocht worden..
Maar dat is waarschijnlijk niet wat je weten wil..
20 januari 2012 om 15:58 #17976969Das waar, als je zuinig bent op je autootje dan zorg je er wel voor dat ie in topstaat verkeerd !
Rik :)
20 januari 2012 om 16:10 #17976979Waar de draagarmen aan de bodem zitten vooraan is verreweg de belangrijkste plek. De rest vd roest is puur cosmetisch irritant.
Als die ophanging punten roesten gaat t bewegen. Dan gaat eerst de sporing eraan.. en niet snel erna komt ie gewoon van de bodem zetten met je hele wiel. Niet relaxed met 170 :)20 januari 2012 om 16:15 #17976980Maar dan is ie al APK afgekeurd lijkt mij.
Anders hebben ze het niet gecontroleerd.
Zoiets kan toch niet binnen een jaar kompleet los raken ?Rik :)
20 januari 2012 om 18:21 #17976981apk verloopd in augustus pas dus ben daar niet zo bang voor,
bestuurders zijn vaak de crue idd, gelukkig komt deze goed terrecht,kadett gsi’s hebben vaak een coscast kop als het het originele blok is toch ?
Gr
20 januari 2012 om 19:16 #17976982hoeft niet
kan ook ks400 en ks700 zijn orgineel
20 januari 2012 om 22:48 #17976983APK zegt niet alles, eigenaren zijn er soms verrekte goed in om gebreken te maskeren. Zaklampje mee en vooral even de vloermatten los halen aan de voorkant, even op de brug zetten en vooral verse tectyl lagen wantrouwen.
Bij twijfel over het controleren van de motor even iemand meenemen die ze heel goed kent als het mogelijk is…
21 januari 2012 om 10:21 #17976984Zoals kaneelschep al zegt, die bodemplaat met bevestiging is het belangrijkst.
En zoals Vinci zegt, ze zijn zeker goed in het maskeren daarvan.
Het kan goed zijn dat je er niks aan ziet van buiten, maar van binnen al bijna door is. en geloof me ze zijn daar ALLEMAAL rot
Alleen de mate van rot is bepalend hoe lang je nog rijden kunt.. als je lang plezier wil hebben van je GSI is het beste preventief vervangen..
21 januari 2012 om 12:17 #17976972Tectyl kun je trouwens er zo af poetsen met een beetje benzine, dan kun je kijken hoe het er onder er uit ziet…
21 januari 2012 om 13:12 #17976971@gsi-maffia wrote:
Het grootste zwakke punt van de GSI zijn meestal de bestuurders..
Alleen maar knallen, nooit nergens naar kijken kwa roest.. want iedereen weet wel waarom ze verkocht worden..
Maar dat is waarschijnlijk niet wat je weten wil..
Hele mooie uitspraak :thumb :thumb :thumb
21 januari 2012 om 14:52 #17976985ja, daarom durf ik geen GSi te kopen.
Bang dat ze afgetrapt zijn.Rik :)
21 januari 2012 om 16:43 #17976986Niet bang zijn hoor :) :jerry
Ook als ie afgetrapt is doet ie je niks! :)
Je moet gewoon goed opletten wat je koopt. Een knaloriginele astra 1.6 kan nog veel harder afgetrapt zijn.. De gsi was tenminste gemaakt om hard te gaan.21 januari 2012 om 16:51 #17976987vandaag een leuke gsi gekocht, voor niet te gek veel,
foto’s zal ik zo even posten,21 januari 2012 om 17:14 #17976988@blue-mission wrote:
vandaag een leuke gsi gekocht, voor niet te gek veel,
foto’s zal ik zo even posten,ja, leuk :thumbup :thumbup :thumbup
Rik :)
21 januari 2012 om 17:28 #17976989AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zag hem staan op Facebook, mooie GSI!
21 januari 2012 om 17:34 #17976990Link ?
Rik :)
21 januari 2012 om 17:35 #17976991AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niels zal heus wel de foto plaatsen zo :D
21 januari 2012 om 19:14 #17976992Originele Kadett GSI 16V
* FK verlagings set
* Doorgelaste kap
* Astra gsi body kit
* Astra GSI interieur
* Distributie gedaan
* Goed werkende 16V Digidash + Check control
To do
* 1 achterscherm bijspuiten
* Van 2 kadett gsi achterbumpers 1 verlengde en gecleande maken
* Motorsteun
* Stuurpomp vervangen
* Volledig polijsten
* Sfi Vervanger
* Knap CAI luchtfilter,heb nog meer grote plannen, maar dit doe ik rustig aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.