Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › K26 turbo ervaring gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 12:41 #17245323
Ik Heb een k26 turbo kunnen vinden voor een mooi prijsje van 50,-
Nou komt deze van een het ouder model Audi 200 turbo waardoor deze alleen olie gekoeld is,de latere exemplare kregen water/koelvloeistof koeling erbij.Nu is de vraag:
Wie weet precies hoe deze ombouw gaat! of heeft hier documentatie over.
Kan het kloppen dat ik alleen het k26 compressorhuis+ schoepenwiel over zet? En dat ik het middenste smeerings gedeelte behoud van de k16 turbo.16 januari 2012 om 10:05 #17975129Meende ergens te lezen in een ander topic dat je het slakhuis van de k16 ook moet uitfrezen omdat de boel er anders niet in past.
16 januari 2012 om 10:42 #17975130Er zijn heel veel soorten k26’s met verschillende wiel diameters. K26_200(audi) is de kleinste uit de serie met 42,7mm compressor wiel en 54,4 turbine wiel. Dat is niet veel groter dan een k16 dus. Het is niet proberen waard want hij gaat niet effectief meer pk’s leveren dan een gemiddeld k16. Max flow capaciteit rond de 30l die goed is voor 290-310pk als ik me goed kan herinneren. Dus denk goed overna.
16 januari 2012 om 16:28 #17975131@iuza wrote:
Er zijn heel veel soorten k26’s met verschillende wiel diameters. K26_200(audi) is de kleinste uit de serie met 42,7mm compressor wiel en 54,4 turbine wiel. Dat is niet veel groter dan een k16 dus. Het is niet proberen waard want hij gaat niet effectief meer pk’s leveren dan een gemiddeld k16. Max flow capaciteit rond de 30l die goed is voor 290-310pk als ik me goed kan herinneren. Dus denk goed overna.
Ahha Ik vond het al zo tegen vallen hoeveel groter het huis was vergeleken met de K16….in dit geval bijna niks groter dus.
Dan zet ik hem weer tekoop voor de audi 200 mannen hij zal best wel weer verkocht worden voor 50,- of meerbedankt
16 januari 2012 om 17:40 #17975132@jef wrote:
@iuza wrote:
Er zijn heel veel soorten k26’s met verschillende wiel diameters. K26_200(audi) is de kleinste uit de serie met 42,7mm compressor wiel en 54,4 turbine wiel. Dat is niet veel groter dan een k16 dus. Het is niet proberen waard want hij gaat niet effectief meer pk’s leveren dan een gemiddeld k16. Max flow capaciteit rond de 30l die goed is voor 290-310pk als ik me goed kan herinneren. Dus denk goed overna.
Ahha Ik vond het al zo tegen vallen hoeveel groter het huis was vergeleken met de K16….in dit geval bijna niks groter dus.
Dan zet ik hem weer tekoop voor de audi 200 mannen hij zal best wel weer verkocht worden voor 50,- of meerbedankt
Compressor cover van k26-200 is .48 a/r turbinehuis .60 a/r. K16 comp .45a/r turbine weet ik niet uit me hoofd. Hij is niet zo opmerkelijk groter inderdaad. Maar uiterlijk grootte zeg niks over een turbo. Vergis je niet wat dat betreft.
Geen dank, -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.