Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › powdercoaten van achter as kadett c coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2012 om 19:33 #17245288
ben langsgegaan bij bedrijf die stralen en powdercoaten maar de man zij dat ik hem beter niet laat coaten
omdat hij word gebakken op het einde en dit voor een kromme as kan lijden iemand een idee of het kan of niethet gaat om een achteras van opel kadett c coupe 1977 1.2s
14 januari 2012 om 21:24 #17974333Ik denk als de man van het bedrijf zegt dat et zo is, dat het dan ook zo is. Daarnaast snap ik het heel goed dat ie geen zin heeft in gezeik als na het proces die as niet lekker meer is. Waarom zou je em niet gewoon spuiten?
Max
14 januari 2012 om 21:48 #17974334Powdercoaten wordt maximaal 200 graden.
Als die as normaal afkoelt is er niets aan de hand.
Je zou dan ook geen lichtmetalen velgen kunnen laten doen.Iets wat gelijkmatig verhit wordt en gelijkmatig afkoelt zal niet krom trekken.
14 januari 2012 om 21:53 #17974335@Mad Max wrote:
Ik denk als de man van het bedrijf zegt dat et zo is, dat het dan ook zo is. Daarnaast snap ik het heel goed dat ie geen zin heeft in gezeik als na het proces die as niet lekker meer is. Waarom zou je em niet gewoon spuiten?
Max
spuiten is nooit zo goede kwalitijd en gaat nooit zo lang mee
14 januari 2012 om 23:09 #17974336Je zou eventueel een soort epoxy verf kunnen gebruiken.
Maar ik vind het kromtrekken verhaal een broodje aap.14 januari 2012 om 23:11 #17974337Of die kerel heeft geen vertrouwen in z’n eigen oven. Ik zou gewoon eens verder informeren, volgens mij word het vaker gedaan.
15 januari 2012 om 08:09 #17974338Voorlakken met een epoxy coating ( je hebt hier ook speciale coatings voor, maar een “normale” epoxy poeder als grondlak werkt ook goed ), dit wel dun lakken uiteraard, en afwerken met een polyester coating. Gebruik je geen grondlak dan gewoon coaten met een polyestercoating, een epoxy is voor binnen en grondlaag bedoeld en niet voor buitengebruik.
Het beste kun je de as een keertje van te voren door de oven laten gaan, dit vanwege uitgassing, anders heb je kans op allemaal “gaatjes” in je eerste coatinglaag.
Krom trekkken is onzin, dan zouden bij ons alle produkten krom trekken. Temperatuur is voor de meeste coatings 180 graden objectemperatuur, maar er bestaan ook poeders voor veel minder, ik meen al vanaf 140 graden objecttemperatuur, en poeder die gedeeltelijk met infrarood uitgemoffeld worden, dit gebeurt ook bij ons bij 2 produktielijnen, wij liggen wat dat betreft wel voor op veel bedrijven. Het beste kun je het laten lakken bij een bedrijf waar ze met droogkamers/ovens werken en niet aan een lopende baan zoals bij ons. De baansnelheid dus uitmoffeltijd wordt afgeregeld op de dikte van het matriaal, en bij ons is dit meestal van dunner plaatmatriaal. Als je een zwaar/masiever produkt hebt heeft dit langer nodig om goed uit te moffelen, bij een lopende band houden ze hier niet echt rekening mee, als jouw produkt het enigste produkt is wat van dikker matriaal gemaakt is dan moffeld dit d niet goed uit, met als gevolg dat de coating niet lang houdt, of ze moeten alles van zwaar materiaal hebben. In een droogkamer/oven kun je het laten hangen zo lang je wil en heb je een mooi en goed eindresultaat. Er zijn genoeg coatingsbedrijven die het wel voor je willen/kunnen doen……15 januari 2012 om 08:37 #17974339idd epoxy voor spuiten en dan anac vliegtuigenlake erover word knetter hard. Ik heb al mijn onderdelen laten poedercoaten van de kadett e onderstel en ook me versnellingsbak, niks mee gebeurd helemaal toppie
15 januari 2012 om 09:06 #17974340De as zal zeker niet kromtrekken in de over. Het word maximaal 200 graden, en word heel geleidelijk verhit en ook weer heel geleidelijk afgekoeld. Ik heb zelf bij Aalderink in Westerhaar gewerkt en dat zijn poedercoaters, al is dat wel meer dan 20 jaar geleden maar zoiets blijft je wel bij.
Ik denk dat die gast geen trek heeft in zo’n klusje.
15 januari 2012 om 09:18 #17974341ik heb de achteras van mijn kadett 4×4 ook laten poedercoaten, en die is niet krom getrokken.
en ook meerdere kleine delen, en tevens mijn lichtmetalen velgen.
niets mee aan de hand.groeten.
15 januari 2012 om 09:44 #17974342Ok dan bel ik nog eens naar die man en zeg ik dat het op eigen risico is de kans zal klein zijn dat het gebeurd als het bij niemand is gebeurd
15 januari 2012 om 11:27 #17974343@kendirven wrote:
Ok dan bel ik nog eens naar die man en zeg ik dat het op eigen risico is de kans zal klein zijn dat het gebeurd als het bij niemand is gebeurd
Denk je er wel aan dat je zelf even alle schroefdraad en dergelijke afdopt .
Anders moet je overal opnieuw draad snijden / tappen.
Dus gewoon boutje er in en moertjes er op.
Eventuele andere dingen die open moeten blijven beschermen.15 januari 2012 om 11:29 #17974344@81supporter wrote:
@kendirven wrote:
Ok dan bel ik nog eens naar die man en zeg ik dat het op eigen risico is de kans zal klein zijn dat het gebeurd als het bij niemand is gebeurd
Denk je er wel aan dat je zelf even alle schroefdraad en dergelijke afdopt .
Anders moet je overal opnieuw draad snijden / tappen.
Dus gewoon boutje er in en moertjes er op.
Eventuele andere dingen die open moeten blijven beschermen.dankje voor me eraan te doen herrinderen :)
15 januari 2012 om 14:32 #17974345ik heb eeb keer een goed afgetapte achter-as, van een C kadett laten stralen. bleek later toch wat zand in de as te zijn gekomen…..
2e keer een lege as laten stralen, degene die hem opgebouwd heeft, mopperde dat hij langer druk was geweest om het laatste zand er uit te halen, dan het opbouwen zelf. Ik kreeg het advies om nooit meer een as te laten stralen, maar gewoon met een staalborstel op de haakse slijper schoon maken en overspuiten.
17 januari 2012 om 14:09 #17974346Vraag anders even Manta24v hier van ‘t forum. Die heeft behoorlijk wat ervaring met achterassen.
(website http://www.achteras.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.