Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › vectra a td verstuivers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2012 om 08:45 #17245258
weet er hier iemand hoeveel pk je kan draaien met originele vectra a td verstuivers en waar eventueel grotere kn vinden ? bij rivisie center of zoiets en zijn er hier mensen die hier mee ervaring hebben ?
14 januari 2012 om 19:48 #17974114Goed over de 100pk red je wel…
en zomaar andere verstuivers????? moeten er wel pasbare te vinden zijn, en je dieselpomp moet het aankunnen..
Willem
14 januari 2012 om 20:32 #17974115diesel pomp weet ik een bedrijf om die verder aantepassen (via via)
maar weet er anders niemand een goed adres voor grotere injectoren ? of heeft er dit ng niemand gedaan?14 januari 2012 om 22:04 #17974116Verstuivers zijn motorspecifiek, en er is TOTAAL geen vraag naar ander type verstuivers voor deze motoren, dus worden die niet gemaakt.
De dieselpomp opschroeven kan je in princiepe zelf ook wel…
Er zijn er al meer die dat gedaan hebben hier…
Willem
14 januari 2012 om 22:18 #17974117Maar is dat wel nog goed voor het blok als je de pomp zou opvoeren?
14 januari 2012 om 22:37 #17974118Pomp plunjer begrenzer ring eraf wippen..
Bleed Valve tussen de Waste Gate, en dan pomp afstellen en knallen maar…..
Hoe lang ie het volhoud is afhankelijk van hoe ver je gaat, 1 tot 1,2bar overdruk kan je wel draaien…
Willem
14 januari 2012 om 22:43 #17974119Ik heb het wel in me achterhoofd zitten om die ring eruit tehalen en de roetschroef halve slag uit te draaien.
Maar min punt is je komt er helaas niet bij.
14 januari 2012 om 23:18 #17974120Je moet dan wel een Bleed Valve gaan plaatsen om de Turbodruk omhoog te krijgen…
Met een Bleedvalve kan je de Waste Gate later laten openen, zodat je hogere turbodruk opbouwd.
Willem
14 januari 2012 om 23:41 #17974121die roetschroef moet klok wijs bijdraaien tog?
15 januari 2012 om 08:07 #17974122Om erbij tekunnen moet ik dat zilver ding (kom ff niet op de naam) verwijderen waar de luchtfilter naar toe loopt.
Hoe gaat dit los?16 januari 2012 om 17:22 #17974123effe rond gezocht en op migweb er bestaat er zelf een topic over over td van isuzu tunen zo zijn er mannen die 120pk bollen zonder enige aankopen te doen uitgezonder bleedvalva en intercooler
hier een kleine handling (jammer genoeg komen die fotos niet mee )
Taking the inlet manifold off is the best way to get to it,
the guide on cs says to cut the polo ring, but there is no need for that. (i.e. reversible mod)
taking it off however isn’t as easy as it seems, it’s held on by two 12mm nuts and five 8mm bolts,
the bolts are the problem:as you can see they are not regular bolts, i bought a socket for them, was
a stahlwille item part no. 50 size 8 (12 edges…dunno the proper name)Here you can see that there isn’t much working space between manifold and pump.
(this used to be the big flat manifold which also houses the filter)
the safety valve can also be seen sticking out of the manifold, not all isuzu’s have this btw.From this point, make sure you’re working as clean as possible,
you don’t want any dirt getting in the pump, onto the plunger etc.Once the manifold is off you can easily see the four 10mm bolts, undo the four bolts,
slightly bend the fuel return pipe and gently take off the coverThen you’ll see the rubber diaphram: DO NOT rip it out, firstly mark the nut on top of the diaphram
(turning it = adjusting it, so you’ll need to know it’s original position),
then take it out (you may need to turn it a little to get it out)The pump without plunger & diaphram:
The plunger with diaphram:
the white polo, i knew it was in there somewhere !
(note: the cone at the end of the plunger is eccentric, therefore if u turn it, you’re adjusting it…
look at it closely and you can see the markings on the cone made by the follower in the pump )now, take it off:
Hammering the dimple out of the cover will make the plunger come up higher
and only affects the smoking when it’s idling / not boosting (not really necessary i’d say)Now, put the plunger back in it’s original position (again: you may need to turn it to put it in),
make sure the edges of the rubber diaphram are in the groove,
then put the cover back on, push the fuel pipe back and tighten the four bolts.The mysterious antitamper cover….can easily be removed with a big flat screwdriver:
just put it between the pump and the base of the cover and turn it and it should come off
If not, use all means necessary to get it off ! lmaoUnderneath it is a 13mm lock nut and the max fuel screw, mark it’s original position,
then undo the nut and turn the screw, how much is up to you: 1/2 a turn is a lot and
you might want to adjust it to your own need.If u start the car it will idle a lot higher (remember turning the max fuel screw)
therefore you need to adjust both the cold and hot idle screws: (blue for cold, red for hot):
these also have a lock nut on them (8 or 10 mm spanner will help you out)Turning up the boost, using a bleedvalve or MBC.
Extra parts needed: 4mm boost hose (or fuel hose, which is also very strong),
clips or hose clamps AND a boost gauge with parts to install it (t-piece and pipe)Look at the turbo and source the pipe that goes to the actuator (sits on the back of the turbo),
use some pliers to undo the clips and take off the hose, depending on the car
and turbo you could either cut this hose in half and put the bleedvalve/mbc inbetween
or use some extra boosthose to fit it (that’s what i did):don’t know which way to put it? it’s from turbo->bleedvalve/mbc->actuator
How much boost ? Can’t tell you; in original form the nova’s/corsa’s run 0.68 bar and the astra/cav runs 0.8 bar…
i.e. you’re on your own here (and i take no responsibility if something goes BANG!) lmaoIf u have a safety valve, then +/- 1.1 bar is as high as you can go, want to go up, mod it !
Put the valve in a vice (upsidedown), then drill into the center until the center comes off:
(center is on the right), then you can take the valve apart:
I welded a big nut (14 or 16mm…dunno exactly) in the valve and removed the ring on top:Removing ring on top:
Cheers, J
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.