Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Zomaar uitvallen en niet meer aan willen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2012 om 15:15 #17245202
Beste mensen,
Vandaag reed ik op de A15 en ineens zag ik mijn km teller zakken.. Ik kon gassen wat ik wilde maar hij ging niet meer omhoog en eenmaal bij 60km per uur viel de motor helema stil…
Op de vluchtstrook gezet, even gewacht maar kreeg hem niet meer aan.. Eenmaal bij de ANWB was het 1x starten en hij deed het weer..Nu heb ik dit de afgelopen dagen al wel eerder gehad is op me opgevallen.. Alleen toen duurde het niet zo lang voordat ik hem weer kon starten..
Is dit nu een typisch gevalletje versleten bobine?
Waar zou het eventueel nog meer aan kunnen liggen?Groeten,
Kevin12 januari 2012 om 15:52 #17973371motortype? bougiekabels nog goed in de verdelerkap zitten? Die van mij was er laatst uitgetrilt.
12 januari 2012 om 15:59 #17973372Sorry, OHC motorblokkie.. Nee dat zit allemaal nog prima.. Als dat zo zou zijn dan zou die helemaal niet meer aan gaan denk ik?
12 januari 2012 om 16:26 #17973373een hall sensor die eraan zit te komen?
12 januari 2012 om 16:29 #17973374Als je toerenteller ineens naar nul valt is het waarschijnlijk de electrische ontsteking
12 januari 2012 om 16:30 #17973375@schuitje wrote:
een hall sensor die eraan zit te komen?
En dat is? Welke sensor?
Als je toerenteller ineens naar nul valt is het waarschijnlijk de electrische ontsteking
Ik heb geen toerenteller in de Kadett zitten. Is een Opel Kadett E uit 1989
12 januari 2012 om 16:51 #17973376zou zeggen,de onstekingsmoduul,kwam vaker voor!
12 januari 2012 om 17:56 #17973377Als ik je verhaal lees dan denk ik ook aan de ontstekingsmodule.
Die zit IN je verdeelkap en is half-maan vormig en er zitten stekkertjes aan.
Zwart is de kleur (tenminste, bij mij wel)Vooral het volstrekt willekeurig starten en stoppen is een kenmerk voor dat ding.
Vervelend voor je !!!!!
Rik :)
14 januari 2012 om 10:46 #17973378Is die ontstekingmodule niet hetzelfde als de rotor? Want die is onlangs nog vervangen samen met de verdelerkap…
14 januari 2012 om 11:56 #17973379nope,is een ander onderdeel
14 januari 2012 om 12:02 #17973380Ok.. Ik heb het gevonden en ben ondertussen ook naar de automaterialenzaak geweest maar daar vroegen ze om hoeveel slagpennen mijn auto heeft.. 4 of 6.. Ik zelf heb geen idee.. Ik denk eerlijk gezegt 4 omdat die auto een 4 cilinder is.. Wie kan me verder helpen?
15 januari 2012 om 01:32 #17973381Iemand?
15 januari 2012 om 08:25 #17973382Wat bedoelen ze met “slagpennen” ?
Aan de ontstekingsmodule zitten 4 pinnen die in groepjes van 2 geplaatst zijn.
Op de sloop moeten ze ze wel hebben. probeer daar eens.Rik :)
15 januari 2012 om 15:06 #17973383De transistor onder de bobine kan best vocht hebben gehad in dit weer, daardoor gaan de contacten corroderen. Dus controleer die aansluitingen maar eens op groene aanslag.
Heeft mij bij een E12GV motor tig keer pech opgeleverd, voor je ‘t gevonden hebt ben je een enige tijd verder met onderdelen inspecteren/uitwisselen :D
(Die transistor noemt men de ontstekingsmodule btw)
30 januari 2012 om 10:11 #17973386Beste allemaal,
Nou nadat de auto dus stil heeft gestaan langs de snelweg en de ANWB me auto in 1x starten weer An de praat kreeg het ie het een weekje goed volgehouden.. Nu stond ik diverse stil, weer naar ANWB service center gebracht.. Ze hebben de ontstekingsmodule vervangen.. Alleen hebben de ze de module (6slagpennen…!!(ik had er een gekocht met 4slagpennen!!) nu vervangen voor eentje met 7 slagpennen.. 1 pennetje word niet gebruikt want deze scheen voor injectie te zijn van injectie motoren.. Nu is mijn vraag: kan dit geen kwaad?? Volgens de ANWB meneer moet dit geen probleem zijn…
30 januari 2012 om 13:54 #17973387Slagpennen
De belangrijkste (grootste) veren aan een vogelvleugel (z.o. dekveer)..Wat bedoel je met slagpennen?
30 januari 2012 om 14:05 #17973388De pennetjes die op de module zitten… Aansluitingen..
30 januari 2012 om 15:11 #17973385Nou volgens mij kan het niet want de Kadett hakkelt en sputtert aan alle kanten… Wil niet lekker optrekken want dit gaat ook met hakken en stoten, als ik gas los laat gaat dit ook met stoten… Etc.. Heb dus meteen maar weer een andere besteld.. Met 6 aansluitingen…
Of zou dit ook weer ergens anders aan kunnen liggen? Hij deed dit voorheen niet…
30 januari 2012 om 17:02 #17973389Als je E dit nu heeft NA de vervanging van de module dan zou ik het ook weer daar zoeken.
Even op de sloop rondneuzen voor zo’n ding.Rik :)
30 januari 2012 om 17:54 #17973390Ja precies! Het is idd na het vervangen van dat ding… Kheb alweer een nieuwe besteld.. Kan ik morgen ophalen.. Ben benieuwd.. Anders gaat ik toch ook is kijken of de computer niet beetje versleten is… Voorheen deed ie ook wel af en toe een beetje sputteren, moet toen had ik er geen last van.. Nu irriteer ik me er mateloos aan!
30 januari 2012 om 18:40 #17973391Hmmm, dit ligt echt niet aan de pc hoor.
Het moet aan ergens liggen maar ga inderdaad maar de dingen doen die je wilt.
Ik lees je topic wel mee :DRik :)
30 januari 2012 om 20:20 #17973392Waarvoor zou het dan niet aan de computer kunnen liggen? Die zit er ook al meer als 22 jaar in?
(uiteraard bedoel ik met computer, die vonken regel unit.. )
30 januari 2012 om 20:53 #17973384@Rottentweetie wrote:
Waarvoor zou het dan niet aan de computer kunnen liggen? Die zit er ook al meer als 22 jaar in?
(uiteraard bedoel ik met computer, die vonken regel unit.. )
dat zou wel heeeeeeeel toevallig zijn toch ?
Ontstekingsmodule EN de pc kapot.Rik :)
30 januari 2012 om 21:44 #17973393Je weet het niet.. Misschien is die pc gewoon wat versleten dat ie niet optimaal meer werkt.. Want nogmaals ik heb altijd al gereden met een auto die was haperde.. Niet zo heel erg, maar had het altijd wel… Maar goed! Laten we eerst maar morgen die ontstekingsmodule proberen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.