Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 8v Stuurkogel vervangen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2012 om 17:18 #17244967
Hallo mensen,
Ik probeer de stuurkogel van mijn astra 1.6 8v 1998 te vervangen, de kogels is reeds los maar nu krijg ik de stang (met kogel) met binnen schroefdraad niet los van het gedeelte met buitendraad, alles al geprobeerd, klappen, wd40, brander, het probleem is dat de stang v.a het stuurhuis alle kanten opgaat.
Nu wil ik graag de stang losmaken van het stuurhuis om hem dan met de bankschroef los te maken, maar nu snap ik het niet meer, de binnenste hoes heb ik verwijderd en zie dat de stang eindigd met een kogel aan een stang waar een (22) sleutel opgezet kan worden,…moet ik dan nog een borg verwijderen? en hoe krijg ik er (i,v,m, beperkte ruimte) een sleutel 22 op?
Alvast hartelijk dank!!
Quinten6 januari 2012 om 17:31 #17968933Kun je hem nog terug monteren?, zodat de stuurstang niet alle kanten opschiet.. Dan toch proberen de moer los te draaien met een sleutel 22 (linksom is los.. just saying), paar goede klappen en een beetje deblock oil doen wonderen.
Naar de tijd auto ffn fijn laten uitlijnen :thumb
6 januari 2012 om 18:49 #17968934De stuurkogel heb ik tussendoor ook weer even met de moer er een stukje op gemonteerd maar dan kreeg ik de schroefdraaddelen ook niet los.
Om uitlijnen te voorkomen heb ik een merk gezet tussen het deel met binnen en buiten schroefdraad en op de 10de milimeter opgemeten met een digitale schuifmaat.
Maar hoe krijg je de totale stang uit het stuurhuis?
7 januari 2012 om 22:26 #17968935@quinten1.816v wrote:
De stuurkogel heb ik tussendoor ook weer even met de moer er een stukje op gemonteerd maar dan kreeg ik de schroefdraaddelen ook niet los.
Om uitlijnen te voorkomen heb ik een merk gezet tussen het deel met binnen en buiten schroefdraad en op de 10de milimeter opgemeten met een digitale schuifmaat.
Maar hoe krijg je de totale stang uit het stuurhuis?
dat werkt niet 100% nakeurig,de nieuwe stuurkogel is vermoedelijk een ander merk dan af fabriek,en je zit ook nog met productie maattoleranties=geen stuurkogel is exact het zelfde uitlijnen moet dan ook altijd,tenzij je aandelen bij de banden boer hebt
het scheelt wel als je de maat opneemt en overzet,dan heb je in iedergeval een redelijke basis afstelling
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.