Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › Interesse in 4×4 locking kit’s van Mike Hayward
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2012 om 19:28 #17244858
Hallo allemaal,
Ik heb in Engeland een berg onderdelen aangeschaft en ga deze zelf ophalen, en maak hier een weekendje weg van.
In dat weekend kom ik ook bij een goede bekende van Mike Hayward (google maar even) de man achter de locking kit’s.http://www.migweb.co.uk/forums/items-sale/430630-transfer-box-locking-kits.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Normaal kost zo’n set compleet incl. verzenden naar NL ong. €160,-
Als er hier interesse is kan ik er misschien wel een aantal meer meenemen. Dan kosten ze incl. verzenden in NL of BE ong. €135,-
En als er genoeg interesse is krijg ik misschien nog wel iets van korting, maar dat hangt er natuurlijk vanaf of er geinteresseerden zijn.
Ik wilde eigenlijk zondagavond Mike doorgeven hoeveel ik er daadwerkelijk afneem, ik hoor het wel.MVG,
Jeroen18 maart 2013 om 12:46 #17967823Weet iemand of je deze kit in kan bouwen in een verdeelbak die al stuk is? Of kan je het alleen echt in een werkende bak monteren? Heb mijn kapotte bak namelijk nog..
Groetjes Ram
19 maart 2013 om 08:33 #17967824hoe kapot is je bak?
is ve vertanding ook stuk?
ik heb mijne met deze kit gemaakt toen dat mijn bak kapot is gegaan.
heb er toen wel niet meer mee gereden (nog zo een 10km)
en hij werkt nog perfect19 maart 2013 om 17:38 #17967825Inderdaad volledig afhankelijk van de staat van de onderdelen.
Als je geluk hebt heb je geen schade, maar ik heb verschillende tussenbakken open gehaald en waren allemaal niet meer te redden.20 maart 2013 om 06:37 #17967826Goedemorgen,
Heeft iemand misschien foto’s van mij hoe een nog “goeie” kapotte bak eruit hoort te zien voor zover er gezien kan worden?? Ik neem aan dat je wat tandwielen kan zien ook? Als die tanden her en der zijn afgebroken dan is die niet meer bruikbaar toch lijkt mij..??
Ik zal vanavond eens ff kijken en dan wat foto’s ervan maken. Denk dat ik dat kitje in Engeland vast bestel want de Calibra moet terug naar 4×4.. Moet ik toch in ere zien te houden… Voorwielaandrijving is ook niet alles met zoveel vermogen, alhoewel ik nog niet geprobeerd heb met goeie semi’s!
Zijn er geen mensen op t forum die dit kitje erin hebben en waar ik eventueel een rondje in mee zou kunnen rijden om het te ervaren? Of misschien zelf een rondje sturen? Zou ik wel nice vinden!!!
Groetjes Ram
20 maart 2013 om 08:55 #17967827ik heb het kitje erin zitten.
maar woon wel in belgië dus is misschien wel een beetje ver…
denk dat als de tanden zijn afgebroken dat je het best niet meer gebruikt.hier enkele fotos
23 maart 2013 om 10:14 #17967828Goedemorgen,
Nou, afgelopen woensdag de bak uit elkaar getrokken. De 2 grootste tandwielen zijn aan gort, verders zijn alle assen en plaatjes nog in orde. Puur door het vermogen zijn die 2 grote tandwielen aan gort getrokken (hier kunnen we wel duidelijk stellen dat dit door vermogen kapot is gereden).
Als ik een kit van die Engelsman erin bouw bestaat die kans namelijk nog steeds lijkt mij zo??..
Hier in ieder geval wat foto’s:
Groetjes Ram
27 maart 2013 om 06:21 #17967829ik heb hier evt ook nog zo een lock set liggen
ja ram, jou bak is idd kapot gegaan door het vermogen, als het door slecht onderhoud of verlagen was gekomen had het asje op de 4e foto van boven wel tandloos geweest
of die grote tandwielen glasmet zo een lockset kan je bak wel meer hebben want er zitten minder draaiende/frictie veroorzakende ( en dus warmte ) delen in
28 maart 2013 om 19:09 #17967830Dit is een interessant filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=88FQDIQ9_cQ” onclick=”window.open(this.href);return false;31 maart 2013 om 07:47 #17967831en dit is dan gewoon verkrachting…
http://www.youtube.com/watch?v=-CEnb2rkKQQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
31 maart 2013 om 09:07 #17967832Nou dat donuts draaien is niet bevordelijk voor je auto… Dat klopt.
Maar wel interssant te zien dat er ook goede 4×4 bakken worden gebouwd.
Was overigens een bak van maxxtuning.se, bekend van die blauwe cali 4×4
http://m.youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic” onclick=”window.open(this.href);return false;Jeroen
14 april 2013 om 10:37 #17967833Zo heb de lockingkit binnen gehad gister. Van de week maar is ff inbouwen en dan ff zien wanneer de Calibra zn eerste kilometers weer is gaat maken.. Waarschijnlijk volgend jaar pas….
Groetjes Ram
15 april 2013 om 08:15 #17967834ben benieuwd.
hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik.19 april 2013 om 13:01 #17967835heb wel eens gehoord dat die bakken van maxxtuning alleen voor race of sprint zijn, en dat er bijna niet gewoon mee te rijden valt.
ze zijn in ieder geval goedkoper dan hurlliman.groeten.
19 april 2013 om 20:54 #17967836Dat dacht ik dus ook! Maar hurliman is gewoon ontiegelijk duur.. Gema is waarschijnlijk niet anders..
@kadett4x4 wrote:
heb wel eens gehoord dat die bakken van maxxtuning alleen voor race of sprint zijn, en dat er bijna niet gewoon mee te rijden valt.
ze zijn in ieder geval goedkoper dan hurlliman.groeten.
8 juli 2013 om 18:18 #17967837Hoeveel vermogen kan een standaard verdeelbak ongeveer aan.
Wil straks met een turbo en f28 gaan rijden, en een verdeelbak van een non turbo.
Zou hij rond de 280pk aan kunnen.
Nou schijnt er geen verschil in verdeelbakken te zijn, klopt dat.Groeten.
8 juli 2013 om 19:31 #17967838Er zit volgens mij wel verschil in, de turbo heeft een dikkere viscokoppeling, zodat er meer vermogen naar de achteras kan.
8 juli 2013 om 19:38 #17967839Hier nog een link naar de verschillende Alpha-codes die erop kunnen staan.
http://www.opel-infos.de/getriebe/vert.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Anders maak eens een foto van jou verdeelbak, dan zal ik er eens een van een turbo-verdeelbak maken.25 oktober 2013 om 19:12 #17967840Bij mij zit er inmiddels ook eentje in, het zal mij benieuwen hoe het gaat rijden.
17 november 2013 om 20:04 #17967841Het is inderdaad met beleid weg rijden vanuit stilstand maar voor de rest gedraagt hij zich voorbeeldig, mijn boost van 0,7 constant is ook weer terug dus ik ben blij dat ik eindelijk weer vertrouwen in de auto kan hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.