Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › LPG mengstuk.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 18:47 #17244822
ben aan het rondkijken naar een lpg installatie voor mijn senator 3.0e.
wil graag wel tips en adviezen waar ik op moet letten.
omvl r90e verdamper zie ik regelmatig voorbij komen en ze zijn niet duur. maar is goedkoop duurkoop?
mengstukken, zijn er in verschillende maten en vormen. de gene die vlak voor de gasklep komt lijkt mij een goed optie, maar is dit voor/nadelen tov een mengstuk tussen filterbak en luchtweger? welke diameter van de ‘venturie’ word aanbevolen, gaatjes en diameters?
ontsteking, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten? rotor, verdeler en de bougies zijn nieuw. kabels moeten er nog op.
4 januari 2012 om 01:44 #17967498Heb zelf op 2 monza’s gas gezet, en een OMVL super is een probleemloos apparaat. Sterker nog, 1 van de 2 kwam uit een audi 80 5 cilinder en was 2 jaar gebruikt en dat het nog steeds prima. Backfire klep is wel aan te raden. Heb vrijwel nooit een backfire, maar het zou zonde zijn als je LHM kaduuk gaat. Gasinjectie is natuurlijk nog leuker en geen backfires…
4 januari 2012 om 19:31 #17967497ik heb een aantal weken terug gasinjectie in laten bouwen in mijn senator 3.0e
het bevalt prima starten op benzine schakeld zelf over op gas
geen vermogens verlies geen kans op backfire
heb het in laten bouwen bij agit in rijssen voor niet al te duur4 januari 2012 om 21:00 #17967496Ja gasinjectie is wel leuk, maar naar mijn idee een beetje ‘nutteloos’ op een 3.0e want je kan hem niet closed loop laten draaien zonder dat de kosten de pan uitrijzen met andere/ programeerbare ecu er bij. en blijft nog simultane inspuiting?
op deze manier zal een gasinjectie weinig zuiniger zijn dan met mengstuk? enige voordeel is dat je geen vernauwing hebt in de inlaat.
onder vollast regelt deze nog niks. dus de kans op te arm mengsel bij vollast bijft.dus op deze manier zijn het extra kosten voor inbouw, extra onderdelen, extra onderhoud en kans op falende delen word groter.
of vergis ik mij hier compleet in? :oops:
het is geen racer, gewoon dagelijkse bolide die af en toe een aanhanger met auto er op moet trekken.
4 januari 2012 om 21:22 #17967499ben dat laatste wel met je eens sjoerd.
had zelf een 30ne op lpg met een omvl (r90 meende ik)
enkel liep de wagen niet op benzine, wat het een en ander dus makkelijker maakt.
terugslagklep niet nodig, want had geen last van backfires. backfires duid op een fout in het systeem.maar bij het laten lopen op beide brandstoffen is naar mijn mening een backfire klep wel aan te raden.
hoe dichter de verdamper bij de mengring zit, en hoe dichter de mengring bij de gasklep zit, hoe beter het weer is, maar dat wist je zelf ook al wel.
de mengring zelf, zou je kunnen monteren tussen luchtfilterbak en luchmassameter, om vervolgens de backfire klep weer net voor de lmm te monteren tussen gasklep en lmm.
heel veel keus in m-ringen voor montage op de lmm is er volgens mij niet, dus ik zou zeggen, neem die met de meeste doorlaat, en gaatjes, (als de verhouding maar klopt) iets knijpen doet de venturie het toch al wel.dan erbij, montage zoals boven beschreven is toch wat deugdelijker / netter als bij een m-ring in de aanzuigslang, en daar achter de terugslagklep weer… wordt het ook zo gammel van, denk ik.
succes kerel ! zou tijd worden voor lpg op de bolide ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.