Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › X30LET(T)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 18:38 #17244820
Hmm,
een topic voor degenen die of al met een turbo(of meerdere) op een V6 motor rijdenbij mijzelf staat er een nieuw project klaar, deze motor moet in een Calibra Turbo komen, met behoud van een gelockt 4×4 systeem (kijken hoelang de bak heel blijft)
Mijn motor, de basis:
X30xe onderblok, voorzien van zuigerbodem koeling
Zuigers: Wossner c20let zuigers met diepere klepuitsparingen
Drijfstangen: H-profiel ( ebay uk )
Lagers: ACL (zowel hoofd als drijfstang lagers)
ARP bouten: Drijfstangen,Hoofdlagerkappen,Vliegwiel en Kopbouten(tapeinden)Aanbouwdelen:
Spruitstukken, zelfbouw, de turbo’s komen Boven de versnellingsbak te hangen
Turbo’s: 2x Garett GT2560R
Injectie/Ontstekingssysteem: DTA S60 pr0 (waarschijnlijk)
Boostcontroller: Apexi AVC-RDoel:
450-500pk aan de krukas
650-700nm koppeldoel van de auto:
drag/cirquit gebruikWelke inlaat er gebruikt gaat worden is nog niet bekend, ik heb zowel een x30xe inlaat als een c25xe inlaat liggen, eerst de motor maar eens inbouwen en kijken hoeveel ruimte we over gaan houden
3 januari 2012 om 18:58 #17967443:jerry
dit ga ik in de gaten houden :thumbup :thumbup
3 januari 2012 om 19:28 #17967444bij de spec’s van OTDH van mijn project in het niks :-P
maar mischien voor de sommige iets haalbaarder ;)ben zelf ook bezig met een x30 turboblok met;
-standaard gereviseerd x30 blok met licht geflowde koppen en bewerkte calibra inlaat
-orginele (gechipte) ecu
-externe oliekoeler
-turbo uit een toyota supra (ct26 op max 0.3/0,4 ) die met een zelfgemaakt spruitstuk ook boven de bak komt te hangen (hiervoor hebben de accu/sproeitank en abs moeten wijken :angel )
– aangepaste gereviseerde f20 4×4 bak (3,72 binnenwerk van een kadett gsi) ik weet het risico! :angel
– gelockte verdeelbak ( rij hier al 1,5 jaar mee rond! )hiervan is het de planning dat het een 250 pk moet gaan leveren maar vooral de curve soepeler moet maken ( x30 is nou eenmaal lui onderin :jerry )
op het moment ligt de callibra al uit elkaar om de laatste laswerkzaamheden te ondergaan om vervolgens deze winter het blok erin te hangen :angel
zullen snel update’s volgen dus ;)voor de fotofanaten :jerry
3 januari 2012 om 19:30 #17967445ik heb hier me foto’s niet :(
maare drakos, wel je LMM voor de turbo hangen he ;)
anders snapt de computer t soms niet meer3 januari 2012 om 19:39 #17967446@otdh; had hem inderdaad al uit de draadboom getrokken ;)
had de inlaat al gemaakt/aangepast voordat ik de rest van de setup wist :angel@ iedereen ;)
alle tips/foto’s/info zijn welkom ;)
ondanks dat ik dit met een “pro” opbouw is het voor mij de eerste keer en voor hem is opel nieuw (doet normaal vooral toyota)
alle info is dus welkom om “trail en error” zo veel mogelijk te voorkomen :angel3 januari 2012 om 19:45 #17967447Interressant allemaal, veel succes, ik ga het zeker volgen !
Gr Colin
3 januari 2012 om 21:40 #17967448ga het zkr volgen..
3 januari 2012 om 21:43 #17967449wie weet voor mij de opbrengst van de x30 injectoren?
heb deze er nu inzitten maar weet niet of ze het bij kunnen benen en kan het nergens vinden (ik zal wel verkeerd zoeken)welke ik weet zijn
(c20xe)
creme 214cc @2.5bar
creme 235cc @3barblauw 220cc @2.5bar
blauw 241cc @3bar(c25xe)
zwart 200cc @3bar3 januari 2012 om 22:23 #17967450bosch nummer??
kijk ik ff in me bijbel op pdf formaat3 januari 2012 om 22:39 #179674510 280 156 212
3 januari 2012 om 22:48 #17967452261cc @ 3bar
3 januari 2012 om 22:53 #17967453thanx, die voldoen dan wel :D
3 januari 2012 om 23:36 #17967454Wellicht ook ff de brandstofdrukregelaar van een Y26SE of Y32SE plaatsen, 3,8 tot 4 bar ipv de standaard 3 bar C25XE drukregelaar.
3 januari 2012 om 23:53 #17967455Drukregelaar is fse. Kan dus naar wens ingesteld worden. Ook is de pomp competitie en de leidingen zijn al vervangen voor 10mm gevlochten.
Dat gedeelte is aardig op orde dus :agent
4 januari 2012 om 08:05 #17967456Dit ga ik ook even volgen, zou tzt graag een V6 in mijn Astra Coupé hangen, liefst met compressor of turbo.
4 januari 2012 om 10:56 #17967457Waarom een DTA en een aparte boostcontroller gebruiken.
Je kan ook VEMS overwegen, daarin kan een boostcontroller worden ingebouwd.4 januari 2012 om 11:43 #17967458netjes :thumb
4 januari 2012 om 11:55 #17967459@Corsa_GSi wrote:
Waarom een DTA en een aparte boostcontroller gebruiken.
Je kan ook VEMS overwegen, daarin kan een boostcontroller worden ingebouwd.omdat ik iets tegen vems heb? na ok niet verse tegen het vems systeem zelf, maar voorral door de leverancier;
ben toen bij DP geweest voor n complete vems set, en ik werd daar n beetje raar de deur uit gewerkt ( ok is al wel ff geleden )en tot nu toe heb ik zowel met DTA als met KMS geen problemen ondervonden, zowel op atmosferische als drukvulling motoren
4 januari 2012 om 19:12 #17967460Hmm vreemd :hmmz
Heb zelf alleen maar hele goede ervaringen met Dave en Pieter :D
Ze zijn beiden heel ter zake kundig met turbo motoren van diverse merken.Ik ga je niet ompraten, maar het VEMS is echt een super mooi apparaat, waar je van alles in kan zetten als optie (o.a. datalogging).
4 januari 2012 om 19:52 #17967461@Corsa_GSi wrote:
Hmm vreemd :hmmz
Heb zelf alleen maar hele goede ervaringen met Dave en Pieter :D
Ze zijn beiden heel ter zake kundig met turbo motoren van diverse merken.Ik ga je niet ompraten, maar het VEMS is echt een super mooi apparaat, waar je van alles in kan zetten als optie (o.a. datalogging).
bij elke zaak heb je wel is ontevreden klanten king:
dta kan net als een vems gewoon dataloggen en heeft ook genoeg opties. het mooie van een vems is dat het plug&play is op een xe en let motor en dat scheelt een hoop werk. maar zover ik weet is er nog geen plug en play ecu voor een x30xe dus dan moet je alsnog een kabelboom op maat maken ;).4 januari 2012 om 21:35 #17967441Ik zou wel aandacht schenken aan het olieciruit, nw pomp of drysump met een een losse oliepomp.
Ook kun je nu alvast aandacht schenken aan de achterste cilinderwanden. Hier kun je heel makkelijk gaten frezen vanaf de wartewisselaar ruimte direct in je cilinder koelkanalen.Dit zijn een van de eerste grote problemen die je gaat krijgen als het zaakje eenmaal loopt.
4 januari 2012 om 21:38 #17967462heey
thnx voor alle info…
dat van die oliekanalen was bekend, kennis van me heeft nu al 2 x30lett’s gebouwd, de 1e leefde idd niet erg lang ;)
warmtewissellaar vervalt zoiezo, en komt een oliepomp van een y32se aan, deze zou volgens die kennis meer opbrengst hebben4 januari 2012 om 22:51 #17967463hier het princiepe hoe het bij mij komt (ik heb alleen gecleande motorruimte dus aanzienelijk netter strax :agent )
4 januari 2012 om 22:56 #17967464oook met dat formaat turbo?
lijkt meer op de mijne :p4 januari 2012 om 23:03 #17967465denk iets kleiner, maar zijn wel flinke blokken staal die supra turbo’s :angel
(zal morge ff foto maken naast het blok ;) )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.