Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 14:55 #17244807
Ik ben Hans
begonnen met saab te rijden
een saab 900 classic met uiteindelijk alles van top tot teen aangepast te zijn
nieuw aangepast motorblok met uiteindelijk 525pk uit een 2.0 Turbo met ander motormanagment saab trionic 5
en dagelijks een saab 9-5 2.3Turbo trionic 7 met 420pk
waarbij ook het hele onderstel en interieur is aangepast
nog steeds heb ik de saab 9-5
maar dagelijks moest er iets anders komen omdat ik gestopt ben met werken en terug ben gaan studeren
Heb een slOpel astra gekocht voor dagelijks vervoer omdat ik student ben,en het vooral zuiniger moest dan mijn saab dat ik eerst dagelijks mee reed
budget bepaald en dan maar eens kijken wat ik daarvoor kon kopen, budget doormidden gedeeld voor de aanschaf, en het andere deel was voor al het achterstallig onderhoud weg te werken
het moest zuinig zijn, vlot in verkeer, veilig, en het moest zeker goed sturen met een aantal aanpassingen,en niet vervelen na een tijd
astra na de poetsbeurt bij aankoop
Nederlandse auto en ingevoerd in Belgie
dus ben ik uiteindelijk op een opel astra H station 1.9 cdti sport 150pk uitgekomen met 177Dkm
leder interieur,verwarmde stoelen,ESP, en een dikke sportknop die altijd instant wordt aangezet :wub
en een m32 6 bak was voor mij de overtuigende factor, tegenover een 5deurs hatch met een 5 bak waar ik interesse in had
en de station vondt ik beter sturen dan een hatch
na dat ik er 2 weken mee had gereden was het onderstel kompleet versleten… :hmmz
eerste indruk van de astra, hij valt zeker niet tegen, en gaat vrij strak de bocht om met een versleten onderstel
dus dan maar zoals al gepland vele onderdelen besteldBilstein B8 schokdempers met eibach veren – 3cm
Whiteline onderstel delenondersteldelen voor de voorzijde:
-link kit heavy duty adj steel ball -front Sway bar
-Caster correction – control arm lower inner rear
-Control arm – lower inner front
-Veerpootbrug
onderstel delen achter:
-Sway bar rear- 24mm heavy duty blade adjustable
2 point adjustable – TUV certified
-Camber/toe correction – shim typeen rondom rond nieuwe remschijven en remblokken origineel
en vooraan 308mm remschijvennu bezig met de turbo die aan het overlijden was aan het vervangen, deze wordt aangepast voor meer vermogen te leveren.
samen met een andere inlaatbuis, en intercooler op maat,met een nieuwe radiator en thermostaat
en dan wordt hij gechipt, software op maat, en ik hoop rond de +- 250pk en +- 500nm uit te komen
en ook worden er nog 4 nieuwe wiellagers gemonteerd omdat deze nu aan het zingen zijn, door het rustig rijden zijn ze ook sneller overleden :hmmz
ondertussen ook de kofferklep al gecleaned van emblemen
valeo ruitenwissers erop en een grote onderhoudsbeurt gegeven, olie,oliefilter,luchtfilterwiterbanden op de originele 16″ velgen
en 18″OZ supperleggera in de zomerswaybar gemonteerd
18″OZ velgen org ophanging
dan het onderstel eens gestoken en meteen nieuwe remmerij rondom rond
het whiteline spul, ook maar meteen nieuwe fuseekogels en stuurkogels gemonteerd
het doe- /wensenlijstje is nog lang
-nieuwe koppeling en slave cilinder en drukgroep, en een oplossing voor het duel massa vliegwiel dat volgens mij stuk is,en een nieuw ook zo zal stukgaan bij mij
-achterste motorsteun vervangen
-xenon koplampen, org koplampunits geen aftermarket
-andere voorstoelen
-radio, ander cid scherm, er zit nu een klein zwart met oranje letters in.
-graag de ruiten blenderen achteraan
-embleemloze grill
-distributieriem en rollen vervangen
-waterpomp vervangen
-gloeibougies vervangen
-interieurfilter?
-stalen remleidingen
-grotere downpipe zonder katalysator
-whitline subframe bussen, het subframe begint nu soms te bewegen (mede afhankelijk door mijn rijstijl)en dit zal er niet beter op worden als er meer vermogen inkomt3 januari 2012 om 17:06 #17967220Erg nette wagen, en zeker geen halve maatregelen, dit blijf ik volgen :)
3 januari 2012 om 17:54 #17967221bevestiging swaybar
turbo
nieuw onderstel met zomerbanden
driehoek vooraan
swaybar link
radiator,intercooler,turbo gedemonteerd
nu wachten tot de turbo klaar is
all thanks to KCPerformance
ook voor de fotos :D4 januari 2012 om 10:24 #17967222zo leuk verleden ook met die saab,s en jij ben nu weer student?
verder goed bezig en hou ons op de hoogte
4 januari 2012 om 10:33 #17967223Succes!
Ben benieuwd hoe de performance gaan uitpakken.
:kewlpics van de saab :angel4 januari 2012 om 11:00 #17967224ik zal binnenkort een URL plaatsen waar mijn 2 saabs opstaan als project, de site waar ze opstaan is nog niet klaar met dat onderdeel
4 januari 2012 om 12:41 #17967225Mooi astratje… En welkom hier
4 januari 2012 om 18:13 #17967226welkom, geen halve maatregelen zo te zien. succes met je werkzaamheden.
8 januari 2012 om 20:34 #17967227pfoe das mooi spul zeg.
Heb nu ook de swaybar van whiteline gemonteerd.
Super spul!! :thumbup4 februari 2012 om 16:26 #17967229Hi All,
De Astra rijdt weer, al weer 1500km heel anders dan voorheen, meer turbo opbrengst vooral in hoge toeren. KCPerformance had beloofd dat de bekende dip net na de 4000rpm weg zou zijn en de motor meer als een benzine motor door zou trekken tot de begrenzer. Ik heb het volgende aan laten passen één “veel te grote” op maat gemaakte intercooler en intercooler buizen van 62mm. Daarnaast is de bocht naar het gasklephuis en de inlaatbuis daarnaar toe vergroot.
De turbo heeft een andere trim gekregen en is geschikt gemaakt om ongeveer 250pk haalbaar te maken. De auto heeft natuurlijk ook een nieuwe radiator en thermostaat gekregen om zeker te zijn van de koel capaciteit. Er zijn ook andere race ventilatoren geplaatst zowel voor de airco als achter de radiator. De verschillende standen werken zoals normaal, dit is door KCPerformance gesimuleerd met een GM Tech2! Daarnaast is er een downpipe van 2.75” inch gemaakt zonder katalysator en mede daardoor is het vermogen nu al een stukje toegenomen.
Veerpootbrug
Downpipe
turbo inlaatwiel
Intercooler
De volgende stappen zijn software aanpassen en eventueel grotere injectoren en hogere common-rail druk als KCPerformance hiermee niet tot 250pk kan komen met een veilige marge.
4 februari 2012 om 17:10 #17967228:wtf 250pk damnnn too much, met de standaard turbo die gereviseerd is of heb je totaal een andere turbo?
4 februari 2012 om 17:52 #17967230@iquick wrote:
:wtf 250pk damnnn too much, met de standaard turbo die gereviseerd is of heb je totaal een andere turbo?
even teruglezen
standaard turbo is aangepastmet een andere trim,veel groter inlaatwiel erop
zie de foto, links is het origineele en rechts zit het andere turbinewieltje er al op
4 februari 2012 om 18:07 #17967231O I see, eroverheen gelezen. Ziet er leuk uit, maar wat hebben de totale modificaties gekost? groot of valt het mee. Dit brengt mij nu ook op het idee om het te laten doen. Zit nu zelf op de 200 maar die 50 extra spreekt mij ook aan :evil:
8 februari 2012 om 14:33 #17967232En hoe doe je dat bij de keuring in Belgie dan?
Je mag in Belgie toch niet veranderen aan je auto? :hmmz22 mei 2012 om 13:49 #17967233Hi all,
na even een drukke tijd achter de rug te hebben, heb ik de astra weer aan laten passen
hiervan volgen binnenkort foto’s en meer specs
en op aanvraag de link naar mijn saab 9-5 specs en foto’s
http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/17-saab-9-5-2-3t-kcp-sport-edition.html22 mei 2012 om 14:16 #17967234250pk al bereikt?
22 mei 2012 om 14:58 #17967235mooie wagen, ik geloof dat ik ook weer student word als ik dat zo zie :afro
nice jop
22 mei 2012 om 17:29 #17967236AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet er leuk uit! Maar wat een bak en braad werk zijn die lasnaden zeg.. komt de flow ook niet echt ten goede lijkt mij.
3 juni 2012 om 13:39 #17967237@astraTD wrote:
250pk al bereikt?
Te zien aan zijn onderschrift al 260pk+ wauw wil wel weten wat het allemaal gekost heeft de totale modificatie en al :wors
3 juni 2012 om 14:44 #17967238ik zal deze week even updaten etc, voor exacte prijsopgave moet je even je auto laten nakijken en offerte vragen bij KCPerformance, elke auto verschilt toch een beetje, ik heb ook andere dingen laten doen, of beter laten doen dan nodig. gereviseerde en vergrote injectors (injectors zijn nu goed tot +-300/310pk)is nodig,intercooler en turbo upgraden(voor dit vermogen)
tot 230pk is het prijslijk wel te doen, maar daarboven gaat het veel geld kosten. nu aan het kijken voor water/methanol injectie er bij in te bouwen.
de finetuning is nog bezig. heb het momenteel te druk om de astra even kwijt te zijn .
ik had graag naar 280pk gegaan en versnellingsbak aangepast zodat hij langer wordt
vorige week in duitsland viel het maar een beetje tegen.
Maar eerst nog allerhande sensors inbouwen en de koppeling vervangen en dual massa vliegwielnu moet eerst de airco gemaakt want ik ben er vorige week achter gekomen dat de aircopomp vast zit/kapot is en de condensor lek is
grtz
3 juni 2012 om 15:01 #17967239Bizar voor een 1900 diesel zoveel pks.
Wat viel er dan tegen in Duitsland? hoe hard gaat die nu dan?
3 juni 2012 om 15:45 #17967240Ja ik heb KCperformance al een bericht gestuurd, als het te doen is wil ik ook investeren, maaaar dan zit ik wel met de koppeling en versnellingsbak. Deze is het aller belangrijkste om met zulk soort vermogen samen te werken hou ons op de hoogte :thumb
3 juni 2012 om 16:56 #17967241bij mij zit nog steeds de originele bak,koppeling en vliegwiel erin, en het gaat nog prima tot nu toe
al reeds 11000km rondgereden met dat vermogen3 juni 2012 om 21:42 #17967242Ja mits je rustig rijd, ik zou haast niet durven om met zo een vermogen plus een standaard koppeling te rijden. Dan ben ik toch bang dat die bij mij het niet gaat volhouden af entoe met mijn gedrag :thumbup
3 juni 2012 om 22:53 #17967243ik kan je verzekeren dat ik mijn auto goed aanspoor ;) , en niet kijk op een beetje gas meer geven
ik hoor het wel als ze mij bellen met de vraag of er een testrit gemaakt kan worden ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.