Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa klinkt als een Subaru en loopt slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2012 om 13:24 #17244740
Wist ff geen andere titel :P
Maar ik zit het met een probleem sinds gisteravond.
Snelweg was leeg dus ik denk ff blazen……
Rij een tunnel door op de snelweg waar ik dus ff me GSI’tje vol opentrok, maar bij de 160 hield het op. Ook na de tunnel iets te hard over een hobbel op de snelweg gereden.
Merkte het niet direct op vanwege muziek die te hard stond, maar 1km later, constateerde ik het volgende:
-Corsa mist vermogen
-Klinkt als een dikke Impreza(klinkt als een boxermotor :P)
-Motormanagement lampje brandtIemand enig idee wat dit kan zijn. Dat klinken als een Impreza is alleen als ik gas geef trouwens. Zit een sportuitlaat onder trouwens.
Gr
Martin
1 januari 2012 om 13:30 #17966644Laat hem eerst maar ‘s uitlezen of vervang de bougies eens, als je geluk hebt is het probleem dan opgelost.
1 januari 2012 om 13:35 #17966645@corsaagsi wrote:
Laat hem eerst maar ‘s uitlezen of vervang de bougies eens, als je geluk hebt is het probleem dan opgelost.
Uitlezen kan ik ff week wel ff doen, bougie’s mag ik ook wel weer eens vervangen.
Maar als een bougie stuk is, lijkt het me niet dat ie zo’n geluid gaat maken. Toch?
Denk zelf dat ik me uitlaat beschadigd heb, en daardoor er te weinig tegendruk is.
Zou dat ook kunnen?offtopic: Mooie CBR 600 F trouwens :thumb Heb zelf op 1,5 jaar op een 96 Yamaha YZF 600 R Thundercat gereden en heb nu een Yamaha R1 99 sinds een paar maanden.
1 januari 2012 om 13:46 #17966646uitlezen kun je makkelijk zelf
zoek maar even op “paperclip methode” dan staat er ergens een how to ;)
zo’n motor loopt ook met een open pijp van voor naar achter dus druk kan het niet zijn
kijk je bougiekabels maar eens na en de bougies evt vervangen of schoonmakenMario
1 januari 2012 om 14:02 #17966647@trashmetal wrote:
uitlezen kun je makkelijk zelf
zoek maar even op “paperclip methode” dan staat er ergens een how to ;)
zo’n motor loopt ook met een open pijp van voor naar achter dus druk kan het niet zijn
kijk je bougiekabels maar eens na en de bougies evt vervangen of schoonmakenMario
Ok, zal ik van de week even doen dan, dank jullie wel.
1 januari 2012 om 14:13 #17966648In het ergste geval is er een klep gesneuveld, met als mogelijk gevolg dat er een bougie volgt en dus op 3 pootjes gaat lopen… Als je de bougies hebt vervangen / schoongemaakt, en hetzelfde geval gebeurt weer, dan zou ik persoonlijk even een druktest laten doen.
Mocht hier niets mis mee zijn, dan kan je nog gaan denken aan de EGR-klep. Maar dit zal het uitlezen wel naar voren brengen.
1 januari 2012 om 16:05 #17966649Zoals je het omschrijft denk ik dat je auto op 3 cilinders loopt.
Begin eerst maar eens met bougies uitdraaien en deze vervangen, grote kans dat er 1 gesneuveld is.Ga er niet mee doorrijden in ieder geval.
1 januari 2012 om 16:37 #17966650was de auto goed warm gereden voordat je hem opentrok? dus niet als je temp meter net uit de hoek is, dan is die dus nog NIET goed warm
1 januari 2012 om 17:05 #17966651Bougies of bougiekabels klinkt aanmelijk ..
Althans wat ik als eerste zou kunnen bedenken.
Alleen is dit erg koffie dik kijken aangezien het mm lampje brand is er een foutcode en dus ook iets om op te lossen.
Dit kun je pas doen als je weet wat de code is..Dus uitlezen is wel een vereiste…
Daarna pas spullen gaan halen..Niet als een kip zonder kop van alles gaan vervangen omdat het hier geroepen wordt..
En al helemaal niet direct gaan denken aan kleppen etc…Eerst de code en oorzaak zoeken dan pas gaan denken in oplossingen
1 januari 2012 om 18:00 #17966652Indd, voor je iets anders doet eerst uitlezen dan heb je (meer) zekerheid
denk alleen niet dat ik er (ver) naast zit
heb meerdere opels voor mn neus gehad die een impreza imiteerden :Degr denk ik daarom niet omdat de motor daar niet zo van gaat “roffelen”
Mario
1 januari 2012 om 20:04 #17966653@OscaR-16v wrote:
was de auto goed warm gereden voordat je hem opentrok? dus niet als je temp meter net uit de hoek is, dan is die dus nog NIET goed warm
Dat probeer ik al een hele tijd, maar die 1.6 16klepper (X16XE) geeft het maar niet op!!!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Gewoon met de meter in Blauw volgas weg…
Ik heb samen met de vorige eigenaar van deze motor het idee dat deze motor onverwoestbaar is haha…
Willem
1 januari 2012 om 20:51 #17966654Corsa was wel goed warm dat wel hoor :P
Maar is goed, ik zal wel ff de Corsa laten uitlezen.
Trouwens misschien ook wel belangrijk om even te vermelden:
Op de heenweg gister op de snelweg, lichte het motormanagement ook heel even op rond de 160 km/h, toen ff gas terug, ging ie weer uit, daarna weer gas erop en toen ging ie weer aan.
En dus 3 uur later terug naar huis, gebeurde dat probleem dus.
1 januari 2012 om 21:13 #17966655@wim-v6 wrote:
@OscaR-16v wrote:
was de auto goed warm gereden voordat je hem opentrok? dus niet als je temp meter net uit de hoek is, dan is die dus nog NIET goed warm
Dat probeer ik al een hele tijd, maar die 1.6 16klepper (X16XE) geeft het maar niet op!!!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Gewoon met de meter in Blauw volgas weg…
Ik heb samen met de vorige eigenaar van deze motor het idee dat deze motor onverwoestbaar is haha…
Willem
haha sloper :jerry :jerry
ik sta er soms raar van te kijken, ken genoeg mensen die totaal alles behalve zuinig zijn op hun auto. trappen dat ding zo vol gas de snelweg op met koude motor, en het gaat gewoon niet stuk :shock:
1 januari 2012 om 21:19 #17966656Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!
Maar dat is dan ook de rede dat ie eruit gaat
Willem
1 januari 2012 om 21:22 #17966657@wim-v6 wrote:
Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!
Maar dat is dan ook de rede dat ie eruit gaat
Willem
wat voor motor ga je dan plaatsen?
1 januari 2012 om 21:23 #17966658Oud-collega van mij heeft een C1.4NZ in z’n Corsa’tje liggen, maar vanaf het moment dat hij de auto aan zet, trapt hij ‘m al letterlijk onderin… Elke dag weer, maar kapot gaan, echt niet :P
Mocht RISL dit lezen; je weet wel wie ik bedoel :P
1 januari 2012 om 21:24 #17966659Weer zo’n Prut smallblock 16klepper, maar dan een X18XE1 uit een Astra-Gay
Willem
1 januari 2012 om 21:26 #17966660@wim-v6 wrote:
Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!
Maar dat is dan ook de rede dat ie eruit gaat
Willem
De mijne lust ook zo’n 1 liter op de 1000km :-P
1 januari 2012 om 21:29 #17966661Mijne doet het iets beter, ik mag in mijn handen klappen als ik 1000km red met 1 liter olie……
Wel zonde, ziet er leuk uit, de gekietelde 1.6 16V onder de kap van een Combo-B:
Willem
1 januari 2012 om 21:35 #17966643hmm
als ik mijn astra Gay hou, dan wil ik er ook n andere motor in hangen, die x16szr is t gewoon ”net” niet :p
zit eigenlijk ook aan een x18xe1 te denken,aangezien dat ook n smallblock betreft…
zijn die dingen veel geleverd wim?enne idd,jouw motor wil niet kapot, ik heb toen die nog van mathijs was ooit s de compressie gemeten en zat toen dik boven de 14bar op elke cilinder ( 3 jaar geleden :p )
1 januari 2012 om 21:37 #17966662Mede door willems endurance tests en enthousiaste posts er over heb ik voor een x16xe met mantzel gekozen
in plaats van een c20xe
hou namelijk zelf ook erg van trappen en als je een x16xe verrot trapt heb je voor hoogstens een paar honderd een andere
de x16xe zie ik dus als een ideale wegwerpmotor, je verkracht em en trapt em er uit voor een andere :jerryMario
1 januari 2012 om 21:39 #17966663mja zo kan je t zien alleen worden ze ook wel schaarser
al koop je c20xe’s ook voor niet teveel, en met een buisje in de kop gaan die ook heel lang mee, ook met trappen
1 januari 2012 om 21:42 #17966664Ha Klopper, ik weet ff niet wie je bedoeld hoor, niemand rijdt toch een Corsa?
Of heeft de Volvo-drifter een Corsa als daily gekocht?1 januari 2012 om 21:44 #17966665Je trapt m wel makkelijk kaal, maar als ie kaal is blijft ie wel rijden, mijne presteerd nog als ie hoort te doen!!!!
met comressie meten doet ie:
1: 15bar
2: 15bar
3: 17+ bar
4: 15barCilinder 3 is dus dood, klopt ook wel, daar hangen de Olieklonpen aan de bougie, af en toe bougie verplaatsen naar andere cilinder (als ie begint over te slaan) houd m goed draaiend
Wel ontdekt dat je een hoop storing krijgt van goed aftrappen van de 1.6 16V
ik ging laatst uitlezen:
Klopsignaal buiten bereik
toerental sensoren komen niet met elkaar overeen (gek he, over de 7000 toeren, of vlammen uit de uitlaat trappen terwijl de kat er nog tussen hangt)
P1405 (egr naar de knoppe = afgedopt)
p0400 (ivm afgedopte EGR)
Map sensor waarde buiten bereik (backfire gehad)
Lambda signaal mengsel te rijk :DWillem
1 januari 2012 om 22:31 #17966666Oooooooooow, heb em als c16xe geinstalleerd ;)
egr en mapsensor geen probleem :D :thumb
@otdh
heb al een c20xe gesloopt en koste me toen veel geld
wel al meer dan 10 jaar terug
gemiddelde c20xe kost 500eu zonder bak
dit was ik ook ongeveer kwijt voor mn x16xe met mantzel en wat ander grut
als hij klaar is heb ik een machientje wat zeker concurentie is voor een c20xe
als ik er nog een tegen kom c of x16xe met lage km stand en prijs
komt hij in de schuur klaar te staan als backup
heb mn rekensommetje allang gemaakt en vaak overgedaan :thumbMario
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.